رفع خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان

رفع خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان

رفع خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان

امروزه دستگاه کارتخوان ها جزو اساسی ترین نیاز های همه‌ی مشاغل و کسب و کارها محسوب می‌شوند، چون معاملات و خرید و فروش در خیلی از کسب و کارها به صورت پرداخت الکترونیک صورت می‌گیرد.اگه شما هم جزو افرادی هستید که در کسب و کار خودتون از این دستگاه ها استفاده می‌کنید، با مشکلات این دستگاه ها مواجه شدید.

یکی از مشکلات رایج دستگاه های کارتخوان عدم برقراری ارتباط با سرور هست که چند دلیل مشخص برای این خطا وجود داره که در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم. اگه شما هم از دستگاه های پوز در کسب و کار خودتون استفاده می‌کنید و با این خطا روبرو شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل تا پایان این مقاله با پارت ارتباط آوا همراه باشید.

دلایل خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان

مهم ترین دلایل عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه های کارتخوان به خاطر سیم کارت موجود در داخل دستگاه هست. در ادامه به طور مفصل به این موارد می‌پردازیم.

رفع خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان مورفان

غیر فعال بودن GPRS سیم کارت

هنگامی که شما قصد خریداری سیم کارت مورد نظرتون رو از نمایندگی های اپراتور های مختلف مانند ایرانسل، همراه اول و یا دفاتر پیشخوان دولت دارید، حتما باید حتما درخواست فعال سازی GPRS سیم کارت خریداری شده رو بدید.

[html_block id=”16601″]

استفاده از سیم کارتی که دارای پین کد باشد

سیم کارتی که شما قصد دارید برای دستگاه کارتخوان خودتون استفاده کنید به هیچ وجه نباید دارای پین کد باشه چون دستگاه های کارتخوان قابلیت ثبت پین کد سیم کارت دستگاه رو ندارند.

شارژ سیم کارت

در مرحله قبل زمانی که سیم کارت مورد نظر رو وارد دستگاه تلفن همراه خود کردید حتما سیم کارت رو با یک مبلغ دلخواه شارژ کنید چون سیم کارت شما حتما باید دارای شارژ باشه.

فعال نبودن سیم کارت

هنگامی که شما سیم کارت رو خریداری کردید، ابتدا برای تست و اطمینان از فعال بودن سیم کارت، سیم کارت خریداری شده رو روی یک گوشی تلفن همراه نصب کنید و از فعال بودن سیم کارت و قابلتیت برقراری با اپراتور مورد نظر مطمئن بشید و بعد سیم کارت رو وارد دستگاه کنید و از دستگاه کارتخوان استفاده کنید.

آنتن دهی

بعد از اینکه از همه‌ی مواردی که گفتیم اطمینان پیدا کردید و این موارد رو رعایت کردید، باید از آنتن دهی سیم کارت موردنظر در مکانی که هستید مطمئن بشید. عدم آنتن دهی سیم کارت هم منجر به نمایش خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان می‌شود. علاوه بر مواردی که گفته شد، این نکته رو هم مدنظر داشته باشید که در برخی از دستگاه های کارتخوان شما باید به قسمت تنظیمات دستگاه برید و گزینه IPN رو بررسی کنیدتا دستگاه روی گزینه. MCI قرار داشته باشه. حتما برسی کنید.

بسته اینترنتی برای سیم کارت

شما این امکان رو دارید که با انجام یک تراکنش مالی به وسیله کدها و یا اپلیکیشن های مختلف خرید بسته های اینترنتی، یک بسته اینترنی رو خریداری و روی سیم کارت فعال کنید تا بتوانید که از اینترنت سیم کارت استفاده کنید.

خطاهای دستگاه های کارتخوان

دستگاه های کارتخوان معمولا یک سری خطاهای متداول و رایج دارن که ممکنه در کار شما وقفه بندازه. در ادامه مقاله قصد داریم یک سری از این خطاهای رایج رو بررسی کنیم و نحوه رفع این خطاهارو به شما آموزش بدیم تا به راحتی خودتون بتونید در سریعترین زمان ممکن این مشکلات رو برطرف کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این موارد رو مطالعه کنید، چون علاوه بر برطرف کردن این مشکلات در مدت زمان سریع، دانستن این اطلاعات برای تمامی صاحبان دستگاه های کارتخوان و یا افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند ضروری هست.

روشن نشدن دستگاه کارتخوان

در صورت روشن نشدن دستگاه دو شاخه دستگاه رو از پریز برق جدا کنید و مجددا متصل کنید. لازم به ذکره که حتما بررسی کنید که پریزی که دستگاه رو بهش متصل می‌کنید از جرباق برق برخوردار باشه و هیچ ایراد فنی نداشته باشه. در این زمان توجه کنید که کابل برق به آداپتور و دو شاخه به پریز متصل شده باشه. در این صورت اگه باز هم‌دستگاه روشن نشد مشکل از دستگاه شماست. در صورت بروز این مشکل با پشتیبانی شرکتی که دستگاه از آن شرکت خریداری شده تماس بگیرید و این مشکل رو با پشتبانی مطرح کنید. در صورت نیاز شما باید یکسری اطلاعات مورد نیاز رو به قسمت پشتیبانی ارائه بدید.

نمایش خطای 97

خطای 97 در دستگاه های کارتخوان برای راه اندازی مجدد دستگاه نشان داده میشه و مربوط به راه اندازی مجدد دستگاه کارتخوان شماست. در صورتی که با این خطا مواجه شدید گزینه F2  رو انتخاب کنید سپس رمز (4 صفر) رو ولرد کنید و در ادامه گزینه شروع به کار رو انتخاب کنید. در صورت نمایش پیام “تراکنش شما به موفقیت انجام‌شد” مشکل دستگاه شما رفع شده و شما میتوانید مجددا کارت بانکی خودتون رو در دستگاه کارتخوان بکشید.

گیر کردن کاغذ

این اتفاق ممکنه که برای شما هم افتاده باشه که در حین انجام یک فرآیند پرداخت، شما تراکنش رو با موفقیت انجام میدید و قصد دارید که رسید مشتری رو چاپ کنید. در این مواقع پیغام “تراکنش شما با موفقیت انجام شد” در دستگاه کارتخوان شما ظاهر میشه و صدای چاپگر دستگاه کارتخوان شما هم شنیده میشه ولی رسید کاغذی از دستگاه بیرون نمیاد. این اتفاق تنها یک دلیل داره. دلیلش هم گیر کردن کاغذ در دستگاه کارتخوان شماست.  اگه در زمان انجام تراکنش صدای چاپگر دستگاه کارتخوان شنیده میشه اما رسید شما از دستگاه بیرون نمیاد، تنها ‌کاری که شما باید انجام بدید این هست که رول کاغذ رو بدرستی وارد دستگاه کنید تا رسید شما از دستگاه خارج بشه.

نمایش خطای “ارتباط برقرار نشد”

این خطا معمولا از طرف شرکت سوییچ کننده هست و دلیلش هم ممکنه که قطعی موقتی سیستم باشه. اما دلیل دیگری هم وجود داره که مربوط به سیم کارت دستگاه کارتخوان شماست. برای اینکه بدانید این مشکل از سیم کارت دستگاه شماست یا نه، نیاز دارید تا اتصال دستگاه رو بررسی کنید. در صورت مشکل داشتن سیم کارت دستگاه ما به شما پیشنهاد میکنیم که سیم کارت دستگاه رو عوض کنید و سیم کارت دیگری رو جایگزین سیم کارت قبلی کنید.

نمایش خطای 65

خطای 65 یا Exceeds withdrawal frequency تنها زمانی توسط دستگاه کارتخوان شما نمایش داده میشه که تعداد درخواست تراکنش شما به وسیله ی کارت بانکی مشتری شما بیش از حد مجاز باشه و یا بانک صادر کننده کارت بانکی رو به هر دلیلی محدود کرده، و دستگاه در این مورد مشکلی ندارد. در صورت بروز این مشکل شما میتوانید به مشتری توصیه کنید که با بانک مربوطه تماس بگیرد.

عدم شماره گیری دستگاه

این خطا به دو دلیل رخ میده، در صورت بروز این مشکل ابتدا خط تلفن متصل به دستگاه کارتخوان رو بررسی و از سالم بودن خط تلفن اطمینان حاصل کنید. برای بررسی سالم بودن، خط تلفن رو به یک گوشی تلفن وصل کنید. و اگه مشکل از خط شما نیست، شما نیاز دارید تا سوکت های ورودی تلفن رو بررسی کنید. یک علت دیگر بروز این اتفاق هم ممکنه به دلیل گیر کردن اشیاء و یا ورود گرد و غبار و خاک به داخل دستگاه باشه. در صورت بروز این مشکل و رفع آن، شما نیاز دارید تا هر دوی این علت ها رو بررسی کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا به بررسی رفع خطای عدم برقراری ارتباط با سرور در دستگاه کارتخوان و سایر خطاهای دستگاه کارتخوان پرداختیم تا شما عزیزان در صورت بروز این مشکلات اطلاعات لازم رو داشته باشید و ایراد دستگاه کارتخوان خودتون رو در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید. لازم به ذکر هست که دانستن این اطلاعات برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهایی که از این دستگاه ها استفاده می کنند ضروری هست.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *