چرا آنتن دستگاه کارتخوان بالا نمیاد؟

در دنیای امروزی به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری بسیاری از امور روزمره زندگی ما به راحتی قابل انجام هستند. امروزه انجام امور بانکی و پرداخت های مختلف یکی از روزمرگی های ما هستند که با پا به عرصه گذاشتن دستگاه های پیشرفته صنعت بانکداری مانند دستگاه های خود پرداز (ATM) و همچنین دستگاه های پوز یا به اصطلاح دستگاه های کارتخوان به سادگی انجام می شوند.

استفاده از دستگاه های کارتخوان روز به روز در حال افزایش می باشد به این دلیل که دستگاه های کارتخوان قابلیت های بسیار زیادی دارند و برای تمامی کسب و کارها اعم از کسب و کارهای بزرگ، خرده فروشی ها و حتی دست فروشی ها مناسب می باشند. اگر شما هم در کسب و کار خود از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنید، گاها ممکن است با خطاهای مختلف این دستگاه ها مواجه شده باشید.

بالا نیامدن آنتن دستگاه کارتخوان یکی از مشکلات رایجی می باشد که ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا آنتن دستگاه کارتخوان بالا نمیاد؟

عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در نهایت تمامی این علل منجر به عدم اتصال دستگاه کارتخوان می شوند. از جمله دلایل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان می توان به کیفیت پایین دستگاه کارتخوان، نداشتن سیم کارت مناسب، کم بودن شارژ دستگاه، خراب بودن سیم کارت و … اشاره کرد که در ادامه مقاله تمامی این علل رو برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

در این میان لازم به ذکر است که یکی از عوامل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا و در پی آن قطعی مکرر برق شهری می باشد که با این وجود دردسر های بسیاری زیادی برای صاحبان دستگاه های کارتخوان به وجود می آید. به همین دلیل شما عزیزان باید در زمان خرید دستگاه های کارتخوان به چنین نکاتی توجه داشته باشید تا پس از خرید دستگاه دچار مشکل نشوید.

دستگاه های کارتخوان در دو نوع سیار و ثابت عرضه می شوند و تقریبا می توان گفت که دستگاه های کارتخوان سیار از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا این دستگاه ها قابل حمل بوده و به سادگی جا به جا می شوند و همچنین با قطعی مکرر برق در هر جایی که که آنتن مناسبی وجود داشته باشد این دستگاه ها به راحتی می توانند با مخابرات ارتباط برقرار کنند. در ادامه به بررسی دلایل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان می پردازیم.

شارژ باتری دستگاه کارتخوان

کم بودن شارژ باتری دستگاه کارتخوان یکی از عوامل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان می باشد. در این مواقع اولین کاری که شما باید انجام بدهید بررسی شارژ باتری دستگاه می باشد. اگر شارژ باتری دستگاه شما زیر 20 درصد باشد دستگاه به صورت خودکار قطع شده، تراکنش انجام نمی شود و هیچگونه گردش مالی صورت نمی گیرد. لازم به ذکر است که این فرآیند تا زمانی که دستگاه به شارژر متصل نگردد ادامه خواهد داشت.

قطع شدن برق شهری

همونطور که در ابتدای مقاله گفتیم قطع شدن برق شهری یکی دیگر از دلایل عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان می باشد. احتمالا شما هم در سال های اخیر شاهد قطع شدن مکرر برق در برخی از فصول سال بوده اید. اگر از دستگاه های کارتخوان ثابت برای کسب و کار خود استفاده می کنید در چنین مواقعی با قطعی دستگاه کارتخوان مواجه می شوید و توانایی استفاده از دستگاه رو نخواهید داشت، اما اگر از دستگاه های کارتخوان سیار استفاده می کنید دو راهکار در زمان قطعی برق برای شما وجود خواهد داشت.

اولین راهکار صبر کردن تا اتصال مجدد برق و استفاده از دستگاه می باشد، اما برای راهکار دوم شما می توانید با توجه به سیار بودن دستگاه کارتخوان منطقه خود رو تغییر بدهید تا دستگاه به دکل مخابراتی دیگری متصل شود. در این صورت شما امکان استفاده مجدد از دستگاه رو خواهید داشت. لازم به ذکر است که در این مواقع از انجام هر گونه عمل شتاب زده خودداری کنید تا مشکلی برای دستگاه به وجود نیاید و در صورت نیاز با یک فرد متخصص مشورت کنید.

بی کیفیت بودن دستگاه کارتخوان

شاید در زمان خرید دستگاه کارتخوان تصور کنید که خرید دستگاه با قیمت پایین تر، بهتر و به صرفه تر خواهد بود اما سخت در اشتباه هستید. خرید دستگاه های کارتخوان بی کیفیت باعث می شود تا شما در کسب و کار خود دچار مشکل شوید. عدم آنتن دهی دستگاه پوز هم یکی از مشکلاتی می باشد که با خرید یک دستگاه بی کیفیت با آن مواجه خواهید شد. آنتن دهی دستگاه قطعا یکی از فاکتور های مهم در زمان خرید دستگاه کارتخوان می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

سوکت سیم کارت دستگاه کارتخوان

ممکن است در برخی موارد سیم کارت در دستگاه از لحاظ فیزیکی به درستی قرار نگرفته باشد که در این صورت شما باز هم با خطای عدم آنتن دهی دستگاه رو به رو خواهید شد. محل قرار گیری سیم کارت در دستگاه کارتخوان به صورتی می باشد که پایه های اتصال دهنده دستگاه سیمکارت رو می توان مشاهده کرد. در برخی از مواقع ممکن است این پایه ها خم و یا شکسته شده باشند و شما نیاز دارید تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

سیم کارت دستگاه کارتخوان

سیم کارت در آنتن دهی دستگاه کارتخوان نقش بسزایی دارد و شما باید یک سیم کارت مناسب رو برای دستگاه کارتخوان خود تهیه کنید. شاید بارها این موضوع رو بر روی تلفن های هوشمند خود تجربه کرده باشید. اگر مشکل آنتن دهی دستگاه به دلیل سیم کارت باشد دو حالت به وجود می آید. در اولین حالت ممکن است که سیم کارت دستگاه سوخته باشد و در حالت دوم ممکن است که سیم کارت شما غیر فعال باشد.

تفاوتی برای این دو حالت وجود ندارد و شما باید در هر صورت سیم کارت دستگاه خود رو در یک گوشی تلفن همراه امتحان کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. ضمنا از داشتن شارژ سیمکارت هم مطمئن شوید. سیم کارت شما باید حداقل دو هزار تومان شارژ داشته باشد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی خطای عدم آنتن دهی دستگاه کارتخوان و راهکارهای مقابله با آن بپردازیم تا شما عزیزان در صورت مواجه شدن با این خطا دچار مشکل و سردرگمی نشوید. لازم به ذکر است که در صورت بروز این اتفاق از انجام هر گونه عمل شتاب زده خودداری کنید تا مشکلی برای دستگاه به وجود نیاید و در صورت نیاز با یک فرد متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *