آشنایی با قابلیت دستگاه پوز و شرایط درخواست کارتخوان

به منظور تسهیل در انجام معاملات و جلوگیری از تجمع حجم زیاد پول نقد، دستگاه‌ کارتخوان ایجاد شدند. این دستگاه‌ها که عامه مردم آنها رو به نام دستگاه‌های کارتخوان سیار می‌شناسند، امکان انجام تراکنش‌ها و فعالیت‌های بانکی به شکل الکترونیکی رو برای مشاغل فراهم کرده‌اند. با توجه به نیازهای دنیای امروز، داشتن یک دستگاه pos یا کارتخوان سیار برای کلیه کسب و کارهای کوچیک و بزرگ ضرورت دارد. کلیه خرده فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و مشاغل مختلف باید یک دستگاه پوز در محل کار خود داشته باشند تا مشتریان بتوانند خرید خودشون رو با مبالغ خرد و کلان به آسونی انجام دهند. پرداخت با استفاده از دستگاه پوز به راحتی و تنها با کشیدن کارت در شیار کناری دستگاه ممکن هست و مشتریان رو از حمل چک و پول نقد بی‌نیاز می‌کند.

اگه قصد دارید برای کسب و کارتون یک دستگاه pos یا کارتخوان تهیه کنید؛ اما نمی‌دانید که چطور باید درخواست کارتخوان ثبت کنید، خواندن این مقاله میتونه برای شما مفید باشد. در این مقاله علاوه‌ بر بررسی شرایط درخواست کارتخوان، تعدادی از قابلیت ‌های دستگاه پوز و خدمات شرکت «پارت ارتباط آوا» در رابطه با ارائه دستگاه‌های کارتخوان رو به شما معرفی می‌کنیم.

قابلیت های دستگاه pos

قابلیت‌های دستگاه پوز

دستگاه پوز قابلیت‌های مختلفی دارد که استفاده از این دستگاه کار رو برای مشاغل مختلف، آسان می‌کند. از جمله قابلیت‌های کاربردی دستگاه پوز میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • با خرید یک دستگاه پوز، شما میتونید تمامی تراکنش‌های بانکیتون رو بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها انجام دهید.
  • این دستگاه کوچیکه و فضای کمی رو اشغال می‌کند. به همین خاطر میشه دستگاه پوز رو یک دستگاه قابل حمل دانست که استفاده از این دستگاه به خصوص در مشاغل زیادی مثل پیک‌های موتوری، رانندگان تاکسی، میوه فروشی‌های سیار خیابانی، غذاخوری‌های خیابانی و… میتواند بسیار کارآمد باشد.
  • دستگاه پوز دستگاهیه که هم با کمک برق شهری و هم با استفاده از باتری کار می‌کند. به سبب وجود این قابلیت، فروشندگان می‌توانند در صورت قطع شدن برق شهری، همچنان از این دستگاه استفاده کنند و تراکنش‌های بانکی مشتریان رو با استفاده از آن‌ها انجام دهند.

  • این شعبه بانکی کوچیک به شما این امکان رو میده که به کمکش برای تلفن همراهتون شارژ بخرید.
  • شما میتوانید تمامی قبض های خودتون رو با استفاده از دستگاه پوز به آسانی و به سرعت پرداخت کنید.
  • مدت زمان لازم برای انجام تراکنش‌های بانکی با استفاده از دستگاه پوز، در حد چند ثانیه است. همین موضوع از اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کند.
  • این بانک قابل حمل به شما کمک می‌کند که به راحتی مانده حساب بگیرید و پرینتی از صورت حساب‌هاتون تهیه کنید.
  • این دستگاه امکان خرید و پرداخت آسان رو برای مشتریان فراهم می‌کند؛ همچنین از تجمع مبلغ زیادی پول نقد در صندوق محل کار شما جلوگیری می‌کند.

نکاتی در رابطه با خرید دستگاه pos

بعد از اینکه یک دستگاه pos برای کسب و کارتون خریداری کردید، باید تنظیمات خاصی در رو این دستگاه اعمال کنید که بتونید دستگاه رو در کسب و کارتون به کار بگیرید و ازش استفاده کنید. به علاوه استفاده از این دستگاه مستلزم رعایت قوانین ویژه‌ای هست. توجه داشته باشید که دستگاه کارتخوان مناسب خودتون رو با توجه به شرایط و ویژگی‌های کسب و کارتون انتخاب کنید. به علت وجود شرایط موجود برای تهیه و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان بهتره قبل از هر اقدامی با کارشناسانی که در این حوزه فعال هستند مشورت کنید.

شرایط درخواست کارتخوان یا دستگاه پوز چیست؟

برای دریافت دستگاه کارتخوان، تنها مراجعه به نمایندگی‌های فروش و خرید دستگاه کافی نیست و انجام این کار مثل سایر امور اداری، نیازمند گذراندن مراحل قانونی خاصی هست. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند با توجه به شرایط، برای کسب و کار خود یک دستگاه کارتخوان خریداری کنند. خرید این دستگاه‌ها از شرکت‌هایی که نمایندگی فروش دستگاه پوز هستند امکان پذیر است. شما همچنین میتوانید برای خرید این دستگاه به بانک‌های خصوصی و دولتی مراجعه کنید.

قبل از ثبت درخواست کارتخوان، شخص متقاضی حقیقی یا حقوقی باید کلیه مدارک لازم رو جمع آوری کرده و برای بررسی به نمایندگی‌های فروش دستگاه تحویل بدهد. مدارک لازم برای ثبت درخواست دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز شامل مدارک شناسایی مثل کارت ملی و شناسنامه، اطلاعات حساب بانکی، مجوز کسب و کار، سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب و کار و… هست. بعد از فراهم کردن شرایط درخواست کارتخوان و ثبت درخواست، برای شما یک قرارداد خرید تنظیم می‌شود و شما میتوانید دستگاه pos خریداری شده خودتون رو دریافت کنید.

از کجا می‌توانیم برای کسب و کار خود، دستگاه pos خریداری کنیم؟

شما میتوانید برای خرید دستگاه پوز به بانک‌های دولتی (از جمله بانک ملی ایران، بانک سپه، بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، بانک مسکن، پست بانک ایران و بانک توسعه تعاون)، بانک‌های غیردولتی (مثل بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک کارآفرین، بانک سامان، بانک سینا، بانک سرمایه، بانک شهر، بانک دی، بانک صادران، بانک ملت، بانک تجارت، بانک رفاه، بانک گردشگری، بانک ایران زمین، بانک قوامین، بانک انصار، بانک خاورمیانه، بانک مشترک ایران ونزوئلا و بانک آینده) تهیه کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که شما میتوانید دستگاه کارتخوان مورد نظرتون رو به راحتی تهیه کنید اینه که به شرکت «پارت ارتباط آوا» مراجعه کنید و در کمترین زمان دستگاه مورد نظرتون رو خریداری کنید. توجه داشته باشید که خرید و تهیه دستگاه کارتخوان از بانک‌های دولتی و غیر دولتی ممکنه اما پروسه دریافت دستگاه خیلی طولانی و خسته‌کننده هست. همچنین ممکنه دستگاه کارتخوانی که از بانک دریافت می‌کنید نو نباشه و شما رو در حین کار دچار مشکل کند. شرکت «پارت ارتباط آوا» معتبرترین و تنها نماینده رسمی دستگاه‌های کارتخوان مورفان در کشور است. ضمانت‌نامه و پشتیبانی که از سمت این شرکت ارائه می‌شود میتواند خیال شما رو برای مدت طولانی از کار با این دستگاه راحت کند. همچنین پروسه خرید و دریافت دستگاه پوز با راهنمایی‌هایی که از سوی کارمندان و پشتیبانان شرکت «پارت ارتباط آوا» صورت می‌گیرد بسیار آسان و سریع خواهد بود.

 

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

امروزه مردم دیگر با خود پول نقد حمل نمی‌کنند و پرداخت‌های خود رو از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در مغازه‌ها انجام می‌دهند. در این مقاله دستگاه‌های پوز، قابلیت‌های آنها و شرایط دریافتشون رو به شما معرفی کردیم. با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های کارتخوان میتواند به انجام سریع‌ تر و راحت‌تر تراکنش‌های بانکی شما و مدیریت پرداخت‌ها کمک کند، استفاده از آنها در محل کار شما میتواند بسیار مفید و کارآمد باشد. به خصوص چنانچه شما یک کسب و کار سیار داشته باشید، استفاده از دستگاه پوز شارژی حکم یک شعبه بانکی همراه رو برای شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *