مقاله تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل

مقاله تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل

تشخیص دستگاه کارتخوان تقلبی از اصل برای یک خرید درست و هوشمندانه خیلی ضروی و با اهمیت هست.

از اهداف بزرگ بلاگ تخصصی پارت ارتباط آوا بالا بردن سطح آگاهی کاربران سایت و خریدارن فروشگاه آی تی نشان، برای خرید مناسب و درست هست.

دستگاه های کارتخوان بدون شک یکی از بزرگترین اختراعات بشر در چندین سال اخیر هست که شاید به دلیل استفاده بیش از حد این وسیله کار آمد، اهمیت این وسیله کوچیک رو فراموش کرده باشیم!

این دستگاه ها واقعا مسئولیت سنگینی رو از دوش هر کسی برداشتن و حتی نظام جدید بانکداری رو هم احداث کردن.

دستگاه های کارتخوان نسبت به گذشته تا به امروز پیشرفت خیلی زیادی داشتن و طبق تاریخچه ای که از این دستگاه ها وجود داره، گفته شده که برای اولین بار از سال 1982 میلادی تولید این دستگاه ها شروع شد. اما همیشه افرادی سودجو در هر بازار کاری پیدا میشن که با ترفندهای خاص خودشون اقدام به کلاهبرداری کنند و این کلاهبرداری حتی در این زمینه هم حضور پیدا کرده!

تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل

بله درست فهمیدید! برخی از متقلبان با انجام ترفندهای پیچیده که ساعت ها درباره این ترفندها فکر کردن، بدون اینکه شما متوجه بشید اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ شما می کنند و به همین خاطر توصیه ای که ما داریم اینه که به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنید تا سرمایه شما به خطر و دام افراد منفعت طلب نیوفته.

تفاوت کارتخوان تقلبی و اصلی

تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل|پارت ارتباط آوا

اقدامی که کلاهبرداران در این زمینه ممکنه انجام بدن، اینه که دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز شبیه به نسخه اصلی رو تولید می کنند که در دستگاه تولید شده، به جای اینکه فقط پول از حسابتون کم بشه، اطلاعات شما هم هک میشن و این افراد توانایی این رو دارند که به راحتی از کارت شما با روش خودشون سوء استفاده کنند. به همین خاطر در ادامه مقاله به نحوه تشخیص کارتخوان تقلبی از اصلی می پردازیم؛

 1- فرو رفتن بیش از حد کارت در دستگاه پوز

در دستگاه پوز اورجینال و اصلی، وقتی شما کارت خودتون رو وارد می کنید، به میزان حدودا دو بند انگشت از کارت بیرون از دستگاه باقی میمونه و اما در مقابل اگه کارت در دستگاه پوز بیشتر فرو بره، دستگاه قطعا تقلبیه و شما باید از گفتن رمز و اطلاعاتتون جلوگیری کنید تا اطلاعات شما به دست مالک پوز نیوفته.


 2-نامتقارن بودن زبانه مقناطیسی

در نسخه های جعلی و تقلبی دستگاه پوز، زبانه کنار پوز که بیشتر به عنوان نگهدارنده طراحی شده، به اندازه یک بند انگشت گشادتره و اما در نسخه های اصلی و اورجینال، کمتر از یک بند انگشت هست. در صورت مشاهده چنین چیزی، حتما از خرید انصراف بدید و این خطا رو به سازمان های مربوطه هم گزارش بدید تا افرادی که از خریدشون نهایت اطمینان رو دارند، به دام این افراد نیافتند.


3-صفحه کلید سفت و سخت

اگه تا حالا با دستگاه های پوز کار کرده باشید، حتما میدونید که دکمه های دستگاه پوز نرم هستند و شما میتونید رمز کارت خودتون رو به راحتی وارد کنید. اما دستگاه های پوز جعلی این ویژگی و قابلیت رو ندارند و صرفا خواندن اطلاعات پنهان کارت شما و رمزی که بهش میدید، میتونه کارت جدیدی مثل کارت شما رو صادر و استفاده کنه. با این وجود به هیچ وجه اجازه ندید که صاحب دستگاه رمزتون رو وارد کنه و خودتون این رمز رو وارد کنید. در غیر این صورت اطلاعات کارت شما هک میشه!

نکته: دستگاه های پوز جعلی توانایی این رو دارند که اطلاعات پنهان کارت شما رو در حافظشون ذخیره کنند یا به صورت مستقیم به سیستمی که بهش متصل هستند، اطلاعات رو منتقل کنند. همچنین وقتی شما رمز کارتتون رو به شخص میگید، این شخص به صورت ساختگی اعداد رو وارد میکنه و اما در اصل رمز کارتتون رو حفظ میکنه. و بعد از اینکه شما از محل دور میشید، کارت شما رو با دستگاه های مربوطه میسازه و با رمز و اطلاعات کارت شما شروع به استفاده از این کارت میکنه.


4-عدم وجود چراغ های چشمک زن

یکی از علائم دستگاه پوز جعلی، عدم وجود چراغ LED چشمک زن هست که در اکثر دستگاه های پوز این چراغ وجود داره و در صورت عدم وجود این چراغ LED باید از خرید خودداری کنید.

نتیجه گیری:

برای خرید کارت کارتخوان بهتره از مراکز معتبر فروش مراجعه کنید. چون بعد از خرید از اصالت کالا مطمئن هستید ‌و دیگه نگران کلاهبرداری نیستید و میتونید برای مشکلات احتمالی که ممکنه بعد از خرید براتون پیش بیاد به شرکت فروشنده مراجعه کنید و مشکل رو رفع کنید. یکی از بهترین برند کارتخوان های موجود در ایران، برند مورفان هست که کارتخوان های هوشمند و غیر هوشمند رو به متقاضیانش ارائه میده. شرکت مورفان یک کمپانی بین‌المللی در چین هست که علاوه بر بازار داخلی چین، بازار دیگر کشور های قدرتمند رو هم تامین میکنه.

تنها نماینده شرکت مورفان در ایران، شرکت پارت ارتباط آوا هست که به عنوان تنها مرجع رسمی این شرکت به ارائه خدمات میپردازه. شما میتوانید محصولات شرکت مورفان رو از سایت شرکت پارت ارتباط آوا مشاهده و تهیه کنید و از خدمات پس از فروش این شرکت هم بهره ببرید. گارانتی شرکت پارت ارتباط آوا جزو معتبرترین و بهترین گارانتی ها در بین گارانتی های موجود در کشور هست که درصورت خرید، به کالای شما تعلق میگیره.

از جمله امکاناتی که شرکت پارت ارتباط اوا برای شما فراهم کرده، پاسخ گویی به سولات شما در قسمت چت انلاینه که در سایت فروشگاهی شرکت ارائه میشه. در سایت فروشگاهی شما میتونید از انواع اجناس دیدن کنید و برای خرید مشاوره بگیرید. علاوه بر این ها شما میتونید با استفاده از صفحه تماس با ما در وب سایت شرکت از پاسخگویی همکاران ما هم بهره ببرید.

در حال حاضر این شرکت با ارائه بیش از پنجاه هزار پایانه فروش از برندهای معتبر و کار آفرینی برای بیش از صد و پنجاه نفر در سراسر ایران، در مسیر رشد و توسعه حرکت میکنه. همچنین شما میتونید با مرکز تماس شرکت ارتباط برقرار کنید و راهنمایی های لازم رو جهت رفع مشکل دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *