آموزش استفاده از کارتخوان

استفاده از کارتخوان

قطعا در این سال ها که تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی داشته است با دستگاه پوز آشنا شدید. دستگاه های پوز یا همان دستگاه های کارتخوان امروزه از مهم ترین ابزارهای تبادلات مالی و دریافت پول در دنیای تجارت محسوب می شوند زیرا با استفاده از دستگاه های کارتخوان ، کاربران علاوه امنیت در خرید و فروش مزایایی مانند سرعت بالا در پرداخت بدون توجه به محدودیت زمانی و مکان برخوردار می شوند.

با این مزایا دستگاه های کارتخوان به شما عزیزان این امکان رو می دهند تا بتوانید با استفاده از آن ها به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهید. به همین دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به دنبال حذف وجه نقد از جوامع خود می باشند و در همین راستا استفاده از دستگاه های کارتخوان رو گسترش داده اند. همه ی شما عزیزان با دستگاه های کارتخوان کار کرده اید و یا با طرز کار آن ها از نزدیک آشنا شده اید.

اما در این میان وجود دارند برخی افرادی که استفاده ای از این دستگاه ها نداشته و یا با نحوه کار کردن آن ها آشنا نیستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید نگران نباشید، ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به آموزش استفاده از کارتخوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از کارتخوان

به طور کلی دستگاه پوز در مجموعه سخت افزار های سیستم های پرداخت قرار می گیرد و از طریق ارتباطات تلفنی و یا شبکه ای به شما این امکان رو می دهد تا تراکنش خود رو به ساده ترین روش ممکن انجام بدهید. به وسیله دستگاه کارتخوان شما علاوه بر پرداخت می توانید از خدمات مختلفی مانند خرید شارژ برای سیمکارت، پرداخت قبض، دریافت صورتحساب، گرفتن مانده حساب و … برخوردار شوید. در ادامه به آموزش استفاده از کارتخوان می پردازیم.

آموزش کارت کشیدن

برای کارت کشیدن در دستگاه کارتخوان در وهله اول به این موضوع دقت داشته باشید که کارت بانکی خود رو خود شما در دستگاه کارتخوان بکشید و رمز کارت رو وارد کنید نه شخص فروشنده. در ادامه مراحل زیر رو طی کنید.

  1. ابتدا کارت بانکی رو داخل دستگاه کارتخوان بکشید (برای کارت کشیدن صحیح کارت توجه داشته باشید که نوار مغناطیسی کارت به سمت دستگاه کارتخوان باشد، سپس کارت بانکی رو به شیار دستگاه کارتخوان بکشید)
  2. هزینه خرید رو به واحد ریال وارد کنید و بعد کلید تایید رو از روی صفحه کلید دستگاه کارتخوان فشار بدهید.
  3. اگر هزینه خرید و مبلغ وارد شده صحیح می باشد کلید تایید رو فشار بدهید و درغیر این صورت کلید لغو (کلید قرمز رنگ در صفحه کلید دستگاه) رو فشار بدهید
  4. پس از طی کردن مراحل بالا با استفاده از صفحه کلید دستگاه رمز کارت بانکی خود رو وارد کنید.
  5. پس از وارد کردن رمز اندکی صبر کنید تا ارتباط دستگاه برقرار شود.
  6. پس از موفق بودن ارتباط تراکنش شما انجام می شود و به طور همزمان رسید مشتری هم چا می شود.
  7. پس از چاپ رسید مشتری پیفامی بر روی دستگاه مبنی بر چاپ شدن رسید فروشنده نمایش داده می شود و شما می توانید با انتخاب کلید تایید و یا لغو تصمیم بگیرید که رسید فروشنده چاپ شود یا خیر.

نکته: نوشته های رسید چاپ شده شما پس از گذشت مدتی و اثر برخورد با نور خورشید محو خواهند شد پس اگر اطلاعات رسید برای شما مهم است از آن کپی بگیرید و یا به وسیله ماژیک آن را هایلایت کنید.

مطالعه بیشتر: علت بروز خطای 100 در دستگاه کارتخوان چیست؟

برگشت كالا

در صورت انصراف از خرید كالا تنها کافیست تا گزینه برگشت كالا رو انتخاب کنید و سپس دكمه ثبت یا ورود رو فشار بدهید. در ادامه رمز ترمینال رو وارد کنید و بعد شماره سریال تراكنش رو وارد کنید تا مبلغ کسر شده از حساب مشتری به ایشان بازگردد.

دریافت موجودی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم یکی از مزایای دستگاه کارتخوان امکان دریافت موجودی و مانده حساب بانکی می باشد. برای این کار کافیست تا گزینه دریافت موجودی كارت رو انتخاب و کلید تایید رو فشار بدهید، و سپس رمز کارت بانکی خود رو وارد کنید تا رسید مانده حساب شما چاپ شود.

مزایای استفاده از کارت خوان برای فروشندگان

برخی از مزایای استفاده از کارت خوان برای فروشندگان به شرح زیر می باشند:

  • امنیت بسیار بالا
  • چاپ رسید فروش
  • واریز پول به حساب بانکی
  • عدم نیاز به شمارش اسکناس
  • صرفه جویی در زمان و کاهش اتلاف وقت
  • عدم نیاز به برگشت دادن مابقی پول و استفاده از پول خورد و …

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به آموزش استفاده از کارتخوان بپردازیم تا شما عزیزان در حین استفاده از دستگاه کارتخوان و یا کارت کشیدن دچار مشکل نشوید. . دستگاه های پوز یا همان دستگاه های کارتخوان امروزه از مهم ترین ابزارهای تبادلات مالی و دریافت پول در دنیای تجارت محسوب می شوند زیرا با استفاده از دستگاه های کارتخوان ، کاربران علاوه امنیت در خرید و فروش مزایایی مانند سرعت بالا در پرداخت بدون توجه به محدودیت زمانی و مکان برخوردار می شوند.

به طور کلی دستگاه پوز در مجموعه سخت افزار های سیستم های پرداخت قرار می گیرد و از طریق ارتباطات تلفنی و یا شبکه ای به شما این امکان رو می دهد تا تراکنش خود رو به ساده ترین روش ممکن انجام بدهید. استفاده از دستگاه کارتخوان بسیار ساده و آسان می باشد و شما هیچ دردسری برای انجام تراکنش های خود نخواهید داشت. برای اطلاع از نحوه کارت کشیدن، دریافت موچودی و یا برگشت کالا کافیست تا به متن مقاله مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *