معرفی اپ یکتا

معرفی اپ یکتا

اپ یکتا چیست؟ برای آشنایی شما با اپ یکتا در وهله اول قصد داریم تا شما عزیزان رو با اپلکیشن ها آشنا کنیم. در عصر کنونی که تکنولوژی و فناوری به اوج خود رسیده است، بسیاری از امور روزمره ما به صورت دیجیتالی و اینترنتی با استفاده از ابزارهایی مانند کامپیوترها، تلفن های هوشمند و … صورت می پذیرند.

در این میان تلفن های همراه امروزه به دستگاه هایی تبدیل شده اند که ما در طول روز بیشترین استفاده خود رو از آنها داریم و در هر مکانی از آن ها استفاده می کنیم. همانطور که می دانید بسیاری از امور ما در تلفن های همراه به وسیله اپلیکیشن ها یا به اصطلاح برنامه های نصب شده بر روی دستگاه صورت می گیرد. به طور کلی به این برنامه های نصب شده بر روی دستگاه که امکانات مختلفی دارند ” اپلیکیشن ” یا به اختصار ” اَپ ” گفته می شود.

اپلیکیشن ها (application) که ما به طور روزمره از آن ها استفاده می کنیم نوعی نرم افزار هستند می توانند بر روی انواع دستگاه های الکترونیکی مانند رایانه، تبلت، گوشی هوشمند و سایر دستگاه های الکترونیکی نصب و اجرا شوند. در این میان دستگاه های کارت خوان (پوز) از جمله مهم ترین دستگاه های الکترونیکی در زمینه پرداخت و صنعت بانکداری محسوب می شوند که قابلیت نصب برخی از اپلیکیشن های مختلف بر روی آن ها وجود دارد.

البته لازم به ذکر می باشد که نصب اپلیکیشن بر روی کارتخوان بستگی به نوع و مدل دستگاه کارتخوان شما هم دارد. به عبارت دیگر هر اپلیکیشن بر روی هر دستگاهی قابلیت نصب و اجرا ندارد. اپلیکیشن ها به دلیل ارائه راحت تر و بیشتر خدمات بر روی دستگاه های کارتخوان نصب شده و هدف از ارائه آن ها سهولت بیشتر در حین کارکردن با دستگاه برای کاربران کارتخوان ها می باشد.

اپ یکتا هم یکی از اپلیکیشن های قابل نصب در دستگاه های کارتخوان متعلق به شرکت فن آوا کارت می باشد که در ادامه این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا به معرفی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معرفی اپ یکتا

اگر به تازگی یک دستگاه پوز خریداری کرده اید احتمالا می دانید که برای فعال سازی و اتصال دستگاه کارتخوان خود نیاز به نصب یک اپلیکیشن مخصوص خواهید داشت، زیرا هر کدام از این اپلیکیشن ها با تعدادی از بانک ها و موسسات مالی طرف قرارداد هستند. برخی از دستگاه های کارتخوان قابلیت نصب یک اپلیکیشن و برخی دیگر قابلیت نصب چندین اپلیکیشن رو دارا می باشند.

شرکت شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) 12 شرکت فعال پی اس پی (Payment Service Provider) در ایران رو معرفی کرده است و شما عزیزان با توجه به نوع و مدل دستگاه خود می توانید اپلیکیشن های ارائه شده توسط این موسسات رو بر روی دستگاه کارتخوان خود نصب کنید. شرکت های پی اس پی عبارتند از شرکت پرداخت نوین، سداد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پرداخت الکترونیک سپهر، فن آوا کارت، کارت اعتباری ایران کیش و … (برای آشنایی بیشتر با شرکت های پی اس پی می توانید به مجله تخصصی پارت ارتباط آوا مراجعه کنید).

لازم به ذکر می باشد ممکن است که در مواردی با اپلیکیشن های دیگر آشنا شوید که جزو 12 اپ اصلی ارائه شده از سوی شرکت های پی اس پی نیستند. این اپلیکیشن ها، اپلیکیشن های جانبی موجود در بازار بوده و توسط شرکت های کارگزار طراحی می شوند. همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم اپ یکتا یک اپلیکیشن بسیار کاربردی ارائه شده از سوی شرکت فن آوا کارت می باشد.

شرکت پرداخت الکترونیک فن آوا کارت یکی از شرکت های PSP فعال و دارای مجوز از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد که توانست فعالیت خود رو در زمینه صدور کارت‌ های اعتباری، تجهیز کسب و کار های مختلف، همچنین همکاری با بانک ها و موسسات مالی در حوزه تامین و نصب دستگاه های کارتخوان و همچنین اپلیکیشن های دستگاه پوز آغاز کند.

اپ یکتا که توسط این شرکت طراحی شده است یک اپ کابردی در زمینه پرداخت می باشد و یک مزیت بزرگ آن قابلیت نصب بر روی اکثر دستگاه های کارتخوان می باشد. لازم به ذکر می باشد که اپ یکتا از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و نسبت به اپلیکیشن های دیگر ارائه شده برای دستگاه های کارتخوان از قطعی کمتری برخوردار می باشد. ضمنا این اپلیکیشن بر روی دستگاه های کارتخوان مورفان نیز قابل اجراست.

مطالعه بیشتر: آموزش نحوه حذف کد مالیاتی

نحوه نصب اپلیکیشن بر روی کارتخوان های اندرویدی

برای نصب اپلیکیشن ها بر روی دستگاه های کارتخوان خود دردسر زیادی نخواهید داشت. اما به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه های کارتخوان همانند تلفن های همراه دارای حافظه داخلی بوده و شما می توانید تا حجم مشخصی از حافظه دستگاه رو به نصب اپلیکیشن بر روی آن اختصاص بدهید. برای نصب اپلیکیشن بر روی کارتخوان های اندرویدی کافیست تا مراحل زیر رو طی کنید.

  1. در ابتدا دستگاه کارتخوان خود رو به یک شبکه WIFI متصل کنید.
  2. در مرحله بعد وارد اپ استور (APP STORE) دستگاه کارتخوان خود شوید (برنامه اپ استور کارتخوان همانند اپ استور گوگل پلی تلفن همراه می باشد و شما می توانید از طریق آن اپلیکیشن های مورد نظر خود رو دانلود و بر روی دستگاه نصب و اجرا کنید).
  3. در قسمت جست و جوی (SEARCH) اپ استور اپلیکیشن مورد نظر خود رو پیدا کنید.
  4. پس از پیدا کردن اپلیکیشن گزینه نصب رو انتخاب کرده و منتظر بمانید تا اپلیکیشن بارگذاری شود.
  5. در ادامه پس از بارگذاری اپلیکیشن رو نصب کرده و منتظر نصب آن بمانید.
  6. در مرحله آخر پس از نصب اپلیکیشن بر روی دستگاه وارد آن شده و اطلاعات حساب کاربری خود رو تکمیل کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به معرفی اپ یکتا و همچنین بررسی اپلیکشین های دستگاه کارتخوان بپردازیم.

اپ یکتا یک اپلیکیشن بسیار کاربردی ارائه شده از سوی شرکت فن آوا کارت می باشد و یک مزیت بزرگ آن قابلیت نصب بر روی اکثر دستگاه های کارتخوان می باشد.

لازم به ذکر می باشد که اپ یکتا از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و نسبت به اپلیکیشن های دیگر ارائه شده برای دستگاه های کارتخوان از قطعی کمتری برخوردار می باشد. ضمنا این اپلیکیشن بر روی دستگاه های کارتخوان مورفان نیز قابل اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *