علت بروز خطای 100 کارتخوان چیست؟

خطای 100 کارتخوان

امروزه بسیاری از افراد با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، استفاده از وجه نقد رو در پرداخت های خود فراموش کردن و به استفاده از دستگاه های پوز یا به اصطلاح دستگاه های کارتخوان برای ساده تر شدن فرآیند پرداخت روی آوردند. قطعا با دستگاه های پوز آشنا هستید. دستگاه های کارتخوان در دنیای امروز از مهم ترین ابزارهای تبادلات مالی محسوب شده و مزایای بسیار مناسبی هم برای فروشنده و هم برای خریدار برخوردار هستند.

مزایایی مانند سیار و قابل حمل بودن، امنیت در پرداخت، سرعت بالا، پرداخت بدون محدودیت زمانی و مکانی و … . امروزه استفاده از دستگاه های کارتخوان به نوعی ضروری و واجبه زیرا دستگاه های پوز بسیار کارآمد هستند، و باعث رشد اقتصادی کسب و کارها می شوند. اگر فرد دارای یک کسب و کار بزرگ و ای حتی یک خرده فروشی کوچک هستید قطعا ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان خواهید بود.

دستگاه های کارتخوان با وجود تمام مزیت ها و ویژگی های بسیار مناسبی که دارند در برخی مواقع دچار مشکل شده و یا با انواع خطاها مواجه می شوند که این مسئله کاملا عادی و طبیعی می باشد. ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی علت بروز خطای 100 در کارتخوان بپردازیم، با ما همراه باشید.

علت بروز خطای 100 کارتخوان چیست؟

علت بروز خطای 100 چیست؟ اگر با طرز کار دستگاه های کارتخوان آشنایی داشته باشید احتمالا می دانید که خطاهای دستگاه کارتخوان معمولا با اعداد و یا متون انگلیسی بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می شوند و از بروز مشکل در دستگاه خبر می دهند. این خطاها به طور کلی در سه دسته ارتباطی، معامله ای و خطاهای دستگاه تقسیم بندی می شوند.

خطای 100 یکی از انواع خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد که شاید کمتر کسی با آن مواجه شده باشد. اما بعید نیست که در زمان کار با دستگاه این خطا بر روی دستگاه شما نمایش داده شود. به همین دلیل بهتر است تا با علت بروز خطای 100 و نحوه رفع آن آشنا باشید. علت بروز خطای در واقع بستگی به مدل دستگاه کارتخوان شما و نرم افزار های نصب شده بر روی آن دارد و شما عزیزان می توانید برای اطلاع از نحوه رفع آن با پشتیبان دستگاه خود تماس بگیرید.

در خطای 100 ابتدا آدرس درگاه و شبکه چک می شود در صورتی که صحیح باشد مشکل از سمت خود پی اس پی می باشد که با ارسال نامه و مکاتبات اداری رفع می شود.

خطاهای کارتخوان

در ادامه مقاله به بررسی برخی از خطاهای دیگر در دستگاه کارتخوان می پردازیم.

خطای 74 در دستگاه کارتخوان

خطای 74 در دستگاه کارتخوان بدین معنی می باشد که به دلیل یکی بودن شماره حساب بانکی مبدا و مقصد، تراکنش شما انجام نخواهد گرفت.

خطای 93 در دستگاه کارتخوان

خطای 93 که به خطای صف پر شده کارت‌ خوان هم نامیده می شود یکی از متداول ترین خطاها در دستگاه پوز می باشد و با این پیغام ” به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است ” بر روی نمایشگر دستگاه نشان داده می شود. این خطا بدین معنی است که حافظه دستگاه پوز شما به دلیل تعداد تراکنشی که ذخیره کرده پر می باشد و شما برای رفع آن نیاز دارید تا حافظه دستگاه کارتخوان خود رو تخلیه کنید.

در صورتی که با خالی کردن حافظه دستگاه کارتخوان مشکل شما رفع نشد باید به یک تکنسین و یا متخصص دستگاه مراجعه کنید. ضمنا در صورت نیاز می توانید با پشتیبان دستگاه خود تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

خطای 97 در دستگاه کارتخوان

خطای 97 در دستگاه کارتخوان مربوط به راه اندازی دستگاه کارتخوان می باشد. با مشاهده این خطا بر روی نمایشگر دستگاه کارتخوان خود باید نسبت به راه اندازی آن اقدام کنید.

خطای 03 در دستگاه کارتخوان

خطای 03 یکی از رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد که مربوط به خود دستگاه نبوده و از سوی سیستم بانکی به طور موقت روی نمایشگر دستگاه نشان داده می شود. در صورت بروز خطای ۰۳ بر روی دستگاه خود با پیغام “پذیرنده کارتخوان نامعتبر است” مواجه خواهید شد. خطای 03 به دلیل ناقص بودن پرونده مالیاتی و یا عدم دریافت کد مالیاتی و روی دستگاه کارتخوان شما ظاهر می گردد.

اگر در حین استفاده از دستگاه کارتخوان با خطای تراکنش نامعتبر 58 مواجه شده اید مقاله تخصصی ما را مطالعه کنید.

خطای 13 در دستگاه کارتخوان

خطای 13 در دستگاه کارتخوان به معنی وارد شدن اشتباه مقدار ریالی تراکنش می باشد یا به عبارت دیگر مبلغ تراکنش وارد شده در دستگاه کارتخوان صحیح نمی باشد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی علت بروز خطای 100 و برخی از خطاهای دیگر در دستگاه کارتخوان بپردازیم تا شما عزیزان با مشاهده این خطاها با نحوه رفع آن ها آشنا باشید. اگر با طرز کار دستگاه های کارتخوان آشنایی داشته باشید احتمالا می دانید که خطاهای دستگاه کارتخوان معمولا با اعداد و یا متون انگلیسی بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می شوند و از بروز مشکل در دستگاه خبر می دهند.

این خطاها به طور کلی در سه دسته ارتباطی، معامله ای و خطاهای دستگاه تقسیم بندی می شوند. خطای 100 هم یکی از انواع خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد و علت بروز خطای در واقع بستگی به مدل دستگاه کارتخوان شما و نرم افزار های نصب شده بر روی آن دارد و شما عزیزان می توانید برای اطلاع از نحوه رفع آن با پشتیبان دستگاه خود تماس بگیرید. در خطای 100 ابتدا آدرس درگاه و شبکه چک می شود در صورتی که صحیح باشد مشکل از سمت خود پی اس پی می باشد که با ارسال نامه و مکاتبات اداری رفع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *