تفاوت دستگاه کارتخوان تملیکی و امانی در چیست؟

تفاوت دستگاه کارتخوان تملیکی و امانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی صاحبان کسب و کار های مختلف با هدف تسهیل در فرآیند پرداخت از این دستگاه ها برای خرید و فروش استفاده می کنند. دستگاه های کارتخوان به طور کلی مزایا و قابلیت های بسیار زیادی دارند و در دو نوع ثابت و سیار در بازار ارائه می شوند. شما می توانید دستگاه های کارتخوان رو به صورت شخصی و از شرکت های خصوصی ارائه دهنده دستگاه های پوز خریداری کنید و یا در صورت تمایل این دستگاه ها رو به صورت امانی از بانک ها دریافت کنید.

تفاوت دستگاه کارتخوان تملیکی و امانی

حال این سوال برای بسیاری از صاحبان مشاغل در زمان خرید دستگاه کارتخوان به وجود می آید که تفاوت دستگاه کارتخوان تملیکی و امانی در چیست؟ تا حدود چندین سال پیش امکان خرید شخصی دستگاه های کارتخوان وجود نداشت و با گذشت زمان یکسری شرکت های خصوصی برای ارائه دستگاه های کارتخوان تاسیس شدند.

در آن زمان تمامی اشخاصی که برای استفاده از دستگاه های کارتخوان اقدام می کردند، ملزم به استفاده از دستگاه های کارتخوان بانکی بودند و بانک ها با در نظر گرفتن یکسری از شرایط اقدام به دادن دستگاه به مشتریان خود می کردند. این فرآیند با وجود تمام مزایایی که داشت از معایب زیادی هم برخوردار بود. ما در ادامه این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم به بررسی تفاوت دستگاه های کارتخوان تملیکی و امانی و مزایا و معایب آن ها بپردازیم پس اگر شما هم با این دستگاه ها آشنایی ندارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه کارتخوان امانی

برای آشنایی بهتر با تفاوت دستگاه های کارتخوان تملیکی و امانی بهتر هست تا به بررسی مزایا و معایب این دستگاه ها بپردازیم. مزایا و معایب کارتخوان های امانی بانکی به شرح زیر هستند.

معایب کارتخوان امانی بانکی

کارتخوان های امانی علاوه بر مزیت هایی که دارند معایبی هم دارند. یکی از بزرگترین معایب آن ها محدود بودن این کارتخوان ها از نظر موجودی و تعداد هست. این موضوع باعث می شود که شما برای دریافت این دستگاه ها از طرف بانک مدت زمان زیادی رو در انتظار باشید. این انتظار تا مدت زمان 3 ماه هم طول کشیده که این موضوع ممکنه باعث متضرر شدن صاجب کسب و کار شود.

در برخی اوقات صاحبان مشاغل برای رفع این مشکل از دستگاه کارتخوان های مشترک استفاده می کنند که این مسئله خود باعث به وجود آوردن مشکلاتی مانند پرداخت مالیات دستگاه و بهم ریخته شدن حساب های فروشندگان می شود. یکی دیگر از معایب دستگاه های کارتخوان امانی دشوار بودن دریافت آنها از بانک ها است.

با دریافت این دستگاه ها همچنین مبلغ تعیین شده ای از حساب بانکی شما توسط بانک بلوکه شده و شما امکان برداشت آن مبلغ رو نخواهید داشت تا زمانی که دستگاه به صورت صحیح و سالم تحویل بانک داده شود. شما برای دریافت دستگاه کارتخوان از طرف بانک نیاز به ارائه جواز کسب دارید، پس افرادی مشاغلی مانند دستفروشی دارند و یا به طور سیار فعالیت می کنند به علت نداشتن جواز کسب، امکان استفاده از این دستگاه ها رو نخواهند داشت.

داشتن سقف تراکنش مد نظر بانک ها یکی دیگر از معایب کارتخوان های امانی بانکی است. بانک ها در زمان تحویل دادن دستگاه به شخص مورد نظر سقف تراکنشی رو در نظر می گیرند تا از تحویل دادن دستگاه به صورت رایگان به فرد، سودی رو سهیم باشند. بنابراین اشخاصی که تراکنش های پی در پی ندارند، نمی توانند از این دستگاه ها استفاده کرده و در صورت دارا بودن دستگاه کارتخوان، دستگاه آنها توسط بانک مورد نظر اخذ شده و به شخص دیگری تحویل داده خواهد شد.

مزایای کارتخوان امانی بانکی

از جمله مزایای کارتخوان های امانی بانکی صرفا می توان به پشتیبانی مستمر و ماهانه توسط بانک ارائه کننده دستگاه کارتخوان اشاره کرد، بدین صورت که زیان های دستگاه توسط بانک پرداخت شده و در صورت بروز مشکل خود بانک موظف هست تا مشکل رو برای جلوگیری از قطع شدن پروسه تراکنش برطرف نماید، زیرا دستگاه کارتخوان جزو اموال بانک محسوب می شود.

دستگاه کارتخوان تملیکی

همونطور که پیش تر گفتیم دستگاه های کارتخوان به طور کلی در دو نوع ثابت و سیار دسته بندی می شوند و هر کدام کارایی و مزایای خاص خود رو دارند اما در این میان می توان گفت که دستگاه های کارتخوان سیار از محبوبیت بیشتری نسبت به دستگاه های کارتخوان ثابت برخوردارند.

گرچه لازم به ذکر هست که اگر شما قصد خرید یک دستگاه کارتخوان برای کسب و کار خود رو دارید بهتر هست که با توجه به شغل و شرایط خودتون اقدام به خرید یکی از این دو نوع دستگاه ها کنید. دستگاه های کارتخوان تملیکی در انواع مختلف موجود و عمدتا سیار هستند. در ادامه با مزایا و معایب دستگاه های کارتخوان تملیکی آشنا می شوید.

معایب کارتخوان تملیکی

تنها ایرادی که دستگاه های کارتخوان تملیکی دارند، این مسئله هست که با خراب شدن و یا گم شدن دستگاه ها، شرکت ها هیچ گونه مسئولیتی در این رابطه نخواهند داشت و نگهداری صحیح و سالم دستگاه بر عهده شما خواهد بود.

مزایای کارتخوان تملیکی

دستگاه های کارتخوان تملیکی به دلیل سیار بودن تنوع بالایی دارند و شما انتخاب های زیادی برای خرید دستگاه مورد نظر خودتون دارید. تنوع این دستگاه ها به قدری بالا هست که تقریبا می توان گفت برای هر سلیقه ای و برای هر کسب و کاری یک کارتخوان مناسب وجود دارد که همین موضوع باعث به وجود آمدن یک رقابت در بین شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده دستگاه پوز شده که به دنبال آن، کیفیت این دستگاه ها روز به روز بالاتر رفته و از امکانات و قابلیت های بیشتری بهره مند می شوند.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای دستگاه کارتخوان تملیکی عدم وجود شرایط خاص برای دریافت دستگاه کارتخوان هست. با خریداری این دستگاه ها دیگر نیازی به داشتن جواز کسب و یا پیروی از سقف تراکنش نخواهید داشت. بدین ترتیب مقدار مبلغی هم از حساب بانکی شما بلوکه نخواهد شد زیرا این دستگاه رو از سوی بانک دریافت نمی کنید.

برای خرید این دستگاه ها تنها مدارک ضروری و اولیه از سوی شرکت های تولید کننده اخذ می شود. تحویل فوری و سریع دستگاه های کارتخوان تملیکی هم از مزایای خرید این دستگاه ها محسوب می شود به طوری که دیگر انتظار طولانی برای تحویل دستگاه رو در پی نخواهید داشت.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا شما عزیزان رو با تفاوت های دستگاه کارتخوان تملیکی و امانی به طور کامل آشنا کنیم تا در صورت خریداری دستگاه کارتخوان، بهترین انتخاب رو با توجه به نوع فعالیت و شغل خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *