نحوه رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان

نحوه رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارت خوان از مجموعه ابزارهای خدمات پرداختی و یکی از مهم ترین سخت افزارهای بانکی محسوب می شوند که امکان خرید و فروش رو برای کاربران خود بسیار ساده و راحت می کنند. دستگاه های پوز یا به اصطلاح دستگاه های کارتخوان این امکان رو به شما می دهند تا در هر مکانی بتوانید با استفاده از یک کارت اعتباری و یا یک عابر بانک از امکانات مختلف در حوزه پرداخت بهره مند شوید.

امروزه دستگاه های کارتخوان در سراسر دنیا از جمله ایران گسترش پیدا کردند و استفاده از وجه نقد به مرور زمان کاهش یافته است. دستگاه های کارتخوان مزیت های بسیار زیادی دارند و مهم ترین مزیت این دستگاه ها برای صاحبان آن ها امکان واریز وجه مورد نظر در حساب بانکی ایشان می باشد. با این اتفاق صاحبان دستگاه های کارتخوان دیگر نیاز به دریافت وجه نقد از مشتریان خود نخواهند بود و هیچ گونه دردسری برای انتقال پول نخواهند داشت.

لازم به ذکر می باشد که دستگاه های کارتخوان با وجود تمام این مزایا، در برخی اوقات دچار مشکل شده و با انواع خطاهای سخت افزاری و یا نرم افزاری رو به رو می شوند. بوق ممتد در دستگاه کارتخوان یکی از خطاهای رایج دستگاه کارتخوان می باشد که ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان

ممکن است که شما عزیزان در طول کار با دستگاه کارتخوان با انواع خطاهای کارتخوان مواجه شوید. خطاهای دستگاه کارتخوان در سه دسته خطاهای دستگاه، ارتباطی و معامله ای دسته بندی می شوند و معمولا به صورت اعداد و یا متون انگلیسی نمایش داده می شوند. خطای بوق ممتد در دستگاه کارتخوان می تواند به دلیل بروز خطای اصلاحیه (در ادامه مقاله با خطای اصلاحیه آشنا می شوید) باشد.

به طور کلی خطای اصلاحیه در دستگاه کارتخوان به علت نسخه نرم افزاری می باشد. به عبارت دیگر بوق ممتد در دستگاه کارتخوان به دلیل به روز نبودن نسخه نرم افزاری دستگاه کارتخوان می باشد. البته لازم به ذکر می باشد که علت بروز این خطا به نوع و مدل دستگاه کارتخوان شما هم بستگی دارد اما در اغلب مواقع علت بروز آن به دلیل به روز نبودن نسخه نرم افزاری دستگاه می باشد.

در این هنگام جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت زیرا نحوه رفع این خطا بسیار آسان می باشد. برای رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان کافیست تا دستگاه کارتخوان خود رو بروز رسانی (UPDATE) کنید تا مشکل شما رفع شود. اگر با به روز رسانی دستگاه کارتخوان خود این مشکل همچنان پا بر جا یود، باید بدانید که دستگاه کارتخوان شما مشکل ثبتی دارد. در این مواقع سریال دستگاه ارسال شده با TMS به روز رسانی می شود و مشکل دستگاه کارتخوان شما برطرف می گردد.

اصلاحیه کارتخوان چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم علت بوق ممتد در دستگاه کارتخوان به دلیل بروز خطای اصلاحیه در دستگاه کارتخوان شما می باشد، اما خطای اصلاحیه کارتخوان چیست؟ خطای اصلاحیه در دستگاه کارتخوان مربوط به تراکنش دستگاه می باشد، جزو رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان بوده و دلایل مختلفی هم برای بروز این خطا وجود دارد.

در خطای اصلاحیه دستگاه کارتخوان به دلیل وجود مشکلات ارتباطی انتقال اطلاعات تراکنش در حال انجام به سرورهای مرکزی صورت نمی پذیرد. در صورت مواجه شدن با این خطا ابتدا داخل دستگاه رو بررسی کنید و مطمئن شوید که سیم کارت دستگاه دارای شارژ بوده و سالم می باشد. برای تست سالم بودن سیم کارت خود می توانید سیم کارت رو داخل تلفن همراه خود قرار دهید.

اگر سیم کارت رو در داخل تلفن همراه و یا دستگاه دیگری قرار دادید از فعال بودن اینترنت، داشتن شارژ اعتباری سیم کارت، آنتن دهی مناسب آن و موارد این چنینی اطمینان حاصل کنید. به روز نبودن دستگاه یک عامل دیگر برای بروز این خطا می باشد. علاوه بر سالم بودن سیم کارت از UPDATE بودن دستگاه کارتخوان خود نیز اطمینان حاصل کنید. در ادامه مقاله به بررسی برخی از خطاهای دیگر در دستگاه کارتخوان می پردازیم.

رفع خطای عدم بوق شماره گیری

در صورت بروز خطای عدم بوق شماره گیری در دستگاه خط تلفن متصل به دستگاه کارتخوان خود رو به یک گوشی تلفن بزنید و ابتدا از یک طرفه نبودن آن خط اطمینـان حاصل کنید. در صورت وصل بودن خط تلفن سایر سوکت های ورودی تلفن رو بررسی و امتحان کنید. در صورت برطرف نشدن خطا به شما پیشنهاد می کنیم تا با پشتیبان دستگاه کارتخوا نخود تماس گرفته و این موضوع رو همراه با موارد زیر به پشتیبان خود گزارش بدهید.

  • آدرس
  • شمـاره پایانه
  • شماره همراه
  • شماره تلفن ثابت
  • ساعت کاری فروشگاه

مطالعه بیشتر: معرفی اپ یکتا

تراکنش ناقص وجود دارد یعنی چه

تراکنش ناقص یا تراکنش نا موفق یکی از رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد. در این خطا در اثر استفاده از یک کارت بانکی به صورت اینترنی و یا فیزیکی پیامی برای بانک صادر کننده آن کارت یا مرکز شتاب ارسال می شود و به هر دلیلی برگشت داده شده و مشتری نمی تواند تراکنش خود رو پرداخت کند. انواع خطای تراکنش نا موفق به شرح زیر هستند:

  • خطای شاپرکی
  • خطای کاربری
  • خطای پذیرندگی
  • خطای صادر کننده
  • خطای کسب و کار

رفع خطای ۱۲ کارتخوان

خطای 12 به علت بروز مشکل در ارسال پیام مجوز رخ می دهد. در خطای ۱۲ دستگاه کارتخوان پیام مجوز تأیید شده اما در زمان ارسال پیام Capture / Clearing خطایی رخ داده است.

رفع خطای تعریف نشده 32 کارتخوان

خطای تعریف نشده 32 کارتخوان به علت غیر فعال شدن دستگاه شما نمایش داده می شود. برای رفع این خطا شما عزیزان باید به نمایندگی و یا شرکتی که از آن دستگاه کارتخوان خود رو تهیه کرده اید مراجعه کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به علت بروز بوق ممتد در دستگاه کارتخوان و نحوه رفع آن بپردازیم. خطای بوق ممتد در دستگاه کارتخوان می تواند به دلیل بروز خطای اصلاحیه باشد. به طور کلی خطای اصلاحیه در دستگاه کارتخوان به علت نسخه نرم افزاری می باشد. لازم به ذکر می باشد که علت بروز این خطا به نوع و مدل دستگاه کارتخوان شما هم بستگی دارد اما در اغلب مواقع علت بروز آن به دلیل به روز نبودن نسخه نرم افزاری دستگاه می باشد.

در این هنگام جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت، برای رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان کافیست تا دستگاه کارتخوان خود رو بروز رسانی (UPDATE) کنید تا مشکل شما رفع شود. اگر با به روز رسانی دستگاه کارتخوان خود این مشکل همچنان پا بر جا یود، باید بدانید که دستگاه کارتخوان شما مشکل ثبتی دارد. در این مواقع سریال دستگاه ارسال شده با TMS به روز رسانی می شود و مشکل دستگاه کارتخوان شما برطرف می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *