خطاهای دستگاه کارتخوان

امروزه از دستگاه های کارتخوان به طور گسترده در تمامی معاملات روزمره استفاده می شود به طوری که شما برای انجام یک تراکنش در مغازه ها، مراکز خرید، نانوایی ها، رستوران ها و … باید به وسیله دستگاه های کارتخوان هزینه خرید خود رو پرداخت کنید. با پا به عرضه گذاشتن دستگاه های کارتخوان در صنعت پرداخت، استفاده از وجه نقد در میان مردم به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد و تمامی افراد به پرداخت های الکترونیکی روی آوردند.

یکی از دلایل این مسئله کارایی و قابلیت های بسیار مناسب دستگاه های کارتخوان در زمینه پرداخت بود. با استفاده از دستگاه های کارتخوان شما می توانید تراکنش انجام بدهید، شارژ خریداری کنید، قبوض خود رو پرداخت کنید، از حساب بانکی موجودی دریافت کنید و … . قابلیت های ذکر شده صاحبان مشاغل رو ترغیب به خریداری و استفاده از این دستگاه ها کردند.

[html_block id=”16601″]

از آنجایی که دستگاه های کارتخوان الکترونیکی هستند، ممکن است در زمان استفاده دچار بروز خطا شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در کسب و کار خود از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنید حتما تا به حال با خطاهای دستگاه کارتخوان مواجه شده اید. ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا شما عزیزان رو با انواع خطاهای دستگاه کارتخوان و نحوه برطرف کردن آن ها آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خطاهای دستگاه کارتخوان

در بسیاری از مواقع پیش آمده که فروشندگان در زمان استفاده از دستگاه های کارتخوان با خطایی رو به رو شده اند و نه تنها روش و راه حلی برای برطرف کردن خطا نمیدانستند، بلکه درک درستی هم از نوع خطای دستگاه نداشتند، زیرا اکثر خطاهای دستگاه کارتخوان به صورت اعداد و برخی خطاهای دیگر هم به صورت متون انگلیسی در صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می شوند.

در ادامه مقاله با لیستی از کد خطاهای شاپرک که در زمان پردازش تراکنش‌ها ممکن است با آن ها مواجه شوید، آشنا خواهید شد. این خطاها آشنا خواهید شد.

خطاهای شاپرک

کد خطا پیغام خطا شرح خطا
۹۹ عملیات ناموفق کارت دارای محدودیت در انتقال، سقف برداشت و تعداد تراکنش روزانه
۹۶ عملیات ناموفق سایر خطاهای بانکی
۹۳ عملیات ناموفق
تراکنش تایید شده، اما امکان سند خوردن وجود ندارد
۹۰ عملیات ناموفق (سامانه‌ در حال انجام عملیات پایان روز) سامانه‌ در حال انجام عملیات پایان روز می باشد
۸۴ عملیات ناموفق سیستم بانک صادرکننده‌ ی کارت بانکی در وضعیت عملیاتی نیست
۷۹ عملیات ناموفق مبلغ سند برگشتی از مبلغ تراکنش اصلی بیشتر است
۷۵ تراکنش نامعتبر است ورودی رمز اشتباه بیش از حد مجاز
۶۸ تراکنش مورد نظر در شبکه‌ی بانکی Timeout خورده است زمان انجام تراکنش به اتمام رسیده
۶۵ تراکنش نامعتبر است درخواست تراکنش بیش از حد مجاز
۶۳ عملیات ناموفق تمهیدات امنیتی نقض گردیده
۶۲ تراکنش نامعتبر است محدود شدن کارت بانکی
۶۱ تراکنش نامعتبر است مبلغ تراکنش بیش از حد مجاز است
۵۸ تراکنش نامعتبر است انجام تراکنش مجاز نمی باشد
۵۷ تراکنش نامعتبر است انجام تراکنش توسط دارنده‌ ی کارت مجاز نمی باشد
۵۶ کارت نامعتبر است کارت نامعتبر است
۵۵ رمز کارت اشتباه وارد شده است رمز کارت اشتباه وارد شده است
۵۴ تاریخ انقضای کارت به اتمام رسیده تاریخ انقضای کارت به اتمام رسیده
۵۳  کارت نامعتبر است عدم وجود حساب قرض الحسنه کارت
۵۲ کارت نامعتبر است عدم وجود حساب جاری کارت
۵۱ موجودی کافی نیست موجودی کافی نیست
۴۴  کارت نامعتبر است عدم وجود حساب سرمایه گذاری کارت
۴۳ عملیات ناموفق کارت بانکی سرقت شده می باشد
۴۲  کارت نامعتبر است عدم وجود حساب عمومی کارت
۴۱  کارت نامعتبر است این کارت گم شده می باشد
۴۰ عملیات ناموفق عملیات درخواستی شما پشتیبانی نمی شود
۳۹ کارت نامعتبر است عدم وجود حساب اعتباری کارت
۳۸ تراکنش نامعتبر است ورودی رمز اشتباه بیش از حد مجاز
۳۴ عملیات ناموفق CVV2 و یا تاریخ انقضای کارت اشتباه وارد شده (فرد دارنده‌ی کارت مظنون به تقلب است)
۳۳ کارت نامعتبر است اتمام تاریخ انقضای کارت
۳۱ تراکنش نامعتبر است عدم پشتیبانی پذیرنده توسط سوییچ
۳۰ تراکنش نامعتبر است پیام دارای اشکال می باشد
۲۳ تراکنش نامعتبر است کارمزد ارسالی غیر قابل قبول می باشد
۱۹ عملیات ناموفق انجام مجدد تراکنش
۱۶ عملیات موفق تراکنش تایید شده و اطلاعات شیار سوم کارت به روز رسانی شود
۱۵ کارت نامعتبر است صادر کننده‌ ی کارت وجود ندارد
۱۴ تراکنش نامعتبر است شماره‌ی کارت ارسالی نامعتبر است
۱۲ تراکنش نامعتبر است تراکنش نامعتبر است
۸ عملیات موفق تراکنش موفق
۵ تراکنش نامعتبر است صرف نظر از انجام تراکنش
۳ تراکنش نامعتبر است پذیرنده‌ی فروشگاهی نامعتبر است
۱- عملیات ناموفق صرف نظر از انجام تراکنش
۰ عملیات موفق تراکنش موفق

نکته: لازم به ذکر است در زمانی که پیغام خطای “تراکنش نامعتبر است” در دستگاه کارتخوان برای شما نمایش داده می شود، در صورت کسر وجه از حساب بانکی شما، آن مبلغ به مدت ۷۲ ساعت مجددا به حساب بانکی شما برگشت داده می شود، در غیر این صورت شما می توانید برای پیگیری این موضوع با شماره (۸۴۰۸۰-۰۲۱) تماس بگیرید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا شما عزیزان رو با خطاهای دستگاه کارتخوان آشنا کنیم تا در صورت بروز این خطاها معنای آن ها را بدانید و با روش برطرف کردن این خطاها آشنا باشید. کثر خطاهای دستگاه کارتخوان به صورت اعداد و برخی خطاهای دیگر هم به صورت متون انگلیسی در صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می شوند. خطاهای دستگاه کارتخوان به سه دسته خطاهای معامله ای، خطاهای ارتباطی و همچنین خطاهای دستگاه تقسیم بندی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *