خطای 57 در کارتخوان چیست؟

امروزه بسیاری از افراد در کسب و کار خود از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند. دستگاه های کارتخوان ابزار های حوزه خدمات پرداختی هستند که بسیار کاربردی بوده و از امنیت بالایی هم برخوردار هستند و امکان خرید و فروش رو هم برای شخص فروشنده و هم برای خریدار بسیار ساده و آسان می کنند. اگر جزو افرادی هستید که در طول روز به طور مداوم از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنید، قطعا رو به رو شدن با انواع خطاهای کارتخوان یکی از چالش های شما می باشد.

دستگاه های کارتخوان با وجود تمام قابلیت هایی که دارند در برخی مواقع با خطا مواجه می شوند. البته لازم به ذکر می باشد که در صورتی که صاحبان دستگاه های کارتخوان از نوع خطا و علت بروز آن با خبر باشند می توانند در بسیاری از مواقع، خود مشکل دستگاه رو برطرف کنند. اما در برخی مواقع هم ممکن است مشکل دستگاه شما جدی تر بوده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

خطاهای دستگاه کارتخوان می توانند به صورت سخت افزاری و یا نرم افزاری در زمان های خاصی بروز پیدا کنند. ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی خطای 57 در کارتخوان و علت بروز آن بپردازیم. اگر شما هم با این خطا بر روی دستگاه کارتخوان خود مواجه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خطای 57 در کارتخوان چیست؟

خطاهای کارتخوان ها معمولا به صورت متون انگلیسی و یا اعداد نمایش داده می شوند و اغلب از بروز یک مشکل در دستگاه خبر می دهند. البته این خطاها در همه ی مواقع به خود دستگاه کارتخوان متنهی نمی شوند. به عنوان مثال برای انجام تراکنش ممکن است که خطای ظاهر شده روی دستگاه به دلیل مسدود بودن کارت بانکی باشد و این موضوع هیچ ارتباطی با خود دستگاه ندارد.

به هر حال صاحبان دستگاه های کارتخوان باید به عنوان افرادی که به طور مداوم در حال کار با دستگاه های کارتخوان هستند از مفهوم خطای نشان داده شده بر روی دستگاه و همچنین نحوه برطرف کردن آن با خبر باشند.

تراکنش غیر مجاز یعنی چی؟

خطای 57 یا به عبارت دیگر “تراکنش غیرمجاز” در دستگاه کارتخوان در دسته خطاهای معامله ای قرار میگرد وهمانطور که گفتیم به خود دستگاه کارتخوان مربوط نمی شود. در زمان بروز خطای 57 عبارت ” انجام تراکنش مربوطه توسط دارنده کارت مجاز نمی باشد ” بر روی نمایشگر دستگاه کارتخوان شما نشان داده می شود. علت بروز خطای 57 به طور کلی به بانک صادر کننده کارت بانکی مشتری مربوط می شود و هیچ خطایی در خود دستگاه رخ نداده است.

به طور کلی این خطا زمانی رخ خواهد داد که تراکنش انجام شده از سوی بانک غیر مجاز محسوب شود. شما برای رفع این خطا دو راهکار خواهید داشت. در وهله اول از مشتری خود بخواهید تا یک کارت بانکی دیگر ارائه دهد. اگر این کار ممکن نبود از او بخواهید تا با بانک صادر کننده کارت بانکی تماس بگیرد و برای رفع مشکل خود درخواست بدهد تا بانک این موضوع رو بررسی کند.

لازم به ذکر می باشد که در صورت کسر وجه از حساب بانکی در مدت 72 ساعت، وجه کسر شده به حساب بانکی او برگشت داده خواهد شد. در ادامه مقاله به بررسی برخی دیگر از خطاهای دستگاه کارتخوان می پردازیم.

پیشنهاد ما: مطالعه مقاله ویژه «کد صفر دستگاه کارتخوان چیست؟»

خطای ۵۸ کارتخوان

خطای 58 (Transaction not permitted on terminal) زمانی اتفاق می افتد که که بانک صادر کننده کارت بانکی، کارت رو برای انجام هر گونه تراکنش مسدود کرده باشد. برای رفع این مشکل با بانک صادر کننده کارت تماس بگیرید.

خطای ۰۳ در دستگاه کارتخوان

خطای 03 از رایج ترین خطاهای در دستگاه کارتخوان می باشد و این خطا هم همانند خطای 57 مربوط به دستگاه کارتخوان نبوده و از سوی بانک به صورت موقتی روی دستگاه کارتخوان شما نشان داده می شود. علت بروز خطای 03 ناقص بودن پرونده مالیاتی و یا عدم دریافت کد مالیاتی می باشد.

رفع خطای 62 در دستگاه کارتخوان

علت بروز خطای 62 در دستگاه کارتخوان در حین انجام تراکنش هم محدود بودن کارت بانکی شخص خریدار می باشد. برای رفع این مشکل با بانک صادر کننده کارت تماس بگیرید و از خریدار درخواست کنید تا یک کارت بانکی دیگر ارائه بدهد.

رفع خطای 61 در دستگاه کارتخوان

علت بروز خطای 61 در دستگاه کارتخوان در حین انجام تراکنش نا معتبر بودن تراکنش می باشد. علت بروز خطای 61 مبللغ تراکنش بیش از حد می باشد. خطاهای 61 و 62 در دستگاه کارتخوان از سوی شاپرک بر روی دستگاه نمایش داده می شوند.

رفع خطای 55 در دستگاه کارتخوان

خطای 55 زمانی در دستگاه کارتخوان رخ می دهد که در حین انجام تراکنش و پرداخت مبلغ رمز کارت بانکی به صورت اشتباه وارد شود. توجه داشته باشید که شما سه مرتبه مجاز به وارد کردن رمز کارت بانکی می باشید، پس در وارد کردن آن دقت کافی داشته باشید.

رفع خطای 54 در دستگاه کارتخوان

علت بروز خطای 54 در دستگاه کارتخوان شما به اتمام رسیدن تاریخ انقضای کارت بانکی شما می باشد. در صورت بروز این خطا یک کارت بانکی دیگر ارائه دهید و در اسرع وقت به یکی از شعب بانک مورد نظر برای دریافت کارت بانکی جدید مراجعه کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی علت بروز خطای 57 در کارت خوان و برخی خطاهای دیگر و نحوه رفع آن ها بپردازیم تا شما عزیزان در صورت مواجه با این خطاها دچار مشکل نشوید. خطای 57 یا به عبارت دیگر “تراکنش غیرمجاز” در دستگاه کارتخوان در دسته خطاهای معامله ای قرار میگیرد و علت بروز تراکنش غیر مجاز می باشد.

شما برای رفع این خطا دو راهکار خواهید داشت. در وهله اول از مشتری خود بخواهید تا یک کارت بانکی دیگر ارائه دهد. اگر این کار ممکن نبود از او بخواهید تا با بانک صادر کننده کارت بانکی تماس بگیرد و برای رفع مشکل خود درخواست بدهد تا بانک این موضوع رو بررسی کند. لازم به ذکر می باشد که در صورت کسر وجه از حساب بانکی در مدت 72 ساعت، وجه کسر شده به حساب بانکی او برگشت داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *