طرز استفاده از کارتخوان

راهنمای طرز استفاده از کارتخوان

آیا با طرز استفاده از کارتخوان آشنایی دارید؟ در این مقاله قصد داریم تا درباره این موضوع مطالب مهمی را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. با ما تا انهتهای مقاله همراه باشید و در انتها سوالی یا نکته اگر مد نظرتان بود حتما بپرسید.

طرز استفاده از کارتخوان

همانطور که میدانید و در مقاله های دیگر نیز گفتیم، کارتخوان ها امروز از اجزای جدایی ناپذیر کسب و کار ها می باشند و در دنیای دیجیتال امروز تصور دنیای بدون کارتخوان بشدت سخت و عجیب می باشد. پس با توجه به نیازی که وجود دارد می بایست همه ی افرادی که صاحب کسب و کار هستند کار با این دستگاه را بلد باشند. کار کردن با دستگاه کارتخوان بسیار ساده هست. ابتدا بهتر است درباره کاربرد های دستگاه کارتخوان بیشتر بدانیم.

کاربرد های دستگاه کارتخوان

  1. پرداخت صورت حساب های شناسه دار مانند قبض ها
  2. خرید با کارت بانکی
  3. چاپ ریز تراکنش های مالی قبل
  4. گرفتن موجودی و مانده حساب
  5. چاپ اخرین تراکنش
  6. انتخاب شبای حساب فعال بر روی دستگاه پوز
  7. گرفتن شارژ برای تلفن های همراه

همانطور که مطالعه کردید دستگاه کارتخوان این قابلیت ها را دارد. اگر میخواهید درباره این قابلیت ها و نحوه استفاده از آن ها بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم حتما مقاله کاربرد ها و قابلیت های دستگاه کارتخوان را مطالعه بفرمایید.در مقاله مذکور، تمامی این قابلیت ها و نحوه انجام آن ها به بهترین نحو ممکن توضیح داده شده است.

بلد نیستم کارت بکشم

این موضوع برای شما نباید اصلا نگران کننده باشد. بسیاری از مردن هنوز طرز استفاده از کارتخوان را بلد نیستند. اگر می خواهید این کار به شدن ساده را یاد بگیرید، بخش بعدی را با دقت مطالعه کنید.

اموزش کارت کشیدن با دستگاه کارتخوان

اصلا نگران نباشد، زیرا در چند ثانیه بعدی قرار است این نکته را یاد بگیرید. کارت کشیدن در دستگاه کارتخوان بسیار ساده است.

 

  1. ابتدا کارت را از شکاف دستگاه کارتخوان از خلاف جهتی که کارت را داخل دستگاه خودپرداز قرار میدهید، به آرامی رد کنید یا به اصطلاح معروف، کارت خود را بکشید.
  2. بعد از انجام این کار دستگاه از شما درخواست می کند تا قیمت مورد نظر را وارد کنید.
  3. بعد از وارد کردن قیمت حال نوبت به وارد کردن رمز می رسد. ترجیحا رمز را باید مشتری وارد کند.
  4. بعد از وارد کردن رمز، چند ثانیه طول می کشد تا تراکنش انجام شود.
  5. بعد از انجام تراکنش، رسید را دریافت کنید.

به همین سادگی شما کارت کشیدید.

 

طرز استفاده از کارتخوان لمسی

استفاده از کارتخوان لمسی نیز بسیار ساده است و معمولاً شامل مراحل زیر است:

  1. ابتدا دستگاه خود را روشن یا فعال کنید.
  2. سپس روی صفحه کارتخوان، دکمه “پرداخت” یا “خواندن کارت” را فشار دهید.
  3. در این مرحله، کارتخوان لمسی آماده خواندن کارت شماست. برای خواندن کارت، کارت خود را با طرفی که شماره کارت بر آن قرار دارد به پایین و با طرفی که نام دارنده کارت بر روی آن قرار دارد به بالا کشیده و بر روی صفحه کارتخوان قرار دهید.
  4. بعد از این که کارتخوان لمسی کارت شما را خواند، از شما برای تأیید اطلاعات کارت، درخواست میکند تا رمز را وارد کنید. دستورالعمل‌های کارتخوان را دنبال کنید تا عملیات خواندن کارت به پایان برسد.
  5. سپس اگر می خواهید خرید کنید یا کار دیگری انجام دهید فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، برای استفاده از کارتخوان لمسی، لازم است نرم‌افزار مربوطه را روی دستگاه خود نصب کنید. همچنین، برخی کارت‌خوان‌های لمسی ممکن است از فناوری NFC پشتیبانی کنند. در هر صورت، بهتر است قبل از استفاده از کارتخوان لمسی، دستورالعمل‌های کارتخوان و نرم‌افزار را به دقت مطالعه کنید.

 

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله طرز استفاده از کاترخوان و کارت کشیدن را آموزش دادیم. اگر باز هم مشکلی در این مزینه داشتید حتما با پشتیبانی شرکتی که دستگاه را به شما فروخته است ارتباط بگیرید و درخواست کمک کنید. نکته ای که لازم است اضافه کنیم این است که هر چقدر اقدامات فیزیکی مثل کارت کشیدن، فشردن دکمه ها یا لمس صفحه کارتخوان را با ملایمت و با قدرت و سرعت مناسب انجام دهیم، دستگاه کارتخوان ما طولانی تر عمر می کند. اگر سوالی دارید حتما در قسمت دیدگاه ها بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *