قابلیت های سامانه شاپرک

قابلیت های سامانه شاپرک چیست؟

قابلیت های سامانه شاپرک چیست؟ واژه شاپرک مخفف عبارت “شبکه الکترونیکی پرداخت کارت” است. شبکه شاپرک در واقع یک شبکه الکترونیکی پرداخت است که به عنوان یک رابط میان شرکت های پی اس پی (PSP)، بانک مرکزی و شبکه بانکی عمل می کند. اگر تا به حال از روش های پرداخت اینترنتی استفاده کرده باشید قطعا به درگاه پرداخت شاپرک منتقل شده اید و کمی آشنایی با این شبکه دارید.

قابلیت های سامانه شاپرک

از جمله وظایف سامانه شاپرک می توان به رفع مشکلات پرداخت بانکی اشاره کرد، گرچه این سامانه علاوه بر این موضوع خدمات بسیار زیادی رو در سایر زمینه ها ارائه می دهد. دستگاه های کارتخوان یکی از حوزه های جدید در سامانه شاپرک است که بدین منظور قابلیت های جدیدی به این سامانه اضافه شده است.

لازم به ذکر هست که ورود و استفاده از خدمات این سامانه برای عموم مردم بلا مانع می باشد، اما برخی از خدمات این سامانه صرفا برای اعضای سامانه ارائه می شود و شما برای استفاده از این خدمات نیاز به نام کاربری و رمز عبور خواهید داشت. در ادامه این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا با قابلیت های سامانه شاپرک در حوزه دستگاه های کارتخوان آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

تراکنش حاصل از برگشت از خرید

تراکنش حاصل از برگشت از خرید یکی از قابلیت های کاربردی شاپرک می باشد زیرا برای همه ما پیش آمده که در زمان خرید مبلغ تراکنش رو به اشتباه وارد کرده باشیم و یا این مبلغ توسط فرد فروشنده اشتباها وارد شده باشد. در این مواقع فروشندگان معمولا هزینه اضافی رو به صورت وجه نقد به شما باز می گردانند، اما شاید ترجیح شما بازگشت این مبلغ به حساب بانکی شما باشد.

در صورت بروز چنین اتفاقی کافیست با کارت قبلی یک تراکنش انجام دهید و مبلغ مورد نظر رو وارد کنید. با انجام این کار مبلغ از حساب پذیرنده قبلی برداشت شده و به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.

احراز هویت دارنده کارت

احراز هویت دارنده کارت یکی دیگر از قابلیت های جدید سامانه شاپرک می باشد، که با هدف جلوگیری از سودجویی و کلاهبرداری به این سامانه اضافه شده است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید که کالای خود رو به صورت اقساطی به فروش برسانید به راحتی می توانید از سودجویی افراد کلاهبردار جلوگیری کنید.

شاید شما تصور کنید که برای احزار هویت می توانید صرفا به اطلاعات درج شده روی کارت بانکی بسنده کنید، اما لازم به ذکر هست که برخی از افراد با کارت بانکی اشخاص دیگر تراکنش های خود رو انجام می دهند و مورد دوم بحث پاک شدن اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی است. با استفاده از قابلیت احراز هویت فرد می تواند با وارد کردن رمز کارت بانکی خود، اطلاعات شخصی و حتی آدرس خود رو در اختیار شخص پذیرنده قرار دهد.

قابلیت کارت به کارت از طریق دستگاه کارتخوان

می توان گفت که قابلیت کارت به کارت از طریق دستگاه کارتخوان یکی از بهترین قابلیت های اضافه شده در پرداخت شاپرک می باشد. کارت به کارت کردن یکی از فرآیند های کاربردی است و افراد بسیار زیادی از این قابلیت در طول روزمره استفاده می کنند. شما می توانید برای کارت به کارت کردن از دستگاه خودپرداز (ATM)، همراه بانک و یا اپلیکیشن های پرداخت در تلفن های هوشمند استفاده کنید.

اما یک روش جدید و آسان تر، کارت به کارت کردن به وسیله دستگاه های کارتخوان است. یکی از مزایای دستگاه های کارتخوان نسبت به دستگاه های خودپرداز در رابطه با کارت به کارت کردن این مسئله هست که شما دیگر نیازی ندارید برای کارت به کارت کردن به پای این باجه ها بروید.

پرداخت های تکراری

همونطور که مشخص هست قابلیت پرداخت های تکراری برای پرداخت هایی طراحی شدند که شما مرتبا به طور روزانه، هفتگی و یا ماهانه انجام می دهید. پرداخت های تکراری با شرایط یکسان و مبالغ یکسان بدون نیاز به وارد کردن هیچگونه اطلاعات و یا کشیدن کارت بانکی صورت می گیرند.

اخذ ۱۰ گردش آخر کارت با دستگاه کارتخوان

شما برای اخذ ۱۰ گردش آخر کارت بانکی خود باید به دستگاه های خودپرداز مراجعه می کردید، اما امروزه این قابلیت هم به دستگاه های کارتخوانی که شرکت شاپرک ارائه می دهد اضافه شده تا شما صرفا نیازی به مراجعه به دستگاه خود پرداز نداشته باشید و در هر زمان و مکانی بدون نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز، بتوانید ۱۰ گردش آخر کارت بانکی خود رو به وسیله دستگاه کارتخوان اخذ کنید.

رزرو تراکنش در پرداخت با شاپرک

رزرو تراکنش در پرداخت با شاپرک پس از پایان خرید و استفاده از برخی امکانات صورت می گیرد. برای مثال فرض کنید شما یک هتل رو به مدت 3 روز رزرو می کنید اما در پایان 3 روز تصمیم می گیرید که مدت زمان بیشتری رو در هتل اقامت داشته باشید، در این صورت شما هزینه استفاده از اتاق هتل به مدت 3 روز رو پرداخت کرده اید و می توانید باقیمانده هزینه رو در زمان دلخواه پرداخت کنید.

دریافت کارمزد از دارنده کارت در زمان تراکنش

دریافت کارمزد از دارنده کارت در زمان تراکنش بدین منظور است که در زمان انجام تراکنش، مشتری برای چاپ رسید کاغذی خود باید مبلغی بیشتری مبنی بر کارمزد رو بپردازد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا به معرفی جدید ترین قابلیت های سامانه شاپرک پرداختیم تا شما عزیزان با این قابلیت های بسیار کاربردی آشنا شوید. رفع مشکلات پرداخت بانکی از جمله مهم ترین وظایف شاپرک می باشد اما این سامانه علاوه بر این مسئله خدمات زیادی رو هم در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

شاپرک در واقع یکی از شرکت های توانمند حوزه پرداخت، با هدف آسان تر شدن و سریع تر شدن فرآیند پرداخت است. دستگاه های کارتخوان یکی از حوزه های جدید در سامانه شاپرک است که بدین منظور قابلیت های جدیدی به این سامانه اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *