رفع خطای no application دستگاه کارتخوان

رفع خطای no application دستگاه کارتخوان

امروزه دستگاه های پوز یا همان کارتخوان ها یکی از مهم ترین ابزارهای تبادلات مالی و دریافت پول محسوب می شوند و توانسته اند به اقصاد رونق زیادی بدهند. با پا به عرصه گذاشتن دستگاه های کارتخوان علاوه امنیت در خرید و فروش، کاربران دستگاه های کارتخوان از مزایایی مانند سرعت بالا در پرداخت بدون توجه به محدودیت زمانی و مکانی برخوردار شده اند.

دستگاه های کارتخوان به همین دلایل در دنیای امروز بسیار محبوب شده اند و می توان گفت که از آنها تقریبا در تمامی کسب و کار ها و مشاغل مختلف استفاده می شود. دستگاه های کارتخوان دستگاه های الکترونیکی ساخته دست بشر هستند و همانطور که می دانید این دستگاه ها همانند سایر دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی در برخی مواقع با برخی از خطاها مواجه می شوند و یا در برخی اوقات در عملکرد آن ها ایراداتی مشاهده می شود که این امر کاملا طبیعی و قابل رفع می باشد.

خطای no application یکی از انواع خطا در دستگاه کارتخوان می باشد که ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم با این خطا بر روی دستگاه خود مواجه هستید برای آشنایی و اطلاع از نحوه رفع آن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رفع خطای no application دستگاه کارتخوان

در این مقاله به طور کامل با این خطا، زمان رخ دادن و نحوه رفع آن به طور کامل آشنا خواهید شد. همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم خطای no application یکی از انواع خطا در دستگاه کارتخوان می باشد و همانطور که از معنی عبارت انگلیسی آن برداشت می شود این خطا در زمانی بر روی دستگاه کارتخوان شما نمایش داده می شود که دستگاه کارتخوان دارای نرم افزار یا همان اپلیکیشن (application) نباشد.

شاید این سوال برای شما عزیزان مطرح شود که ما چه نیازی به نصب اپلیکیشن بر روی دستگاه کارتخوان خود داریم و کاربرد اپلیکیشن در کارتخوان چیست؟ اگر شما عزیزان با دستگاه های کارتخوان کارکرده اید حتما می دانید که برای فعال سازی و همچنین اتصال دستگاه کارتخوان شما به بانک مورد نظر، در وهله اول نیاز به نصب یکسری از اپلیکیشن های بخصوص خواهید داشت.

بر طبق لیست 12 شرکت PSP فعال در ایران از سوی شرکت شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) ارائه شده اند و عبارتند از پرداخت نوین، سداد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پرداخت الکترونیک سپهر، فن آوا کارت، کارت اعتباری ایران کیش و … . البته لازم به ذکر می باشد که اپلیکیشن های دیگری هم وجود دارند که توسط برخی شرکت های کارگزار طراحی شده و در بازار عرضه شدند.

نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد که این اپلیکیشن ها جزو 12 اپلیکیشن اصلی محسوب نمی شوند. در ادامه می توان گفت که انتخاب نرم افزار مناسب با دستگاه شما بستگی به مدل دستگاه کارتخوان شما و سازگاری آن با هر اپلیکیشن خواهد داشت زیرا هر کدام از این نرم افزار ها با برخی از بانک ها طرف قرارداد هستند.

بدین ترتیب برخی از دستگاه های کارتخوان با یک اپلیکیشن و برخی دیگر با چندین اپلیکیشن سازگار هستند. تا این قسمت از مقاله به بیان اهمیت نصب اپلیکشن بر روی دستگاه پرداختیم اما در ادامه به بررسی مفهوم خطای no application خواهیم پرداخت. برای درک مفهوم این خطا شما عزیزان باید با نکات امنیتی درباره دستگاه های کارتخوان آشنا باشید.

خطای no application یک خطای امنیتی محسوب شده و زمانی به اصطلاحا به دستگاه کارتخوان شما حمله (attack) می شود، دستگاه تمامی نرم افزار های موجود و نصب شده خود رو حذف می کند تا هیچ شخصی امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

اگر می‌خواهید درباره دستگاه کارتخوان کمبو اطلاعات کسب کنید مقاله ویژه پارت ارتباط آوا را مطالعه کنید.

بروز خطای no application در کارتخوان

دستگاه های پوز از نظر امنیتی بسیار حساس هستند و ممکن است حتی در برخی مواقع که امنیت دستگاه تهدید نمی شود این خطا بر روی دستگاه شما ظاهر شده و نرم افزار های دستگاه حذف شوند. به عنوان مثال زمانی که دستگاه در گرما و یا سرمای شدید قرار بگیرد، یا ضربه و آسیبی ببیند و یا یک شی خارجی وارد درگاه ارتباطی دستگاه شود، دستگاه از لحاظ امنیتی در خطر قرار گرفته و نرم افزارهای نصب شده بر روی آن حذف می شوند.

لازم به ذکر است که این خطا یک استاندارد جهانی محسوب شده و به منظور حفظ امنیت دستگاه برای تمامی دستگاه های کارتخوان در نظر گرفته می شود.

نحوه رفع خطای no application

با مفهوم خطای no application، زمان و علل بروز آن آشنا شدید اما در این میان سوال اصلی که مطرح می شود این است که چگونه می توان خطای no application را برطرف کرد؟ برای رفع خطای no application، نرم افزار های دستگاه باید مجددا بر روی دستگاه کارتخوان نصب شده و دستگاه راه اندازی شود. لازم به ذکر است که شما عزیزان قادر به رفع این مشکل نخواهید بود و این کار توسط شرکت پشتیبان دستگاه کارتخوان صورت می گیرد، پس از هر گونه اقدام خود سرانه برای برطرف کردن این خطا خودداری کنید.

ضمنا با بروز این خطا، دستگاه کارتخوان شما باید توسط تکنسین ها و افراد متخصص بررسی شود تا در صورت آسیب دیدن دستگاه آن را برطرف کرده و بعد نسبت به راه اندازی مجدد دستگاه اقدام کنند. نکته حائز اهمیت در این میان این مسئله می باشد که حتما سعی کنید تا از یک شرکت و موسسه معتبر برای خریداری دستگاه کارتخوان خود اقدام کنید و از مناسب برخی از خدمات پس از فروش مانند گارانتی و پشتیبانی اطمینان حاصل کنید تا در این گونه مواقع از شوی شگرکت پشتیبانی دچار مشکل نشوید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی خطای no application و نحوه رفع آن بپردازیم. خطای no application یکی از انواع خطا در دستگاه کارتخوان می باشد و در برخی مواقع که امنیت دستگاه تهدید می شود به دلیل جلوگیری از سوء استفاده از دستگاه رخ می دهد. در این خطا زمانی که دستگاه در معرض خطر قرار گرفته و یا آسیب ببیند، نرم افزارهای نصب شده بر روی آن حذف می شوند تا امکان استفاده از دستگاه کارتخوان وجود نداشته باشد.

برای رفع خطای no application، نرم افزار های دستگاه باید مجددا بر روی دستگاه کارتخوان نصب شده و دستگاه راه اندازی شود. لازم به ذکر است که شما عزیزان قادر به رفع این مشکل نخواهید بود و این کار توسط شرکت پشتیبان دستگاه کارتخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *