مقایسه دستگاه پوز و درگاه اینترنتی

این مقاله از مجله اختصاصی پارت ارتباط آوا به مقایسه دستگاه پوز و درگاه اینترنتی اختصاص داده شده تا شما عزیزان در قدم اول با این دو درگاه آشنا شوید و در قدم بعد برای کسب و کار خود یکی یا هر دوی این موارد را انتخاب کنید. پس این مقاله را با دقت مطالعه کنید و جزئیات آن را بررسی بفرمایید. در انتها اگر سوالی داشتید هم حتما در قسمت دیدگاه ها از ما بپرسید.

مقایسه دستگاه پوز و درگاه اینترنتی

همانور که گفته شد در این مقاله قرار است این دو روش دریافت پول از مشتری را که امروزه از شایع ترین روش های دریافت پول از مشتریان است را برای شما شرح دهیم و با هم مقایسه کنیم و بررسی کنیم. در ادامه مقاله به توضیح هر یک از این دو روش می پردازیم و در انتها آن دو را با یک دیگر مقایسه کرده و بسته به نوع کسب و کار شما پیشنهاد خود را خدمت عزیزان عرض خواهیم کرد.

درگاه پرداخت چیست و چطور کار می کند؟

درگاه پرداخت اینترنتی یا IPG، به زبان ساده یک روش پرداخت می باشد و برای پیاده سازی این روش شما می بایست یک وب سایت داشته باشید و درگاه پرداخت را روی وب سایت خود نصب کنید. مشتری های شما در هنگام خرید می توانند روش درگاه پرداخت اینترنتی را انتخاب کرده و در بستر اینترنت خرید خود را انجام دهند. تنها کافیست بعد از اینکه به صفحه خرید منتقل شدید اطلاعات مربوط به کارت خود را وارد کرده و بعد از وارد کردن رمز دوم پرداخا خود را تکمیل کنید.

دستگاه پوز چیست و چطور کار می کند؟

دستگاه پوز یا کارتخوان نیز وسیله ای می باشد که به کمک آن می توانید با کارت بانکی خود خرید انجام دهید. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و نکته ای که رباره آن ها مهم است کیفیت آن ها در انجام مراحل پرداخت می باشد. برای پرداخت با دستگاه پوز فقط کافیست کارت خود را بکشید و سپس فعالیت مورد نظر را انتخاب کرده و مراحل باقی را انجام دهید.

مزایای دستگاه کارتخوان

امنیت بالا در خدمات رسانی

دستگاه کارتخوان دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و در بالا رین حد ممن تراکنش ها را به انجام می رساند.

صرفه جویی در وقت

با داشتن دستگاه کارتخوان و یا با خرید از دستگاه کارتخوان در وقت خود صرفه جویی می کنید. دیگر زمانی برای شمارش پول و برگرداندن باقی پول هدر نمی رود.

افزایش سرعت خرید و فروش حضوری

صف های طولانی جلوی فروشگاه ها با استاده از دستگاه های کارتخوان با کیفیت، با سرعت بیشتری حرکت خواهند کرد. بنابراین می بایست

کاهش استفاده از وجه نقد

استفاده نکردن از اسکناس ها به خاطر دلایل بهداشتی، امنیتی و زمانی به نفع انسان ها می باشد. با استفاده از دستگاه پوز استفاده از وجه نقد به کم ترین حالت خود می رسد.

معایب دستگاه کارتخوان

 در دسترس نبودن آنتن دستگاه کارتخوان

گاهی مواقع مشکل آنتن وجود دارد و در صورت بروز این مشکل می توان گفت دیگر نمی توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد تا برطرف شود. پس آنتن یکی از مهم ترین پیش نیاز های استفاده از دستگاه کارتخوان می باشد.

 اتمام شارژ دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارتخوان در صورتی که شارژشان تمام شود دیگر قابل استفاده نیستند تا دوباره شارژ شوند. پس بنابراین می توان محدودیت شارژ و باطری را یکی از معایب دستگاه کارتخوان بر شمرد.

تبدیل ریال به تومان

احتمالا برای شما هم پیش آمده که قیمت را به ریال وارد نکرده باشید و با یک صفر زیاد یا یک صفر کم تراکنش کشیده باشید. این نیز یکی از معایب دستگاه کارتخوان می باشد و دقت بیشتری را می طلبد.

تمام شدن کاغذ کارتخوان

اگر کاغذ رسید کارتخوان تمام شود شما نمی توانید به مشتری رسید بدهید و این نیز یکی از محدودیت های استفاده از دستگاه کارتخوان می باشد.

وابستگی به قیمت دلار

قیمت دستگاه کارتخوان وابسته به قیمت دلار می باشد و قیمت آن با لالا رفتن قیمت دلار و حتی تورم بالا می رود. البته دستگاه کارتخوان H9 را که شرکت پارت ارتباط آوا در ایران تولید کرده و به فروش می رساند از این مورد مستثنی می باشد ولی باقی دستگاه های کارتخوان به دلیلی که گفته شد دارای قیمت بسیار بالایی هستند.

در دسترس نبودن کارت بانکی

اگر کارتتان را فراموش کردید قید خرید کردن را بزنید! بدون کارت هرگز تراکنشی روی دستگاه کارتخوان انجام نمی شود.

مزایای درگاه اینترنتی

پرداخت در منزل

به راحتی در منطل با گوشی تلفن خود خرید انجام دهید!

خرید بدون معطلی

صف مشتریان یا چیز زمان بری وجود ندارد. بعد از اطمینان خرید خود را انجام دهید.

صرفه جویی در زمان

در سریع ترین زمان ممکن خرید رو انجام دهید و بدون معطلی سفارش خود را تکمیل کنید.

معایب درگاه اینترنتی

مشکلات اینترنت

اگر مشکل اینترنت وجود داشته باشد درگاه های پرداخت نیز با مشکل رو به رو می شوند.

مشکلات امنیتی

درگاه پرداخت نیز بسیار امن هست اما چون در بستر اینترنت می باشد بعضی از افراد ممکن است در سایت های اشتلاه اطلاعات کارت خود را وارد کنند. حتما موارد امنیتی شاپرک را درباره پرداخت آنلاین مطالعه کنید.

پیشنهاد به کسب و کار ها

نمی توان گفت کدام یک از روش ها مناسب کسب و کار شما می باشد تا زمای که همه چیز را درباره نوع فروش مشتری ها و کالا بدانیم. پس بهترین تصمیم را خودتان می توانید بگیرید. با خیال راحت این مقاله را مطالعه کنید و نکته بردارید. در انتها تصمیم بگیرید تا کدام روش را انتخاب کنید. مطمئن شوید که بهترین راه را با توجه به کسب و کار خود انتخاب می کنید.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله دستگاه کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی را با هم مقایسه کردیم و معایب و مزایای هر کدام را شرح دادیم. اگر سوالی دارید حتما در قسمت دیدگاه ها بپرسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *