یافتن نام فروشگاه و آدرس صاحب دستگاه کارتخوان

یافتن نام فروشگاه و آدرس صاحب دستگاه کارتخوان

امروزه دستگاه های کارتخوان کاربرد گسترده ای دارند، به طوری که شما عزیزان برای خرید کردن و یا انجام هر تراکنشی در مراکز خرید، مغازه ها و فروشگاه ها حتما به یک کارت بانکی و دستگاه کارتخوان نیاز پیدا می کنید. ممکن هست برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام خرید، فروشنده مبلغ خرید رو اشتباره وارد کرده و وجه بیشتر یا کمتری از حساب بانکی شما برداشت شده باشد.

در این شرایط افراد معمولا به دنبال یافتن نام فروشگاه و آدرس صاحب دستگاه کارتخوان هستند، اما نمی دانند که چگونه باید نام فروشگاه و صاحب دستگاه رو پیدا کنند. ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

یافتن نام فروشگاه و آدرس صاحب دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارتخوان مزایا و قابلیت های بسیار زیادی دارند و به همین دلیل امروزه در تمامی فروشگاه ها و کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه این دستگاه ها در کنار تمام مزایایی که دارند از معایبی هم برخوردار هستند. شما برای کار با دستگاه های کارتخوان به تمرکز و دقت بالایی نیاز دارید مخصوصا اگر فروشنده هستید، زیرا تنها با وارد کردن یک صفر کمتر و یا بیش تر مشکلاتی برای شما و فرد خریدار به وجود خواهد آمد.

موارد بسیار زیادی پیش آمده که مبلغ بیشتری نسبت به مبلغ اصلی تراکنش از حساب بانکی مشتری کاسته شده ولی شخص خریدار هیچ توجهی به رسید چاپ شده خود نداشته و بعدا متوجه این موضوع شده است. یا اینکه تراکنش ناموفق بوده اما وجه مورد نظر به حساب بانکی مشتری برنگشته است.

با پیشامد این اتفاقات شما نیاز دارید تا اطلاعاتی رو درباره استعلام نام و آدرس فروشگاه بدانید تا در صورت فراموشی نام و آدرس فروشگاه، به این موارد پی ببرید. با توجه به حجم خریدهای بسیار زیادی که از فروشگاه های مختلف صورت می گیرد، این موضوع محتمل است که شما دچار فراموشی شوید اما در صورت یادآوری نام فروشگاه شما میتوانید با مراجعه مجدد به فروشگاه مشکل خود رو برطرف کنید. در ادامه مقاله با نحوه استعلام نام و آدرس فروشگاه در دستگاه پوز آشنا خواهید شد.

استعلام نام و آدرس فروشگاه در دستگاه پوز

مشتریانی که با مشکل پرداخت وجه و یافتن نام فروشگاه و آدرس آن رو به رو هستند می توانند با استفاده از روش های زیر به این اطلاعات دست پیدا کنند.

  1. استعلام نام فروشگاه از طریق رسید خرید: استعلام نام فروشگاه از طریق رسید خرید ساده ترین راه برای پی بردن به نام و آدرس فروشگاه است. در بیشتر رسید های چاپ شده توسط دستگاه کارتخوان نام فروشگاه در بالای رسید ذکر شده و شما بدین صورت می توانید از نام فروشگاه آگاه شوید. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این موضوع هست که پس از خرید حتما رسید خود رو دریافت کنید. تحویل رسید خرید به مشتری جزو وظایف فروشندگان است.
  2. استعلام نام فروشگاه از طریق کد پستی: ممکن هست که در برخی رسیدهای دریافت شده نام فروشگاه و یا آدرس آن قید نشده باشد. در این صورت شما باید به دنبال کد پستی درج شده روی رسید باشید، که کد پستی فروشگاه خواهد بود.
  3. استعلام نام فروشگاه از طریق شماره تلفن فروشگاه: علاوه بر کد پستی و یا نام فروشگاه ممکن هست شماره تلفن فروشگاه هم در رسید شما چاپ شده باشد. شماره تلفن معمولا در مقابل و یا زیر نام فروشگاه چاپ شده است.
  4. استعلام نام فروشگاه از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک ها: با در دست نداشتن رسید خرید شما می توانید به بانک مراجعه کرده تا با درخواست استعلام نام فروشگاه دستگاه پوز، اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار بگیرد. لازم به ذکر هست که در این روش بانک می تواند برای استعلام نام فروشگاه، تقاضای گرفتن دستور قضایی رو داشته باشد.

دریافت رسید کارتخوان از فروشنده

دریافت رسید خرید از فروشنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست. برخی افراد از دریافت رسید به دلیل صرف هجویی در مصرف کاغذ خودداری می کنند، اما عدم دریافت رسید از شخص فروشنده زمانی صحیح می باشد که پس از خرید، بلافاصله پیامک بانکی برداشت از حساب برای شما از طرف بانک ارسال شود و یا زمانی که شما از فروشگاه و مغازه ای خرید کنید که به آن رفت و آمد دارید و با فروشندگان فروشگاه آشنایی دارید. در هر صورت بهتر است تا رسید خرید خود رو دریافت کرده و برای یک الی دو روز هم که شده در نزد خود نگه دارید.

شماره پایانه دستگاه کارتخوان

به طور کلی هر دستگاه کارتخوان دارای دو کد منحصر به فرد به نام شماره پذیرنده و شماره پایانه می باشد. در برخی از مواقع شما شاهد هستید که نام فروشگاه، کد پستی، آدرس و یا … در رسید شما چاپ نشده و اطلاعاتی در این باره ندارید. در این شرایط شما باید با استفاده از شماره پایانه می توانید به شعب بانک ها مراجعه کنید. تنها راه پی بردن به شماره پایانه دستگاه کارتخوان هم داشتن رسید چاپ شده دستگاه است.

آیا بانک ها موظف هستند تا اطلاعات فروشندگان را در اختیار ما قرار بدهند؟

همونطور که در بالا گفتیم بانک ها هیچ گونه مسئولیتی درباره این مسئله نداشته و ممکن هست برای دادن اطلاعات فروشندگان و یا فروشگاه به شما، تقاضای ارائه حکم قضایی رو داشته باشند. برای اخذ حکم قضایی شما نیاز دارید تا از فروشگاه مورد نظر با مراجعه به مراجع قانونی ذی ربط شکایت خود رو ثبت کرده و با اخذ حکم قضایی مجددا به بانک مراجعه کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا به بررسی و معرفی روش های یافتن نام فروشگاه و آدرس صاحب دستگاه کارتخوان پرداختیم تا شما عزیزان در صورت مواجه با مشکلات پرداخت، به راحتی بتوانید به این اطلاعات دست پیدا کنید. نکته حائز اهمیت در این باره دریافت رسید چاپ شده دستگاه از فروشنده و نگهداری آن برای چندین روز است. ضمنا فراموش نکنید که در صورت دریافت رسید حتما به مقدار وجه کسر شده از حساب بانکی خود توجه داشته باشید و در صورت بروز اشتباه، این موضوع رو بلافاصله با فروشنده مطرح کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *