ویژگی‌های موبایل پوز

دستگاه‌ کارت خوان، از دستگاه‌های پر کاربردی در زندگی امروزی هستند که جز جدایی ناپذیری برای انواع کسب و کارها محسوب می‌شوند. دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان پرداخت‌ها و تراکنش‌های بانکی را به صورت آسان و سریع انجام داد. دستگاه‌های کارتخوان مدل‌های مختلفی دارند و بسته به نوع خود، از امکانات مختلفی برخوردار هستند. یکی از انواع این شعبه‌های بانکی کوچک و اختصاصی، دستگاه‌های کارتخوان موبایلی، موبایل پوز، mPOS ها یا نقاط فروش موبایل هستند.

موبایل پوز می‌تواند در غالب یک تلفن هوشمند، تبلت یا دستگاه بی‌سیم اختصاصی باشد. این دستگاه‌ها به عنوان یک پایانه فروش یا صندوق جمع آوری پول همراه و سیار عمل می‌کنند. استفاده از این دستگاه‌ها تقریبا برای تمامی مشاغل مناسب است. به خصوص مشاغل سیاری مانند رانندگان، ماشین‌های پخش مواد خوراکی، فروشندگان سیار و… می‌توانند با شارژ کردن این دستگاه‌ها، تا چند ساعت آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه‌های موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی آشنا کنیم.

برای استفاده از دستگاه‌ های موبایل پوز به چه امکاناتی نیاز دارید؟

دستگاه‌های موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی را می‌توان در هر مکان و برای هر کسب و کاری مورد استفاده قرار داد. برای راه اندازی و استفاده از این دستگاه، شما تنها به اینترنت و نصب نرم افزارهای مورد نیاز احتیاج دارید. پس از نصب نرم افزارهای پوز رو این دستگاه، می‌توانید آن را به آسانی به تلفن همراه خود متصل کنید. دستگاه‌های کارتخوان موبایلی، همگی مجهز به صفحه نمایش لمسی، کشوی پول نقد، چاپگر رسید و اسکنر هستند. با توجه به این که دستگاه‌های کارتخوان سنتی به تمامی این امکانات گفته شده مجهز نیستند، می‌توان دستگاه موبایل پوز را یک دستگاه کارتخوان مدرن و نسبتا با امکانات دانست. پیشرفته بودن دستگاه‌های موبایل پوز و رعایت استانداردهای امنیتی بالا در تولید آن‌ها موجب شده است که تمامی کسب و کارها به جای انواع کارتخوان سنتی، از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

موبایل پوز

استفاده از دستگاه‌های کارتخوان موبایلی چه معایبی دارد؟

با وجود مزایای بی‌شمار دستگاه‌های موبایل پوز که استفاده از این محصولات را برای استفاده کنندگان و مشاغل مختلف مناسب می‌کنند، استفاده از موبایل پوز می‌تواند با معایبی همراه باشد که شامل موارد زیر هستند:

  • این دستگاه‌ها هنوز آن قدری امن نشده‌اند که در برابر سرقت و هک آسیب پذیر نباشند.
  • باتری این دستگاه‌ها کم دوام است و در صورتی که موبایل پوز خود را به یک منبع تغذیه‌ای متصل نکنید، باتری آن کمتر از یک روز ماندگاری خواهد داشت.

دستگاه‌ های موبایل پوز چه مزایایی دارند؟

دستگاه‌‌های موبایل پوز، دستگاه‌هایی سیار هستند که بدون نیاز به وجود محدودیت مکانی و اتصال به سیستم برق شهری می‌توانند تراکنش‌های مالی را انجام دهند. همین مسئله موجب شده است که با کمک این دستگاه‌ها بتوان تا حد زیادی در وقت و زمان صرفه جویی کرد. این دستگاه‌ها به سبب امکاناتی که دارند، در حوزه‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، رانندگان تاکسی، کافه‌ها و رستوران‌های سیار، دستفروش‌ها، مامورین پست و… می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند. استفاده از دستگاه‌های موبایل پوز، نسبت به دستگاه‌های کارتخوان سنتی مقرون به صرفه‌تر هستند؛ زیرا مشتریان این دستگاه‌ها بدون پرداخت هزینه‌های پشتیبانی و… امکان دارد.

با استفاده از دستگاه‌های موبایل پوز می‌توان تراکنش‌های بانکی را سریع‌تر و آسان‌تر انجام داد. با استفاده از دستگاه‌های موبایل پوز، امنیت انجام تراکنش‌ها بالاتر می‌رود؛ زیرا این دستگاه‌ها، داده‌ها و اطلاعات مربوط به حساب بانکی مشتریان را در فضایی به غیر از فضای داخلی خود دستگاه ذخیره سازی می‌کنند و به این ترتیب، حریم خصوصی مشتریان حفظ می‌شود.

 

پارت ارتباط آوا

نحوه عملکرد دستگاه‌های موبایل پوز

کلیه تلفن‌های موبایل هوشمند و تبلت‌ها را می‌توان به سادگی و تنها با نصب کردن اپلیکیشن‌های مورد نیاز به دستگاه موبایل پوز مبدل کرد. انجام این کار، تنها با اتصال ایستگاه‌های اتصال دستی به موبایل یا تبلت امکان پذیر است و دستگاه شما را به نحوی تغییر می‌دهد که به کمک آن بتوانید بارکدها را اسکن کنید و رسید چاپی تولید کنید. کاربران قادر خواهند بود که به صورت مستقل این دستگاه‌ها را به حساب‌های بانکی خود متصل کنند و از آن‌ها استفاده کنند یا به یک سیستم پوز قدیمی و بزرگ متصل شوند. این دستگاه‌ها با رمزگذاری اطلاعات و داده‌های مربوط به مشتریان در فضای ابر، امنیت آن‌ها را تضمین می‌کنند.

موبایل پوز

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های موبایل پوز

دستگاه‌های موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی، ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را نسبت به سایر انواع مدل‌های کارتخوان منحصر به فرد می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • دستگاه‌های موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی سیار، دستگاه‌هایی کوچک و قابل حمل هستند که به راحتی در هر محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صفحه نمایش بزرگ و لمسی این دستگاه‌ها خوانا و با وضوح بالا بوده و استفاده از آن را برای مبتدی‌ترین کاربران آسان می‌کند.
  • این دستگاه‌ها با امنیت بالایی تراکنش‌های بانکی را انجام می‌دهند.
  • دستگاه‌های کارتخوان پوز یا موبایل پوز، به تکنولوژی NFC و بلوتوث مجهز هستند.
  • دستگاه‌های موبایل پوز با داشتن درگاه USB، امکان اتصال آسان به سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.
  • با کمک این دستگاه‌های کارتخوان می‌توان کارت‌های بانکی را از طریق موبایل‌های هوشمند دارای سیستم عامل‌های IOS و اندروید به کارتخوان‌ها متصل کرد.

موبایل پوز

چه مشاغلی می‌توانند از دستگاه‌های موبایل پوز استفاده کنند؟

کلیه مشاغل می‌توانند دستگاه‌های موبایل پوز را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند؛ اما بهتر است پیش از خرید هر دستگاه کارتخوانی، مشخصات آن را بررسی کرده و با نیازهای خود تطبیق دهید تا متوجه شوید که کدام یک از انواع دستگاه‌های کارتخوان با کسب و کار شما تطابق بیشتری دارند. برای مثال بهتر است بررسی کنید که آیا توانایی کافی را برای پرداخت هزینه‌های لازم برای نصب امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دارید یا خیر؟ آیا مایل هستید از برنامه‎‌های مورد نظر خودتان برای استفاده از دستگاه کارتخوان پوز استفاده کنید یا می‌توانید با برنامه‌های موجود در پردازنده داخلی کار کنید؟ آیا امکانات و ویژگی‌های دستگاه موبایل پوز با توقعات شما و نوع کسب و کارتان تطابق دارند یا خیر؟ آیا نرم افزارهای نصب شده روی ان دستگاه با نرم افزارهایی که اکنون مورد استفاده قرار می‌دهید منطبق است؟ و…

چگونه می‌توان برای دریافت موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی درخواست داد؟

برای دریافت دستگاه‌های موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی می‌توانید با در دست داشتن مدارکی مانند اطلاعات حساب بانکی و مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه و… به نمایندگی‌ها مراجعه کنید و با پر کردن فرم درخواست دریافت موبایل پوز، دستگاه خود را پس از چند روز دریافت کنید. نمایندگی‌های رسمی فروش این دستگاه‌ها شامل بانک‌های دولتی، بانک‌های غیر دولتی، موسسات قرض الحسنه، موسسات مالی و اعتباری و کلیه شرکت‌های psp دارای مجوز از سوی شاپرک هستند.

یکی از نمایندگی‌های رسمی و معتبر این دستگاه‌های کارتخوان در کشور، شرکت «پارت ارتباط آوا» تنها نماینده رسمی و انحصاری دستگاه مورفان در ایران است. خرید دستگاه موبایل پوز از شرکت «پارت ارتباط آوا» مزایای متعددی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

موبایل پوز

آیا برای خرید دستگاه‌های موبایل پوز به جواز کسب و کار نیاز دارید؟

خیر. برای خرید و تهیه دستگاه‎‌های موبایل پوز، شما به هیچ گونه پروانه و جواز کسب و کاری احتیاج نخواهید داشت و تنها با داشتن یک حساب بانکی در بانک می‌توان برای خرید و تهیه این دستگاه‌ها اقدام کنید. برای خرید دستگاه‌های موبایل پوز تنها کافی است که فرم درخواست این دستگاه‌ها را پر کنید و به همراه مدارک لازم به نمایندگی‌های فروش اعطا کنید تا بتوانید دستگاه مورد نظر خودتان را دریافت کنید.

مزایای خرید دستگاه موبایل پوز یا کارتخوان موبایلی از شرکت پارت ارتباط آوا

شرکت «پارت ارتباط آوا» تنها نماینده رسمی و انحصاری دستگاه مورفان در ایران است که با خرید از آن می‌توانید دستگاه کارتخوان موبایلی خود را با سرعت بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها و نمایندگی‌های فروش دریافت کنید. اگر قصد خرید دستگاه موبایل پوز از این شرکت را دارید، بهتر است بدانید که برای این کار به مجوز کسب و کار نیاز نخواهید داشت. تمامی دستگاه‌های کارتخوانی که توسط شرکت «پارت ارتباط آوا» ارائه می‌شوند از گارانتی اصالت کالا برخوردار هستند و خریداران می‌توانند از خدمات پس از فروش این شرکت استفاده کنند. از جمله سایر مزایای خرید دستگاه موبایل پوز از شرکت «پارت ارتباط آوا» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخگویی سریع و جامع کارشناسان شرکت به پرسش‌های خریداران
  • امکان اتصال دستگاه کارتخوان به درگاه‌های بانکی مختلف
  • ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های کارتخوان از برندهای شناخته شده
  • آموزش درباره نحوه راه اندازی و استفاده از دستگاه کارتخوان
  • فروش دستگاه‌های کارتخوان با دوام با قیمت‌های منصفانه
  • و…

موبایل پوز

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

دستگاه‌های کارتخوان موبایلی یا موبایل پوزها نوعی از دستگاه‌های کارتخوان هستند که امکان استفاده آسان و سریع‌تر را برای کاربران فراهم کرده‌اند. دستگاه‌های موبایل پوز، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که استفاده از آن‌ها را در اماکن مختلف و حتی بدون نیاز به اتصال به برق شهری ممکن می‌کند. این دستگاه‌های کارتخوان سیار را می‌توان از نمایندگی‌های فروش دستگاه کارتخوان دریافت کرد؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم که دستگاه کارتخوان مورد نظر خود را از شرکت «پارت ارتباط آوا» تهیه کنید. این شرکت، تنها نمایندگی انحصاری دستگاه مورفان در ایران است که خدماتی از جمله مشاوره خرید دستگاه کارتخوان را به مشتریان ارائه می‌کند. برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره برای انتخاب یک دستگاه کارتخوان متناسب با شغل و حرفه خود می‌توانید با کارشناس‌های این شرکت ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *