حذف کد مالیاتی کارتخوان

دستگاه کارتخوان (پوز) در مجموعه سخت افزار های سیستم های پرداخت قرار می گیرند و از طریق ارتباطات تلفنی و یا شبکه ای که بسته به سیار و یا ثابت بودن نوع آن ها دارد به شما این امکان رو می دهند تا با استفاده از یک کارت بانکی، بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی وجه خرید خود رو پرداخت کنید، قبوض خود رو پرداخت کنید، شارژ خریداری کنید و …. .

استفاده از دستگاه های کارتخوان مدتی هست که در بین مردم رایج شده و از آن ها در سراسر دنیا استفاده می شود. استفاده از دستگاه های کارتخوان می تواند برای هر کسب و کاری مناسب باشد. نوع سیار این دستگاه ها قابل حمل بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگر دارای یک کسب و کار خرد و یا بزرگ هستید قطعا از دستگاه کارتخوان استفاده می کنید و همانطور که احتمالا می دانید در صورت استفاده از دستگاه کارتخوان، شما ملزم به دریافت کد مالیاتی و پرداخت مالیات دستگاه کارتخوان خواهید بود.

اما امروزه برخی افراد به دلایل مختلف در پی حذف کد مالیاتی دستگاه کارتخوان خود می باشند. لازم به ذکر است که برای حذف کد مالیاتی کارتخوان شما می توانید به سامانه سامانه مالیات کارتخوان مراجعه کنید، اما برای اقدام به حذف کد مالیاتی کارتخوان روش دیگری هم وجود دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. ما در این مقاله از پارت ارتباط قصد داریم تا به بررسی نحوه حذف کد مالیاتی کارتخوان بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

حذف کد مالیاتی کارتخوان

قبل از بررسی نحوه حذف کد مالیاتی کارتخوان، شما عزیزان باید در وهله اول با کد مالیاتی کمی آشنایی داشته باشید. کد مالیاتی یا کد اقتصادی کارتخوان چیست؟ چرا باید کد مالیاتی دریافت کنیم؟ به اشخاصی که در زمینه تولید کالا فعالیت کرده و یا خدمات خاصی رو به مشتریان خود ارائه می دهند، یک شماره 12 رقمی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اختصاص داده می شود که کد مالیاتی یا کد اقتصادی نام دارد.

حال با توجه به ماده 10 و 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان هر پایانه فروشگاهی و یا دستگاه پوز باید دارای کد مالیاتی باشد و صاحبان دستگاه های کارتخوان موظف به دریافت این کد 12 رقمی می باشند. کد مالیاتی هنگامی که شما پرونده مالیاتی خود رو در سازمان امور مالیاتی کشورر فعال کنید، به شما ارائه خواهد شد.

این کد به منظور شناسایی مشمولین مالیات، شناسایی شرکت ها و کسب و کار های ثبت شده، هماهنگی اطلاعات شبکه بانکی کشور با اطلاعات سازمان مالیاتی کشور، تعیین میزان مالیات پرداختی مشمولین مالیات، جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی ارائه می شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی هم شما عزیزان نیاز به کد مالیاتی نیاز خواهید داشت. در ادامه مقاله به آموزش حذف کد مالیاتی کارتخوان می پردازیم.

راهنمای حذف کد مالیاتی کارتخوان

شما می توانید با انجام موارد زیر نسبت به حذف کد مالیاتی کارتخوان خود اقدام کنید:

  1. ابطال دستگاه کارتخوان از طریق تماس با شرکت پشتیبانی
  2. حذف کد مالیاتی کارتخوان با مراجعه حضوری به اداره مالیات و ارائه درخواست حذف کد مالیاتی کارتخوان

مراحل حذف کد مالیاتی کارتخوان

برای حذف کد مالیاتی کارتخوان ابتدا شما نیاز دارید تا دستگاه کارتخوان خود رو قطع کنید، زیرا تا زمانی که دستگاه کارتخوان شما متصل و فعال باشد این کار غیر ممکن خواهد بود. برای قطع دستگاه کارتخوان هیچ اقدامی از جانب شما صورت نخواهد گرفت و این کار صرفا توسط شرکت پشتیبان دستگاه کارتخوان شما انجام می شود.

پس در ابتدا با شرکت پشتیبان دستگاه کنید تماس گرفته و برای ابطال دستگاه کارتخوان، درخواست خود رو ارائه بدهید. در ادامه پس از ثبت شدن درخواست ابطال دستگاه کارتخوان شما، این مورد توسط شرکت به شما اعلام خواهد شد. قدم بعدی حذف کد مالیاتی خواهد بود. پس از ابطال دستگاه کارتخوان، شما نیاز دارید تا به صورت حضوری به اداره مالیات ناحیه خود مراجعه کنید.

به آن ها اطلاع دهید که دستگاه کارتخوان شما قطع شده است و درخواست خود رو مبنی بر حذف کد مالیاتی کارتخوان مطرح کنید تا این کار از سوی اداره مالیات صورت بگیرد. لازم به ذکر است که شما عزیزان حتما باید به صورت حضوری شخصا مراجعه کنید و امکان حذف کد مالیاتی کارتخوان به صورت غیر حضوری ممکن نیست.

مطالعه بیشتر: نحوه رفع بوق ممتد دستگاه کارتخوان

استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی

در برخی از مواقع این سوال برای مودیان مالیات کارتخوان مطرح می شود که آیا می توان با استفاده از کد ملی، مالیات دستگاه کارتخوان رو استعلام گرفت یا خیر؟

بله. این اشخاص می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir با استفاده از کد ملی خود مالیات دستگاه خود رو استعلام بگیرند. برای استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید.

در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید کافیست تا وارد سامانه شوید و از قسمت درخواست ها، گزینه ی استعلام بدهی مالیاتی رو انتخاب کنید تا بتوانید از مالیات کارتخوان خود استعلام بگیرید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی نحوه حذف کد مالیاتی کارتخوان بپردازیم. برای حذف کد مالیاتی کارتخوان شما عزیزان باید در وهله اول با کد مالیاتی آشنایی داشته باشید. به افرادی که در زمینه تولید کالا فعالیت کرده و یا خدمات خاصی رو به مشتریان خود ارائه می دهند، یک شماره 12 رقمی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اختصاص داده می شود که کد مالیاتی یا کد اقتصادی نام دارد.

با توجه به ماده 10 و 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان هر پایانه فروشگاهی و یا دستگاه پوز باید دارای کد مالیاتی باشد و صاحبان دستگاه های کارتخوان موظف به دریافت این کد 12 رقمی می باشند.

حال برای حذف کد مالیاتی کافیست تا ابتدا از طریق تماس با شرکت پشتیبانی نسبت به ابطال دستگاه کارتخوان خود اقدام کنید و سپس با مراجعه حضوری به اداره مالیات درخواست خود رو مبنی بر حذف کد مالیاتی کارتخوان ارائه دهید.

لازم به ذکر می باشد که شما عزیزان حتما باید به صورت حضوری شخصا مراجعه کنید و امکان حذف کد مالیاتی کارتخوان به صورت غیر حضوری ممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *