خطای اصلاحیه کارتخوان

قطعا در سال های اخیر که فناوری و تکنولوژی به اوج خود رسیده است با دستگاه های کارتخوان (پوز) آشنا شدید. آیا تا به حال از دستگاه های کارتخوان استفاده کرده اید؟ امروزه بیشتر افراد از دستگاه های کارتخوان استفاده کرده اند و یا آن ها رو از نزدیک مشاهده کرده اند و با طرز کار آن ها آشنا هستند.

در سال های اخیر با افزایش معاملات و مبادلات پول به صورت الکترونیکی و همچنین محدودیت حمل و نقل اسکناس برای خرید و فروش بسیاری از افراد از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند، زیرا کمتر کسانی وجود دارند که هنوز از وجه نقد برای خرید و فروش کالاهای خود استفاده می کنند.

مغازه داران، فروشندگان و به طور کلی صاحبان کسب و کارهای مختلف، افرادی هستند که در طول روز بیشترین استفاده رو از دستگاه های کارتخوان به دلیل پرداخت تراکنش های مشتریان خود دارند. این افراد از مزایا و قابلیت های دستگاه های کارتخوان به خوبی آگاه هستند، اما دستگاه های کارتخوان هم همانند سایر دستگاه های ساخته دست بشر بی نقص نیستند و در برخی مواقع دچار مشکل و خطا می شوند.

همانطور که می دانید دستگاه های کارتخوان الکترونیکی بوده و ممکن است که در زمان استفاده دچار خطا شوند. خطاهای دستگاه های کارتخوان در چندین دسته تقسیم بندی می شوند و هر خطا در زمان خاصی روی دستگاه کارتخوان شما نشان داده می شود.

در این میان خطای اصلاحیه کارتخوان یکی از انواع خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد که ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی به بررسی آن داریم. اگر شما هم با این خطا در دستگاه کارتخوان خود مواجه شدید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به علت بروز و نحوه رفع آن پی ببرید.

خطای اصلاحیه کارتخوان

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم خطاهای دستگاه های کارتخوان در چندین دسته تقسیم بندی می شوند. خطای اصلاحیه کارتخوان از جمله خطاهای مربوط به تراکنش دستگاه کارتخوان محسوب می شود که دلایل مختلفی دارد و جزو رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان محسوب می شود. در این خطا به دلیل وجود مشکلات ارتباطی، تراکنشی که در حال انجام است به طور کامل صورت نگرفته و اطلاعات تراکنش به سرورهای مرکزی منتقل نخواهند شد.

با بروز این خطا جای نگرانی وجود ندارد، زیرا راه حل ساده ای برای رفع آن وجود دارد. در زمان بروز خطا قبل از بررسی دستگاه و یا کارهای دیگر ابتدا مطمئن شوید دستگاه کارتخوان شما به روز رسانی شده و اصطلاحا آپدیت می باشد. در مورد دوم بررسی کنید که سیم کارت داخل دستگاه سالم بوده و دارای مشکل نباشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که سیم کارت دستگاه دارای شارژ اعتباری باشد.

پس به طور کلی سیم کارت داخل دستگاه کارتخوان نباید با مشکلاتی مانند عدم فعال بودن اینترنت، عدم آنتن دهی و همچنین نداشتن شارژ اعتباری مواجه باشد. برای اطلاع از این موارد کافیست تا سیم کارت خود رو از داخل دستگاه خارج کرده و در یک گوشی تلفن همراه قرار بدهید و مواردی که ذکر شد رو بررسی کنید. اگر سیم کارت خود رو به تازگی خریدای کرده اید در ابتدا سیم کارت رو داخل یگ تلفن همراه قرار بدهید و با آن تماس برقرار کنید و مجددا سیم کارت رو داخل دستگاه کارتخوان قرار بدهید.

مطالعه بیشتر: مدارک لازم برای گرفتن کارتخوان

سیم کارت دستگاه کارتخوان

در ادامه به بررسی برخی نکاتی میپردازیم که شما عزیزان برای استفاده از سیم کارت در داخل دستگاه کارتخوان باید به آن ها توجه داشته باشید.

  • شارژ سیم کارت داخل دستگاه: سیم کارت خود رو حداقل تا مبلغ ده هزار تومان شارژ کنید.
  • سیم‌ کارت رمز دار: باید از سیم کارتی در دستگاه کارتخوان استفاده کنید که فاقد پین کد باشه.
  • اندازه ی سیم‌ کارت: سیم کارت هایی که پانج می شوند برای استفاده در دستگاه های کارتخوان مناسب نیستند.
  • استفاده از سیم کارت اعتباری: شما تنها می توانید از سیم کارت های اعتباری برای راه اندازی دستگاه کارتخوان استفاده کنید
  • مالکیت سیم کارت: برای استفاده از سیم کارت در دستگاه کارتخوان سیار تفاوتی نداره که شما از سیم کارت بنام چه شخصی استفاده می کنید.
  • فعال بودن سیم کارت: اگر اقدام به خرید یک سیم کارت جدید کردید، بعد از تحویل سیم کارت باید کمی صبر کنید تا سیم کارت خریداری شده شما توسط اپراتور فعال بشه.

نکته: در صورتی که این موارد رو بررسی کردید اما هیچ مشکلی وجود نداشت می توانید برای راهنمایی و یا مشاوره با پشتیبان دستگاه کارتخوان خود تماس بگیرید. شماره واحد پشتیبانی دستگاه شما، بر روی رسید تراکنش چاپ شده است.

رفع اصلاحیه کارتخوان در کارتخوان های مورفان

خطای اصلاحیه در دستگاه های کارتخوان مورفان به دلیل نسخه نرم افزاری می باشد و دستگاه باید به روز رسانی شود. دستگاه خود رو از طریق tms آپدیت کنید و اگر خطای آن برطرف نشد با انتخاب گزینه F1 وارد منو، قسمت پیکر بندی شوید. در ادامه گزینه پیکر بندی بانکی و پیکر بندی پیش فرض رو انتخاب کنید و سپس رمز 456789 رو وارد کنید. در ادامه دستگاه کارتخوان شما خاموش و روشن می شود و خطای دستگاه هم برطرف شده است.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی خطای اصلاحیه کارتخوان و نحوه رفع آن بپردازیم. خطاهای دستگاه های کارتخوان در چندین دسته تقسیم بندی می شوند. خطای اصلاحیه کارتخوان از جمله خطاهای مربوط به تراکنش دستگاه کارتخوان محسوب می شود که دلایل مختلفی دارد و جزو رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان محسوب می شود.

در این خطا به دلیل وجود مشکلات ارتباطی، تراکنشی که در حال انجام است به طور کامل صورت نگرفته و اطلاعات تراکنش به سرورهای مرکزی منتقل نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *