علت تراکنش نامعتبر 58 چیست؟

تراکنش نامعتبر 58

گسترش و استفاده گسترده از دستگاه های کارتخوان (دستگاه پوز) به حرکت دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به سوی جامعه ای بدون استفاده از وجه نقد و تمام الکترونیکی شدن خدمات پرداخت می باشد. با پیشرفت فناوری بسیاری از مشاغل امروزه از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند و می توان گفت که از آنها تقرببا در تمامی کسب و کار ها استفاده می شود.

اگر جزو افرادی هستید که در طول روز با دستگاه های کارتخوان سر و کار دارید حتما تا به حال با برخی از خطاهای دستگاه های کارتخوان مواجه شده اید. دستگاه های کارتخوان در برخی مواقع دچار مشکل شده و صاحبان آن ها گاها با خطاهایی روی صفحه نمایشگر یا رسیدهای چاپی دستگاه مواجه شوند. خطاهای دستگاه کارتخوان که معمولا به شکل اعداد نمایش داده می شوند، از بروز مشکل در دستگاه و یا فرآیند در حال انجام خبر می دهند.

خطاهای دستگاه کارتخوان در سه دسته خطاهای دستگاه، خطاهای ارتباطی و خطاهای معامله ای تقسیم بندی شده و هر کدام در زمانی خاص نمایش داده می شوند. تراکنش نامعتبر 58 یکی از انواع خطاهای معامله در دستگاه کارتخوان می باشد که بسیاری از افراد با آن مواجه شده اند.

علت تراکنش نامعتبر 58 چیست؟ این سوال به یکی از متداول ترین سوالات در بین کاربران دستگاه های کارتخوان تبدیل شده و ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم با این خطا در دستگاه کارتخوان خود رو به رو هستید با ما همراه باشید.

علت تراکنش نامعتبر 58 چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم کاربران دستگاه های کارتخوان در طول استفاده از دستگاه با خطاهای مختلفی مواجه می شوند اما مسئله مهم تر عدم اطلاع از نوع خطا و نحوه برطرف کردن آن توسط این عزیزان می باشد. برخی فروشندگان نه تنها راه و روشی برای برطرف کردن خطاهای دستگاه نمی دانند بلکه درک درستی هم از مفهوم خطای به وجود آمده در دستگاه کارتخوان ندارند زیرا بیشتر خطاهای دستگاه به صورت اعداد و برخی دیگر هم به صورت متون انگلیسی نمایش داده می شوند.

حتی در برخی مواقع پیش آمده که بعضا با انجام اقدامات خود سرانه باعث آسیب زدن به دستگاه کارتخوان شده اند. بدیت ترتیب لازم به ذکر می باشد که اطلاع از نوع خطا و نحوه برطرف کردن آن امری بسیار ضروری می باشد. حال علت تراکنش نامعتبر 58 چیست؟

به طور کلی خطای 58 ( Transaction not permitted on terminal) زمانی بر روی دستگاه کارتخوان شما ظاهر می گردد که بانک خریدار، کارت بانکی مشتری رو برای انجام تراکنش مورد نظر مسدود کرده باشد و عملا امکان کارت کشیدن و پرداخت وجه تراکنش با استفاده از آن کارت بانکی وجود نداشته باشد.

در این زمان شخص مورد نظر باید با استفاده از یک کارت بانکی دیگر در دستگاه کارتخوان کارت کشیده و مبلغ تراکنش رو پرداخت کند.

مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از دستگاه کارتخوان

برخی از خطاهای کارتخوان

با خطای تراکنش نامعتبر 58 و علت بروز آن آشنا شدید. در ادامه مقاله به بررسی برخی دیگر از خطاهای دستگاه کارتخوان می پردازیم.

خطای ۵۷ در تراکنش

خطای 57 همانند خطای 58 در دسته خطاهای معامله ای یا به اصطلاح تراکنشی قرار می گیرد. خطای 57 در دستگاه کارتخوان به خود دستگاه مربوط نمی شود و علت بروز آن انجام تراکنش غیرمجاز تشخیص داده شده توسط بانک می باشد. به عبارت دیگر این خطا به دستگاه کارتخوان فروشنده ارتباطی ندارد و کارت بانکی مشتری دچار مشکل می باشد.

به عنوان مثال تعیین محدودیت کف خرید توسط بانک پذیرنده می تواند یکی از علل آن باشد. برای برطرف کردن این مشکل با بانک مورد نظر تماس گرفته و یا کارت بانکی دیگری برای پرداخت تراکنش ارائه بدهید. لازم به ذکر است که در صورت کسر وجه از حساب بانکی، طی 72 ساعت آینده وجه کسر شده به حساب بانکی عودت داده خواهد شد.

خطای 55 در دستگاه کارتخوان

خطای 55 در دستگاه کارتخوان به دلیل محدود شدن کارت بانکی فرد خریدار از طرف بانک مورد نظر می باشد. در واقع کارت بانکی این شخص از هرگونه تراکنش مالی از سوی بانک منع شده و این خطا هیچ گونه ارتباطی با دستگاه کارتخوان فروشنده ندارد.

خطای 97 در دستگاه کارتخوان

خطای 97 در دستگاه کارتخوان مربوط به خود دستگاه کارتخوان می باشد و اشاره به راه اندازی مجدد دستگاه کارتخوان دارد. در صورت مشاهده این خطا صرفا کافیست تا دستگاه کارتخوان خود رو خاموش و مجددا روشن کنید. در بیشتر مواقع با انجام این کار و روشن شدن مجدد دستگاه این خطا برطرف می شود.

خطای 75 در دستگاه کارتخوان

خطای 75 در دستگاه کارتخوان زمانی رخ می دهد که رمز کارت بانکی بیش از 3 مرتبه به صورت اشتباه وارد شود. پس از وارد شدن اشتباه رمز کارت بانکی برای بار سوم این خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود، پس در هنگام وارد کردن رمز دقت کافی داشته باشید.

خطای 93 در دستگاه کارتخوان

خطای 93 یا خطای صف پر شده کارت‌خوان یکی از رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد و با این پیغام ” به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است ” بر روی نمایشگر دستگاه نشان داده می شود. این خطا بدین معنی است که حافظه دستگاه پوز شما به دلیل تعداد تراکنشی که ذخیره کرده پر می باشد و شما عزیزان برای رفع آن نیاز دارید تا حافظه دستگاه کارتخوان خود رو تخلیه کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی خطای تراکنش نامعتبر 58 و برخی از خطاهای دیگر بپردازیم تا شما عزیزان در زمان مواجه با این خطاها دچار مشکل و سردرگمی نشوید. . دستگاه های کارتخوان در برخی مواقع دچار مشکل شده و صاحبان آن ها گاها با خطاهایی روی صفحه نمایشگر یا رسیدهای چاپی دستگاه مواجه شوند. خطاهای دستگاه کارتخوان که معمولا به شکل اعداد نمایش داده می شوند.

تراکنش نامعتبر 58 هم یکی از انواع خطاهای معامله در دستگاه کارتخوان می باشد و زمانی بر روی دستگاه کارتخوان شما ظاهر می گردد که بانک خریدار، کارت بانکی مشتری رو برای انجام تراکنش مورد نظر مسدود کرده باشد و عملا امکان کارت کشیدن و پرداخت وجه تراکنش با استفاده از آن کارت بانکی وجود نداشته باشد. در این زمان شخص مورد نظر باید با استفاده از یک کارت بانکی دیگر در دستگاه کارتخوان کارت کشیده و مبلغ تراکنش رو پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *