راهنمای ثبت درخواست کارتخوان

برای دریافت کارتخوان بانک ملی ایران میتوانید با رجوع به سایت (https://mmp.sadadpsp.ir)  درخواست خود را ثبت کنید. برای ثبتنام، حتماً باید تصویر مدارک ذیل را با فرمت jpeg یا pdf روی کامپیوتر خود ذخیره داشته باشید.

توجه: درصورتیکه امکان بارگذاری مدارک برای شما وجود ندارد، با در دست داشتن اصل مدارک به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کنید.

 

شرایط الزامی درخواست کارتخوان

  1. فرد یا شرکت می بایست دارای یک کسب و کار قانونی با مجوز معتبر از اتحادیه مربوط به صنف کسب و کار خود باشد.
  2. فرد یا شرکت می بایست دارای یک مکان مشخص و مناسب جهت ارائه خدمات خود باشد. داشتن کدپستی ضروری است.
  3. فرد یا شرکت می بایست دارای گردش مالی بالایی باشد و یا دارای حداقل ۵۰۰ تراکنش ماهانه باشد..
  4. در یکی از شعب بانک های عضو شتاب دارای حساب فعال باشد.
  5. سن قانونی (بالای ۱۸ سال) یکی دیگر از شرایط درخواست کارتخوان است.

مدارک موردنیاز برای ثبتنام اشخاص حقیقی

  1. فرد یا شرکت می بایست دارای یک کسب و کار قانونی با مجوز معتبر از اتحادیه مربوط به صنف کسب و کار خود باشد.
  2. فرد یا شرکت می بایست دارای یک مکان مشخص و مناسب جهت ارائه خدمات خود باشد. داشتن کدپستی ضروری است.
  3. فرد یا شرکت می بایست دارای گردش مالی بالایی باشد و یا دارای حداقل ۵۰۰ تراکنش ماهانه باشد..
  4. در یکی از شعب بانک های عضو شتاب دارای حساب فعال باشد.
  5. سن قانونی (بالای ۱۸ سال) یکی دیگر از شرایط درخواست کارتخوان است.

مدارک موردنیاز برای ثبتنام اشخاص حقوقی

    • تصویر پشت و روی کارت ملی صاحبان امضا (متقاضیذکرشده در مدارک حقوقی با تابعیت ایرانی)
    • تصویر یکی از قبوض خدماتی (دارای آدرس و کدپستی محل نصب)
    • تصویر آگهی تأسیس و آخرین تغییرات روزنامه رسمی (حداکثر مربوط به یک سال قبل)
    • تصویر گذرنامه و کارت آمایش (برای اتباع خارجی)

نکته: متقاضیان در صنف صرافی و صندوقهای مالی- اعتباری باید مجوز بانک مرکزی و مؤسسات خیریه باید مجوز بهزیستی برای فعالیت خود را نیز بارگذاری کنند.

مراحل ثبت درخواست برای کارتخوان (POS)

  • وارد سایت (https://mmp.sadadpsp.ir) شوید .
  • از طریق کلیک روی گزینه »ثبت درخواست پذیرندگی« وارد صفحه ثبت نام شوید )توجه داشته باشید که گزینه های اجباری )ستاره دار( باید حتماً پر شوند( .
  • در قسمت »نوع درخواست« گزینه »دستگاه پایانه فروش« را انتخاب کنید .
  • در بخش »مسیر ثبت درخواست« گزینه »درخواست عادی« را انتخاب کنید .
  • در قسمت »مشخصات پذیرنده« نوع مشتری یعنی حقیقی یا حقوقی بودن را انتخاب و اطالعات را تکمیل کنید )در صورت انتخاب گزینه حقوقی علاوه بر موارد ستاره دار باید تاریخ و شماره ثبت را نیز وارد کنید( .
  • در قسمت »مشخصات فردی« ملیت را مشخص و بر اساس آن اطالعات خواسته شده را تکمیل کنید .
  • قسمت »وضعیت مالکیت« و »اطالعات آدرس« را کامل کنید  )کدپستی باید متعلق به محل کسب باشد، وارد کردن تلفن ثابت و همراه الزامی است ( .
  • در قسمت »شماره حساب واریز وجوه« حساب بانک ملی خود را وارد کنید.
  • درصورتی که حساب امضاکنندگان دیگری نیز دارد، قسمت مربوط به »مشخصات امضاکنندگان حساب« را هم کامل کنید. امکان ویرایش و ایجاد تغییر در اطالعات ایجادشده وجود دارد )این بخش ویژه حسابهای مشترک و حقوقی است ( .
  • در بخش »مشخصات دستگاههای موردنیاز« روی گزینه »جدید« کلیک کنید تا صفحه »مشخصات پایانه درخواستی« باز شود. در صورت یکسان بودن آدرس پذیرنده با محل نصب دستگاه گزینه آن را انتخاب کنید. اگر آدرس درج شده در سامانه مربوط به محل کسب نیست یا دستگاه را برای محل دیگری میخواهید، آدرس محل کسب را در این بخش وارد کنید.

توجه: در صورت انتخاب کارتخوان سیار، گزینه »آیا ودیعه ای است؟« به نمایش درمیآید. با انتخاب این گزینه، باید مبلغ ودیعه را به حساب 0223703478005 به نام شرکت پرداخت الکترونیک سداد واریز کنند. این مبلغ تا زمانی که پذیرنده از کارتخوان استفاده میکند نزد سداد باقی میماند و در صورت عودت دستگاه بهصورت سالم، مبلغ ودیعه به حساب فرد برگردانده میشود. اگر کارتخوان آسیب دیده باشد پس از تعیین خسارت و کسر آن از مبلغ ودیعه، باقی مبلغ به حساب فرد مسترد میشود.

نکته 1 :درصورتی که متقاضی کارتخوان دیگری )ثابت یا سیار( هستید، اگر انتخاب اولتان کارتخوان سیار با ودیعه نباشد، پس از ثبت مشخصات دستگاه اول، مجدداً روی گزینه »جدید« کلیک و دستگاه دوم را ثبت کنید.

نکته 2 :درصورتی که متقاضی کارتخوان دیگری )ثابت یا سیار( هستید و انتخاب اولتان یک کارتخوان سیار با ودیعه بوده، نمیتوانید به صورت همزمان دستگاه دیگری انتخاب کنید و باید برای درخواست یک کارتخوان بدون ودیعه، مجدداً مراحل ثبت نام را از اول انجام دهید.

  • و بالاخره پس از واردکردن کد امنیتی گزینه »ثبت« را بزنید .
  • در این حالت صفحه ایی به نمایش درمیآید و شما یک شماره پیگیری دریافت میکنید؛ این شماره برای شما SMS نیز میشود. برای پیگیریهای بعدی به این شماره نیاز دارید. در این مرحله با ورود به قسمت تکمیل مدارک، تصاویر مدارک خواسته شده را بارگذاری و درنهایت گزینه ثبت را بزنید. پس از ثبت مدارک، »نقص مدرک« به »در حال بررسی« تغییر میکند.

نکته: اگر متقاضی کارتخوان سیار با ودیعه هستید، در صفحه »خالصه درخواست« پس از بارگذاری مدارک باید گزینه »ثبت ودیعه« را بزنید و تصویر فیش واریزی خود را نیز بارگذاری کنید. همچنین »شناسه پرداخت« شما همان »شماره رهگیری« است.

  • در گام بعد باید با در دست داشتن اصل مدارک، به نزدیکترین شعبه بانک ملی جهت احراز اهلیت و هویت مراجعه کنید. در صورت صحت اطالعات و مدارک، درخواست جهت بررسی و اجرا به شرکت پرداخت الکترونیک سداد ارسال میشود.
  • از طریق گزینه »پیگیری درخواست« و با استفاده از »شماره رهگیری و کد ملی« یا »شماره حساب و کد ملی« میتوانید از وضعیت درخواست خودآگاه شوید.
  • متقاضی پس از ثبت درخواست از سرخط 2003801 98 + پیامکی دریافت میکند. متن پیامک دریافتی به شرح ذیل است :

مدارک موردنیاز برای ثبتنام اشخاص حقوقی

ثبت درخواست عادی : متقاضی محترم، ثبت نام اولیه شما با کد رهگیری ……….. انجام شد. لطفاً جهت ثبت نام نهایی به شعبه بانک ملی خود یا نزدیکترین شعبه بانک ملی مراجعه کنید. پرداخت الکترونیک سداد

ثبت درخواست با ودیعه : متقاضی محترم، ثبت نام اولیه شما با کد رهگیری ……….. انجام شد. لطفاً جهت تکمیل ثبت نام نسبت به پرداخت ودیعه از طریق شناسه واریز ……………… اقدام فرمایید. پرداخت الکترونیک سداد

در صورت تغییر آدرس، اطالعات جدید خود را به صورت نامه رسمی به شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعالم کنید.

برای راهنمایی بیشتر یا ثبت درخواست پذیرندگی میتوانید با خدمات مشتریان به شماره 021-42739000   و

پست الکترونیکی(https://mmp.sadadpsp.ir)  تماس بگیرید.

اگر برای آگاهی از مسئولیت های حقوقی استفاده از دستگاه های کارتخوان سیار با سوالی روبرو شدید به سایت اینترنتی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) “shaparak.com” رجوع کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید. اطلاعات شرکت های PSP را نیز در نشانی فوق میتوانید  دنبال نمایید.

شرایط درخواست کارتخوان موسسات خیریه : موسسات خیریه غیر از دارا بودن شرایط عمومی و مدارک لازم می بایست از اداره بهزیستی برای قانونی بودن فعالیت خود مجوز بگیرند.

 

جمع بندی

داشتن شرایط قانونی و کافی و همچنین ارائه مدارک از اولین و مهم ترین مواردی هستند که شرایط درخواست کارتخوان را برای متقاضیان انواع دستگاه کارتخوان تسهیل می کنند. باید توجه داشت که درخواست نوع دستگاه کارتخوان اعم از ثابت و یا سیار بودن آن ممکن است در داشتن برخی از شرایط و یا ارائه مدارک، متفاوت باشد .

برند مورفان یک برند تولید کننده دستگاه کارتخوان است‌. این برند معتبر، دستگاه‌های کارتخوان خود را با یک قیمت بسیار منصفانه به بازار عرضه می‌کند و خریداران می‌توانند با شرایط بسیار راحت تر و با مبالغی که پیش‌تر برای خرید دستگاه‌های استوک یا دست دوم قابل پرداخت بود، یک دستگاه کارتخوان نو و آکبند خریداری کنند. کیفیت دستگاه‌های کارتخوان تولیدی این برند بسیار بالا است؛ به طوری که با خرید یک دستگاه کارتخوان مورفان، شما تا مدت‌ها از تعمیر یا تعویض دستگاه خود بی‌نیاز خواهید بود. امکانات دستگاه کارتخوان مورفان بسیار جذاب و زیاد هستند و نیازهای هر کسب و کاری  را برطرف خواهند کرد.

شرکت پارت ارتباط آوا از سال ۱۳۸۷ با هدف توضیع و پشتیبانی پایانه های فروش ، ارائه راهکارهای جامع پرداخت و بانکداری الکترونیک و تبدیل بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال شروع به فعالیت نموده و با هدف حضور موثر در صنعت پرداخت بعنوان تکمیل کننده چرخه هر کسب وکار با معیار ایجاد سهولت ، ارائه راه حل های نوین و تامین تجهیزات با کیفیت با شعار “آوای خوش پرداخت” در سال ۱۳۹۹ به توسعه فعالیت های خود پرداخته و نمایندگی انحصاری شرکت مورفان در ایران را اخذ کرده است.

در حال حاضر این شرکت با ارائه بیش از پنجاه هزار پایانه فروش از برند های معتبر و کار آفرینی برای بیش از صد و پنجاه نفر در سراسر ایران با افتخار در مسیر رشد و توسعه حرکت می نماید. شما میتوانید کارتخوان مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *