چرا کارتخوان سیار مورد استقبال قرار گرفته است؟

امروزه اکثر مردم در سراسر جهان و ایران، برای انجام پرداخت‌های خود از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنند. دستگاه‌های کارتخوان یا پوز، مزایای متعددی دارند که همین مزایا موجب است که مردم به استفاده از آن‌ها رو بیاورند و با خود پول نقد حمل نکنند. همچنین فروشندگان و صاحبان مشاغل مختلف برای راحتی بیشتر مشتریان از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند؛ به طوری که این روزها کمتر کسب و کاری را می‌بینیم که به دستگاه‌های کارتخوان مجهز نباشد. این دستگاه‌ها بسته به میزان امکانات و نحوه اتصال به درگاه‌های بانکی به چند دسته تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های کارتخوان سیار یکی از مدل‌های مختلف دستگاه کارتخوان هستند که از طریق شبکه دیتای تلفن همراه به شبکه‌های بانکی متصل می‌شوند و بدون نیاز به اتصال به برق شهری، تراکنش‌های بانکی را انجام می‌دهند.

کارتخوان سیار چیست؟

دستگاه کارتخوان سیار، دستگاهی است که به کمک آن می‌توان بدون نیاز به پول نقد، خرید و فروش کرد و تراکنش‌های بانکی را انجام داد. پیش از ورود دستگاه‌های کارتخوان سیار به بازار، مردم تراکنش‌های بانکی خود را با کارتخوان‌های سنتی انجام می‌دادند. این کارتخوان‌ها برای عمل کردن به برق شهری و تلفن ثابت متصل می‌شدند. عیب این دستگاه‌ها این بود که انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت‌ها در حالتی که خط تلفن مشغول بود، امکان پذیر نبود؛ همچنین چنان چه برق قطع شود، دیگر نمی‌توان تا زمان اتصال مجدد به برق با دستگاه‌های کارتخوان سنتی تراکنشی انجام داد. به دلیل اتصال مستقیم این دستگاه‌ها به برق و خط تلفن، فروشندگان و صاحبان کسب و کار نمی‌توانستند آن‌ها را جا به جا کنند و در محل دیگری مورد استفاده قرار دهند.

اما کارتخوان‌های سیار تنها با اتصال به شبکه دیتای تلفن همراه، تراکنش‌های بانکی را انجام می‌دهند و برای کار کردن با آن‌ها به اتصال مستقیم به برق شهری نیاز ندارید. در نتیجه این نوع کارتخوان را می‌توان کارتخوان قابل حمل یا سیار نامید.

کارتخوان سیار

کارتخوان سیارمزایای خرید و استفاده از کارتخوان‌های سیار چیست؟

دستگاه‌های کارتخوان سیار مزایای مختلفی دارند که به سبب آن‌ها در اماکن و کسب و کارهای مختلف می‌توانند موجب تسهیل کارها و مدیریت بهتر پرداخت‌ها شوند. به خصوص کسب و کارهای سیاری که به تلفن ثابت و برق شهری دسترسی ندارند می‌توانند از این دستگاه‌های کارتخوان سیار قابل حمل استفاده کنند. از جمله مشاغل سیاری که می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند می‌توان به رانندگان تاکسی، کافه‌ها و رستوران‌های سیار، پیک‌ها، مامورین اداره پست و… اشاره کرد. این دستگاه‌ها امکان پرداخت بدون وجه نقد را برای این کسب و کارها فراهم می‌کنند و مشتریان نیازی نیست دیگر نگران به سرقت رفتن وجه نقد خود باشند. کارتخوان‌های سیار به جای اتصال مستقیم به برق شهری، شارژی هستند و با شارژ کردن آن‌ها می‌توانید تا چندین ساعت از آن‌ها استفاده کنید.

کارتخوان سیار

ویژگی‌های دستگاه کارتخوان سیار

دستگاه‌های کارتخوان سیار، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که به سبب این ویژگی‌ها در بین مردم محبوب شده‌اند. بعضی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه‌های کارتخوان سیار عبارتند از:

  1. اولین و مهم‌ترین ویژگی این دستگاه‌های کارتخوان، قابل حمل بودن و استفاده آسان از آن‌ها در هر مکانی است.
  2. برای استفاده از این کارتخوان‌های سیار، هیچ نیازی به اتصال به برق شهری ندارید و تنها با کمک باتری شارژی قابل استفاده هستند. با شارژ کردن این دستگاه‌ها تا 10 ساعت می‌توانید آن‌ها را بدون نیاز به اتصال به برق شهری استفاده کنید و در حالت روشن و فعال تا 6 ساعت با کمک آن‌ها تمام تراکنش‌های بانکی خود را انجام دهید.
  3. این دستگاه‌ها به دو شکل هوشمند و معمولی می‌توانند با خواندن کارت‌ها عملیات و تراکنش‌های بانکی را انجام دهند. انجام تراکنش‌ها در حالت معمولی تنها با کشیدن کارت از طریق شیار باریک کنار دستگاه کارتخوان سیار امکان پذیر می‌شود. برای انجام تراکنش‌ها توسط دستگاه‌های کارتخوان به صورت هوشمند، می‌توانید بدون تماس مستقیم کارت با دستگاه کارتخوان و تنها با نزدیک کردن کارت بانکی به دستگاه، پرداخت‌ها را انجام دهید.
  4. این دستگاه‌ها با استفاده از ماژول وای فای با رایانه‌ها اتصال برقرار می‌کنند.
  5. با کمک دستگاه‌های کارتخوان سیار می‌توانید به شبکه‌های داخلی متصل شوید.
  6. با کمک قابلیت GPRS تعبیه شده در این دستگاه‌ها می‌توانید به شبکه‌های اینترنتی متصل شوید.
  7. این دستگاه‌های کارتخوان سیار، وزن کمتری نسبت به سایر دستگاه‌های کارتخوان دارند و حجم کمتری را اشغال می‌کنند. به سبب همین ویژگی می‌توان آن‌ها را به آسانی حمل کرد و در هر مکانی مورد استفاده قرار دهید.

دستگاه‌های کارتخوان سیار برای چه مشاغلی قابل استفاده هستند؟

از دستگاه‌های کارتخوان سیار می‌توان در کسب و کارهای مختلفی استفاده کرد. کسب و کارهایی که می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند، شامل مشاغل و کسب و کارهای زیر هستند:

  • پارکینگ‌‌ها و محل‌های نگهداری خودرو می‌توانند از کارتخوان‌های سیار استفاده کنند.
  • کلیه کسب و کارها و مشاغلی که پرداخت درب منزل دارند و هزینه‌های خرید را در محل دریافت می‌کنند، می‌توانند از این کارتخوان‌ها استفاده کنند.
  • دست فروشان دوره گرد می‌توانند با شارژ کردن این دستگاه‌ها تا ساعات زیادی در سطح شهر از آن‌ها استفاده کنید.
  • مامورین پست می‌توانند با یک بار شارژ کردن این دستگاه‌ها تا ساعات زیادی از آن‌ها استفاده کنند.
  • پیک‌های موتوری و رانندگان تاکسی از دیگر مشاغلی هستند که می‌توانند با این دستگاه‌ها هزینه‌ها را دریافت کنند.
  • بازرسین شرکت‌های اتوبوس رانی از دیگر مشاغلی هستند که از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنند.
  • و سایر مشاغلی که به دستگاه‌های کارتخوان نیاز دارند.

پارت ارتباط آوا
پارت ارتباط آوا

دستگاه‌های کارتخوان سیار چه کاربردهایی دارند؟

پرداخت آسان و بدون نیاز به حمل پول نقد، یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین قابلیت‌های یک دستگاه کارتخوان است. دستگاه‌های کارتخوان سیار قابلیت‌های متعددی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پرداخت آسان و سریع قبض‌ها
  • امکان کارت به کارت و انتقال وجه به سایر حساب‌ها
  • امکان خرید شارژ برای تلفن همراه
  • امکان اتصال به نرم افزارهای حسابداری مختلف
  • فراهم کردن امکان دسترسی به تمامی تراکنش‌های قبلی از طریق پنل کاربری
  • امکان اعلام موجودی حساب
  • امکان صدور فاکتور و قبض خرید به صورت آنی
  • امکان محاسبه میزان سود و زیان‌ها
  • و…

چگونه می‌توان دستگاه کارتخوان سیار خریداری کرد؟

بانک‌های دولتی، بانک‌های غیر دولتی، موسسات مالی و اعتباری، موسسات قرض الحسنه و شرکت‌های PSP معتبر دارای مجوز از شاپرک، از منابع عرضه کننده دستگاه‌های کارتخوان هستند که می‌توانید دستگاه‌های کارتخوان سیار را از آن‌ها خریداری کنید. کی از معتبرترین نمایندگی‌های فروش دستگاه‌های کارتخوان سیار، شرکت «پارت ارتباط آوا» است. شرکت «پارت ارتباط آوا» تنها نماینده انحصاری دستگاه مورفان در کشور است که بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های کارتخوان را به مشتریان عرضه می‌کند. خرید دستگاه کارتخوان سیار از شرکت «پارت ارتباط آوا» مزایای زیادی دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای خرید دستگاه‌های کارتخوان سیار از شرکت پارت ارتباط آوا

با خرید دستگاه کارتخوان سیار از شرکت «پارت ارتباط آوا» تنها نمایندگی انحصاری و رسمی دستگاه مورفان در ایران، شما از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی دستگاه‌های کارتخوانی که توسط شرکت «پارت ارتباط آوا» به مشتریان عرضه می‌شوند، با کیفیت و از برندهای معتبر هستند.
  • با خرید کارتخوان با کیفیت و با دوام از شرکت «پارت ارتباط آوا» شما از انجام هزینه‌های اضافی برای تعمیر و تعویض این کالا در آینده جلوگیری می‌کنید.
  • کلیه دستگاه‌هایی که توسط شرکت «پارت ارتباط آوا» به فروش می‌رسند از گارانتی معتبر برخوردار هستند.
  • با خرید دستگاه کارتخوان سیار از شرکت «پارت ارتباط آوا» شما از خدمات پس از فروش مناسبی بهره‌مند می‌شوید.
  • هزینه‌های تعیین شده برای خرید دستگاه کارتخوان از شرکت «پارت ارتباط آوا» منصفانه هستند.
  • روند خرید و دریافت دستگاه کارتخوان از شرکت «پارت ارتباط آوا» بسیار سریع‌تر از روند دریافت دستگاه کارتخوان از سایر نمایندگی‌های فروش است؛ در نتیجه با خرید از این شرکت، شما تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد.
  • کارشناسان شرکت «پارت ارتباط آوا» به سوالات و پرسش‌های مطرح شده شما درباره این دستگاه‌ها پاسخ خواهند داد و شما را برای راه اندازی و استفاده از این دستگاه‌ها راهنمایی خواهند کرد.
  • با دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت «پارت ارتباط آوا» شما می‌توانید دستگاهی را برای خرید انتخاب کنید که با نیازهای شما کاملا منطبق باشد.
  • این شرکت، امکان ارسال به سراسر کشور را برای مشتریان فراهم کرده است.
  • با خرید دستگاه کارتخوان از شرکت «پارت ارتباط آوا» شما می‌توانید به حساب‌های بانکی خود در بانک‌های مختلف متصل شوید و در صورت تمایل، هر زمان که خواستید شعبه بانکی خود را عوض کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

دستگاه‌های کارتخوان سیار یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین مدل‌های دستگاه کارتخوان هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید تراکنش‌های بانکی را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید. همه کسب و کارها امروزه ملزم به تهیه یک دستگاه کارتخوان هستند. کسب و کارهای مختلف می‌توانند این دستگاه‌ها را خریداری کنند یا در ازای مبلغی سپرده، از بانک‌ها دریافت کنند. خرید دستگاه‌های کارتخوان، نسبت به دریافت آن‌ها از بانک، مزایای زیادی دارد که صاحبان کسب و کار را برای خرید ترغیب می‌کنند. همچنین دستگاه‌های کارتخوان، مدل‌های مختلفی دارند که اگر قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم مدل سیار را برای خرید انتخاب کنید. با توجه به مزایای این دستگاه‌های کارتخوان سیار، استفاده از آن‌ها در هر زمان و مکانی امکان پذیر است. شرکت «پارت ارتباط آوا» تنها نماینده رسمی دستگاه مورفان در ایران است که امکان خرید دستگاه‎‌های کارتخوان سیار با کیفیت را برای مشتریان فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *