پرداخت غیر تماسی در آینده چطور خواهد بود؟

پرداخت غیر تماسی چیست؟

پیش از ارائه توضیحاتی درباره پرداخت های غیر تماسی در آینده لازم هست تا در وهله اول با این مسئله کمی آشنا شوید. پرداخت غیر تماسی یک روش نوین پرداخت آنلاین و یا آفلاین است که در آن شما با استفاده از داده های دستگاه ها و بدون نیاز به همراه داشتن وجه نقد و یا کارت بانکی می توانید تراکنش خود رو انجام بدهید.

پرداخت غیر تماسی فرآیند پرداخت رو بسیار ساده و راحت تر کرده و موجب بالاتر رفتن امنیت پرداخت می شود. به عبارت دیگر پرداخت های غیر تماسی جدیدترین فناوری های روز دنیا در زمینه پرداخت هستند که به وسیله دستگاه های هوشمند (مانند دستگاه های دیجیتال، اپلیکیشن های پرداخت، وب سایت ها و …) صورت گرفته و این امکان رو به شما می دهند تا با برقراری ارتباط با مرکز پرداخت، خرید خود رو به سادگی و بدون نیاز به وجه نقد و یا کارت بانکی انجام دهید.

در ادامه این مقاله از پارت ارتباط آوا با پرداخت غیر تماسی و آینده آن بیشتر آشنا خواهید شد، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پرداخت غیر تماسی در آینده چطور خواهد بود؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین شیوع ویروس کووید 19 در دنیا، بسیاری از کشورها با تصویب قوانین جدید بر این موضوع تاکید داشتند که مردم به پرداخت الکترونیکی و روش های جایگزین به جای استفاده از پول نقد روی بیاورند. بدین ترتیب استفاده از وجه نقد در بین جوامع بشدت کم رنگ شد و پرداخت های غیر تماسی باعث متحول شدن صنعت پرداخت شدند، که در پی آن سرعت فرآیند خرید به طور چشمگیری افزایش یافت.

امروزه روش های پرداخت غیر تماسی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، حتی در کشور هایی مانند آلمان که استفاده از پول نقد در آن نسبت به سایر کشورهای قاره اروپا بیشتر است. شاید با شنیدن اصطلاح “پرداخت غیر تماسی” تصور کنید که این فناوری به تازگی ابداع شده در حالی که این تکنولوژی از سال های قبل مورد استفاده بوده است.

تکنولوژی پرداخت غیر تماسی برای اولین بار در کشور هایی مانند استرالیا و انگلیس رواج پیدا کرد. پرداخت های غیر تماسی تنها در خرید های روزمره کاربرد ندارند، برای مثال شما می توانید در روز های تعطیل هزینه بیمه خود رو به صورت آنلاین پرداخت و تمدید کنید و دیگر هیچ گونه نگرانی در روز های تعطیل نداشته باشید.

پرداخت غیر تماسی به طور کلی دشواری های فرآیند پرداخت رو برای شما آسان تر و ایمن تر خواهد کرد. امروزه صاحبان مشاغل و کسب و کارها و همچنین مشتریان تمایل دارند تا از امنیت بیشتری در معاملات خود بهره مند شوند، که در این راستا پرداخت غیر تماسی کمک بسزایی کرده است.

روش های پرداخت غیر تماسی

همونطور که اشاره کردیم پرداخت های غیر تماسی برای تسهیل و سهولت در فرآیند پرداخت مورد استفاده قرار گرفتند. پرداخت های غیر تماسی روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفتند به طوری که می توان گفت امروزه از هر سه پرداخت به وسیله کارت اعتباری یک پرداخت به صورت غیر تماسی انجام می شود.

حال این سوال برای شما پیش می آید که پرداخت های غیر تماسی چگونه صورت می گیرند؟ شما می توانید با استفاده از ابزار های دیجیتال مانند تلفن همراه، دستگاه کارتخوان دارای قابلیت NFC و حتی ساعت های دیجیتال این کار رو انجام بدهید. فرآیند پرداخت بدین ترتیب صورت می گیرد که دستگاه کارتخوان و تلفن هوشمند شما به کمک فناوری NFC دستگاه کارتخوان به هم متصل می شوند و شما می توانید به سادگی تراکنش مورد نظر خود رو انجام بدهید.

در واقع فناوری NFC با ایجاد یک فرکانس رادیویی ارتباط بین دو دستگاه رو برقرار کرده و به عنوان یک پل ارتباطی بین تلفن همراه و دستگاه کارتخوان عمل می کند. از ویژگی های فناوری NFC می توان به سرعت دقت و امنیت بسیار بالا اشاره کرد. جالبه که بدانید “apple pay” و “google pay” هم از این تکنولوژی استفاده می کنند. واژه NFC مخفف عبارت “Near Field Communication” به معنای “ارتباط در محدوده نزدیک” می باشد. ضمنا شما برای استفاده از روش های پرداخت غیر تماسی محدود به زمان و مکان نخواهید بود.

مزایا و معایب پرداخت های غیر تماسی

امروزه روش های پرداخت مختلفی وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود رو دارند. پرداخت های غیر تماسی هم از این قاعده مستثنی نبوده و علاوه بر تمام مزایایی که دارند از معایبی هم برخوردار هستند که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای پرداخت های غیر تماسی

مزایای پرداخت های غیر تماسی به شرح زیر هستند:

  • حفظ امنیت پرداخت
  • پرداخت سریع و آسان
  • عدم نیاز به حمل وجه نقد و یا کارت بانکی
  • عدم بروز مشکلاتی مانند کپی کردن کارت و اسکیمر

معایب پرداخت های غیر تماسی

  • پر هزینه بودن
  • روند احراز هویت پیچیده و زمان بر
  • نیاز داشتن به دستگاه های کارتخوان و ترمینال هایی با قابلیت NFC

آموزش استفاده از NFC

اگر تلفن همراه شما از قابلیت NFC پشتیبانی می کند، شما نیاز دارید تا این قابلیت رو پیش از استفاده فعال کنید. برای فعال کردن قابلیت NFC تلفن همراه خود تنها کافیه تا وارد منوی تنظیمات (Setting) شوید. حال گزینه “Wireless & Network” و در ادامه گزینه “More” (بیشتر) رو انتخاب کنید و قابلیت NFC رو فعال کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی پرداخت غیر تماسی در آینده و همچنین روش های پرداخت غیر تماسی بپردازیم و شما عزیزان رو به طور کامل با این روش پرداخت آشنا کنیم. شما با استفاده از فناوری پرداخت غیر مستقیم می توانید پرداخت های خود رو با سرعت و امنیت بالا انجام بدهید در حالی که هیچ نیازی به کارت بانکی و یا وجه نقد نداشته باشید.

امروزه روش های پرداخت غیر تماسی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از ابزار های دیجیتال مانند تلفن همراه، دستگاه کارتخوان دارای قابلیت NFC و حتی ساعت های دیجیتال این کار رو انجام بدهید. ضمنا شما برای استفاده از روش های پرداخت غیر تماسی به هیچ وجه محدود به زمان و مکان نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *