واردات و صادرات با رمز ارزها چطور انجام می‌شود ؟

واردات و صادرات با رمز ارز ها

واردات و صادرات با رمز ارزها چطور انجام می‌شود ؟

واردات و صادرات با رمز ارزها چطور انجام می‌شود ؟ برای پاسخ به این پرسش در ابتدا شما باید با ارز دیجیتال (Cryptocurrency) آشنا باشید. ارز دیجیتال یک مفهوم نسبتا جدید و گسترده ای هست که مفاهیم عمیقی رو در بر داره. ارز دیجیتال نوعی از ارز غیر متمرکز هست که بر پایه علم رمز نگاری ایجاد شده است.

در واقع ارز دیجیتال شکل مجازی پول های واقعی هست و صرفا در فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. غیر متمرکز بودن ارز دیجیتال به معنی عدم کنترل شدن این ارزها توسط فرد یا شخص خاصی هست. بازار ارزهای دیجیتال با توجه به توسعه و پیشرفت بسیار زیادی که داشته مورد استقبال بسیاری از افراد و مخصوصا سرمایه گذاران قرار گرفته است. ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی چگونگی واردات و صادرات با ارزهای دیجیتال و رمز ارزها بپردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتال، این ارزها کاربرد های مختلف و بسیار زیادی پیدا کرده اند. از جمله کاربرد های ارزهای دیجیتال می توان به واردات و صادرات، تبادلات مالی سنگین، خرید اینترنتی، معاملات جهانی، سرمایه گذاری و … اشاره کرد. جالبه که بدانید بازار ارزهای دیجیتال بدلیل نوسانات قیمتی بسیار زیاد جزو بازار های مالی ریسک پذیر هستن و شما برای ورود به این بازار باید فرد ریسک پذیری باشید.

نوسانات قیمتی در این بازار باعث ایجاد سود های بزرگ برای افرادی شده که این بازار رو به خوبی میشناسن. لازم به ذکر هست که شما عزیزان برای ورود به این بازار نیاز دارید تا به طور کامل با این مفهوم آشنا باشید و آموزش هایی رو هم در این زمینه ببینید. از جمله ارز های دیجیتال مشهور می توان به اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و همچنین بیت کوین اشاره کرد.

همونطور که در بالا گفتیم ارزهای دیجیتال جزو بهترین بازار های مالی محسوب می شوند و از طرفی کشور های بسیار زیادی ارزهای دیجیتال رو به رسمیت شناخته و به واسطه ارزهای دیجیتال معاملات جهانی و صادرات و واردات خود رو انجام می دهند که این کار مزایای زیادی رو داره. ارز های دیجیتال به گونه ای پیشرفت کرده اند که امروزه ارزش کل بازار ارز دیجیتال چیزی حدود یک تریلیون دلار هست. امروزه برخی از کارشناسان از رقابت ارزهای دیجیتال با طلا برای سرمایه گذاری بلند مدت خبر می دهند.

نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال در واردات و صادرات

در ادامه مقاله به نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال در واردات و صادرات خواهیم پرداخت. شما این مکان رو دارید که مانند انتقال پول واقعی از ارزهای دیجیتال برای انتقال وجه مورد نظر خودتون استفاده کنید. برای انجام این کار شما ابتدا باید اقدام به خرید این ارزها از طریق صرافی های ارز دیجیتال کنید، و سپس ارزهای خریداری شده رو به کیف پول های خود ارسال کنید و در ادامه انجام این مراحل تراکنش های خودتون رو ثبت کنید.

لازم به ذکر هست که تمامی فعالیت های شما به وسیله ارزهای دیجیتال شامل پرداخت کارمزد هستن و شما باید این کارمزدها رو پرداخت کنید. به عنوان مثال اگه شما قصد داشته باشید که 100 میلیون دلار رو به وسیله ارزهای دیجیتال انتقال بدید، باید یک دلار کارمزد این انتقال رو پرداخت کنید. امروزه کشور های بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال در واردات و صادرات خود استفاده می کنند و حتی بسیاری از شرکت ها، فروشگاه ها و مراکز خرید هم از ارزهای دیجیتال در خرید و فروش خود استفاده می کنند.

حال ممکن هست که این سوال برای مطرح شود که چرا کشور ها در واردات و صادرات خود از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند؟ تضمین امنیت پرداخت پاسخ این سوال است. ارزهای دیجیتال امنیت پرداخت و همچنین اطلاعات هر تراکنش رو به وسیله ماهیت رمز نگاری خود تامین می کنند.

از دیگر دلایل استفاده از ارزهای دیجیتال در واردات و صادرات می توان به یکسان و ثابت بودن نرخ معاملات اشاره کرد که این نرخ در معاملات جهانی پذیرفته شده و طرفین معامله از یک نرخ ثابت در معمامله استفاده خواهند کرد و دیگر مسئله ای تحت عنوان تفاوت نرخ در کشور های مختلف مطرح نیست.

مزایای تجارت با ارزهای دیجیتال

همونطور که اشاره کردیم یکی از مهم ترین مزایای ارز های دیجیتال انجام معاملات جهانی هست. استفاده از ارز های دیجیتال در تجارت های جهانی مزایای زیادی داره و به همین دلیل استفاده از رمز ارز ها در صادرات و واردات مرسوم شده است. در ادامه مقاله با مزایای تجارت با ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد.

کم هزینه بودن کارمزد تراکنش

کم هزینه بودن کارمزد تراکنش یکی دیگر از مزایای تجارت با ارزهای دیجیتال هست که با توجه به این موضوع شما این امکان رو دارید که تا با کمترین مقدار کارمزد تراکنش های خودتون رو انجام بدید.

ناشناس بودن

زمانی که شما یک تراکنش رو به وسیله ارز دیجیتال ثبت می کنید تمامی اطلاعات شما به صورت ناشناس ثبت و ذخیره خواهد شد و هویت شخص دریافت کننده و شخص ارسال کننده مشخص نخواهد شد.

تراکنش سریع

سرعت بسیار زیاد و بالا برای انجام تراکنش با استفاده از ارز های دیجیتال یکی از مهم ترین این مزایاست. با توجه به این موضوع شما این امکان رو دارید که به سراسر وجه مورد نظر خودتون رو دریافت و یا ارسال کنید. ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشور ها به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته اند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت

استیبل کوین ها (Stablecoin) یا همان ارز های ثابت و پایدار بهترین بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت، صادرات و واردات هستند. استیبل کوین ها برای مقابله با نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال رمز نگاری شده طراحی شدند. معروف ترین و شناخته شده ترین استیبل کوین ها تتر (تتر یکی از رمز ارزهای با ثبات محسوب میشه که ارزش اون به طور ثابت یک دلار آمریکا هست) ترو یو اس دی (TUSD) یو اس دی سی (USDC) و بایننس یو اس دی (BUSD) هستند.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا به بررسی نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال در واردات و صادرات پرداختیم. برای انجام این کار در وهله اول شما نیاز دارید تا با ارز دیجیتال (Cryptocurrency) آشنا باشید. از جمله کاربرد های ارزهای دیجیتال می توان به واردات و صادرات، تبادلات مالی سنگین، خرید اینترنتی، معاملات جهانی، سرمایه گذاری و … اشاره کرد. مشا با استفاده از ارزهای دیجیتال می توانید تراکنش های بخود رو در هر جای دنیا به راحتی ثبت کنید و با سرعت بسیار بالایی وجه مورد نظرتون رو دریافت و یا ارسال کنید و از امنیت پرداخت هم مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *