راهنمای پرداخت انواع قبض ها با دستگاه کارتخوان

راهنمای پرداخت انواع قبض ها با دستگاه کارتخوان

راهنمای پرداخت انواع قبض ها با دستگاه کارتخوان

قطعا شما تا به حال با دستگاه های کارتخوان کار کرده اید و یا از نزدیک شاهد کارکرد این دستگاه ها بوده اید، زیرا امروزه این دستگاه ها در تمامی فروشگاه ها، مراکز خرید، مغازه ها، خرده فروشی ها و حتی دستفروشی ها به دلیل مزایا و قابلیت های بسیار زیادی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. اولین کاربردی که از دستگاه کارتخوان به ذهن همه ی ما خطور می کند، معمولا صورت گرفتن پرداخت الکترونیکی به وسیله دستگاه و یک کارت بانکی است، در حالی که این دستگاه ها کارایی های مختلفی دارند.

خرید شارژ تلفن همراه، گرفتن موجودی، چاپ آخرین تراکنش، چاپ ریز تراکنش های مالی، صدور فاکتور (در فروشگاه ها و مراکز خرید) و … از کارایی های دستگاه کارتخوان محسوب می شوند. یکی از مهم ترین کاربرد های دستگاه کارتخوان پرداخت انواع قبوض و صورت حساب های شناسه دار هست، که ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پرداخت قبض با دستگاه پوز

در سال های گذشته و در زمانی که هنوز دستگاه های کارتخوان پا به عرصه نگذاشته بودند و استفاده گسترده ای نداشتند، شما برای پرداخت قبض خود مجبور بودید تا به شعب بانک ها مراجعه کنید و در صف های طولانی در انتظار بایستید که در این صورت علاوه بر خستگی زمان زیادی هم از شما گرفته میشد، تنها برای پرداخت یک قبض! اما با گذشت زمان و به کارگیری تکنولوژی در زمینه پرداخت روش های آسان تری برای پرداخت قبوض و پرداخت های دیگر ابداع شدند.

پرداخت قبض به وسیله دستگاه کارتخوان به سرعت و سادگی هر چه تمام تر صورت می گیرد. شما می توانید با استفاده از دستگاه کارتخوان انواع قبوض مانند قبض آب، برق، گاز، تلفن همراه، تلفن ثابت و هر نوع قبض شناسه دار دیگر رو پرداخت کنید. لازم به ذکر هست که روش های دیگری هم در کنار پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان وجود دارند که به شرح زیر هستند.

  • پرداخت پیامکی
  • پرداخت اینترنتی
  • پرداخت با استفاده از همراه بانک
  • پرداخت با دستگاه خودپرداز (ATM)
  • پرداخت با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت

در ادامه مقاله با نحوه پرداخت قبض به وسیله دستگاه کارتخوان آشنا خواهید شد.

نحوه پرداخت قبض با کارتخوان

برای پرداخت قبض های موردنظر خود از طریق دستگاه کارتخوان نیاز دارید تا مراحل زیر رو طی کنید.

  1. کارت بانکی خود رو در دستگاه کارتخوان بکشید.
  2. پس از کشیدن کارت بانکی صفحه تراکنش به شما نشان داده می شود.
  3. در ادامه گزینه پرداخت قبض رو انتخاب کنید و کلید تایید رو بفشارید.
  4. در این مرحله گزینه های مختلف پرداخت برای شما نشان داده می شوند که عبارتند از پرداخت با شناسه، پرداخت با بارکد و پرداخت تلفن همراه.
  5. حال شناسه قبض رو وارد کنید و مجددا کلید تایید رو بفشارید.
  6. در ادامه شناسه پرداخت قبض رو هم وارد کنید و سپس تایید کنید.
  7. با طی کردن مراحل قبل حال مبلغ پرداختی قبض توسط دستگاه به شما نمایش داده می شود.
  8. اطلاعات و مبلغ پرداختی نشان داده شده در دستگاه رو با قبض اصلی چک کنید.
  9. در صورتی که اطلاعات مورد تایید شماست، رمز کارت بانکی خود رو وارد کنید (لازم به ذکر هست که در صورت استفاده از کارتخوان اشخاص دیگر، بهتر هست که رمز کارت توسط خود شما وارد شود).
  10. پس از وارد کردن رمز و انجام موفق عملیات، دستگاه رسید پرداخت رو برای شما چاپ خواهد کرد.
  11. بدین ترتیب قبض شما پرداخت شده است.

پرداخت قبض ایرانسل و همراه اول با دستگاه پوز

برای پرداخت قبوض اپراتور های همراه ایرانسل و همراه اول شما نیاز دارید تا با انتخاب گزینه تلفن همراه دستگاه کارتخوان، شماره تلفن خود رو وارد کنید و در ادامه با مشاهده شماره تلفن همراه و مبلغ پرداختی قبض، این موارد رو تایید کرده و سپس فرآیند پرداخت رو تکمیل کنید.

پرداخت قبض با دستگاه خود پرداز

پرداخت قبض توسط دستگاه خودپرداز هم به سرعت و به آسانی صورت می گیرد. پس از مراجعه به خود پرداز کارت بانکی خود رو وارد دستگاه کرده و رمز عبور کارت بانکی رو وارد کنید. لازم به ذکر هست که شما 3 بار می توانید رمز کارت خود رو وارد کنید. در صورت اشتباه وارد کردن رمز بعد از 3 بار دستگاه کارت شما رو ضبط خواهد کرد، پس به این موضوع دقت داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

پس از وارد کردن رمز، منوی دستگاه برای شما نمایش داده خواهد شد. از بین گزینه های موجود منوی دستگاه گزینه “پرداخت قبض” رو انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه شما نیاز دارید تا نوع قبض رو هم مشخص کنید. در ادامه شناسه قبض و همچنین شناسه پرداخت رو هم وارد و سپس تایید کنید. با وارد کردن این اطلاعات دستگاه خودپرداز نوع قبض و مبلغ پرداختی رو به شما نشان خواهد داد. در صورت تایید این اطلاعات توسط شما پرداخت قبض انجام شده و رسید پرداخت هم به شما تحویل داده می شود.

پرداخت قبض با اینترنت

برای پرداخت اینترنتی قبض کافیه تا وارد سایت بانک مورد نظر خود شوید و با ورود به بخش بانکداری اینترنتی، گزینه “پرداخت اکترونکی قبوض” رو انتخاب کنید. در ادامه شما نیاز دارید تا رمز عبور خود و همچنین کد شناسایی رو وارد کرده و یک حساب رو برای پرداخت قبض انتخاب کنید. سپس نوع قبض رو پرداخت و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام به پرداخنت کنید.

پرداخت قبض با تلفن بانک

برای پرداخت قبض با تلفن بانک، با شماره تلفن بانک مورد نظر ارتباط برقرار کنید و پس از شنیدن توضیحات و پیام های اولیه به ترتیب گزینه های شماره حساب، رمز عبور، شناسه قبض و شناسه پرداختی رو انتخاب کنید. بعد از تایید اطلاعات قبض پرداخت شده و شماره پیگیری آن هم توسط تلفن بانک اعلام می شود.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا شما عزیزان رو با مراحل پرداخت قبض به وسیله دستگاه کارتخوان آشنا کنیم. پرداخت قبض توسط دستگاه کارتخوان یکی از ساده ترین روش های پرداخت قبض هست که به سادگی و با سرعت بالای صورت می گیرد. شما می توانید با استفاده از دستگاه کارتخوان انواع قبوض مانند قبض آب، برق، گاز، تلفن همراه، تلفن ثابت و هر نوع قبض شناسه دار دیگر رو پرداخت کنید.

گرچه روش های دیگری مانند پرداخت قبض از طریق دستگاه خود پرداز، پرداخت قبض با تلفن بانک و … هم وجود دارند و شما برای پرداخت قبض محدود به استفاده از دستگاه های کارتخوان نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *