علت خطای کارت نامعتبر چیست؟

علت خطای کارت نامعتبر چیست؟

یکی دیگر از خطا هایی که در مواقع خاصی پیش می آید و مانع از انجام تراکنش ها می شود، خطای کارت نامعتبر است می باشد. در این مقاله قصد داریم علت این خطا را بررسی کنیم و راه حل های آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و فراموش نکنید که اگر نظر، انتقاد یا پیشنهادی داشتید در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید.

علت خطای “کارت نامعتبر است” چیست؟

در اولین قسمت از این مقاله قصد داریم به صورت مستقیم دلیل خطای کارت نامعتبر را توضیح دهیم. زمانی که بعد از کشیدن کارت روی دستگاه کارتخوان و در حین تراکنش با این خطا موجه می شویم میتواند چند علت داشته باشد که این علل را در قسمت بعد ذکر کرده ایم:

  • منقضی شدن کارت مشتری
  • وجود مشکل در حساب مشتری
  • خراب شدن کارت مشتری

هر موقع با خطای کارت نامعتبر مواجه شدید، اگر مشتری هستید، می بایست به بانک مراجعه کنید و اگر فروشنده هستید میتوانید مشتری خود را راهنمایی کنید و اطلاع دهید که مشکلی در کارت وی وجود دارد و می بایست برای رفع این مشکل به بانک مراجعه کند.

تفاوت خطای “کارت نامعتبر است” و “پذیرنده کارت نامعتبر است”

یکی از مهم ترین نکات این مقاله همین تفاوت جزئی می باشد. بین این دو خطا تمایز وجود دارد. ما در مقاله خطای 03 کارتخوان علت خطای “پذیرنده کارت نا معتبر است” را به طور کامل توضیخ داده ایم و پیش نهاد میکنیم اگر آن مقاله را مطالعه نکردید حتما مطالعه کنید اما اگر بخواهیم توضیح مختصری درباره تفاوت این دو خطا ارائه دهیم باید بگوییم که:

خطای کارت نامعتبر  است = مشکلی در کارت مشتری وجود دارد.

خطای پذیرنده کارت نامعتبر است = مشکلی در حساب مالیاتی فروشنده وجود دارد.

اگر این مورد را ندانید و یا به آن توجه نکنید ممکن است فکر کنید این دو خطا یکسان هستند اما اینطور نیست.

اگر هنوز قابلیت های کارتخوان را نمی‌دانید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کاربرد ها و قابلیت های دستگاه کارتخوان است.

رفع خطای کارت نامعتبر است

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، شما می بایست برای خطای کارت نامعتبر حتما به بانک مراجعه کرده و علت اصلی این خطا را بپرسید. دلایل پیش فرضی در قسمت های قبل گفته شد مانند، منقضی شدن کارت یا… اما بهتر است ابتدا دلیل اصلی را بپرسید. سپس کارمند های بانک شما را راهنمایی میکند تا برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

خطای حساب نا معتبر است چیست

این خطا نیز شباهت جزئی دارد نسبت به خطای کارت نامعتبر است، اما معمولا این خطا مربوط به سامانه می باشد و در زمان اختلال سوئیچ‌های بانکی رخ می‌دهد. این خطا مشکل فنی می باشد و گویای این مورد می باشد که سیستم بانکی در آن زمان پاسخگو نمی باشد. برای رفع این خطا تنها کافیست چند دقیقه منتظر باشید سپس دوباره اقدام کنید.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله علت و نحوه رفع خطای کارت نامعتبر گفته شد. اما نکاتی که این مقاله را جالب تر کرد این هست که خطا های پذیرنده کارت نامعتبر است و حساب نامعتبر است نیز شرح داده شد و تمایز این خطا ها برای شما عزیزان مشخص شد. امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد و از شما درخواست داریم حتما اگر سوالی دارید از کارشناسان پارت ارتباط آوا با شماره گیری 02141491000 بپرسید و یا در قسمت دیدگاه های برای ما دیدگاه خود را قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *