معرفی انواع رول کارتخوان

معرفی انواع رول کارتخوان

معرفی انواع رول کارتخوان

دستگاه های پوز یا به اصلاح دستگاه های کارتخوان، امروزه یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات برای پرداخت تراکنش های مالی هستند و در انواع کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها مزایا و قابلیت های بسیار زیادی دارند که سبب می شوند تا بسیاری از فرآیند های پرداخت و معاملات به سادگی انجام شوند. اگه شما هم جزو صاحبان مشاغلی هستید که برای سهولت و آسانی در کسب و کار از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند، قطعا میدانید که برای استفاده از این دستگاه ها نیاز به یک سری از آیتم ها دارید مانند سیم کارت، اینترنت و … .

در این میان یکی از مهم ترین آیتم هایی که در استفاده از دستگاه های کارتخوان نقش مهمی داره استفاده از کاغذ دستگاه کارتخوان و خریداری رول مخصوص این دستگاه ها هست. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع رول کارتخوان و کاغذ های حرارتی بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی و خرید رول کاغذی با کیفیت برای دستگاه خودتون هستید اما با این رول ها آشنایی ندارید، تا پایان این مقاله با پارت ارتباط آوا همراه باشید.

رول دستگاه کارتخوان

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شیوع ویروس کووید 19، استفاده از دستگاه های کارتخوان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته و بسیار مورد استفاده قرار گرفتند، به گونه ای که شما میتوانید در مراکز فروشگاهی مختلف، رستوران ها و … شاهد استفاده از دستگاه های کارتخوان باشید. بیشتر حجم معاملات کسب و کارها در طول روز توسط این دستگاه ها صورت می گیره و به همین خاطر استفاده از وجه نقد در بین مردم کاهش پیدا کرده. این دستگاه ها مزیت هایی رو هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان دارند.

برای مثال شما به عنوان یک فرد خریدار می توانید از پرداخت امن و نداشتن دردسر های پرداخت وجه به صورت نقدی اطمینان داشته باشید و یا با دریافت رسید از دستگاه کارتخوان، یک صورت حساب دقیقی رو از خریدهای و تراکنش های انجام شده خودتون در طول، هفته و یا ماه داشته باشید. برای این منظور رول کاغذی دستگاه کارتخوان جزو اصلی ترین ملزومات مورد استفاده این دستگاه ها هست، بدین صورت که شما این امکان رو دارید تا بعد از پرداخت هزینه و انجام موفق تراکنش، رسید تراکنش رو دریافت و در نزد خودتون نگه دارید.

رول های کاغذی دستگاه های کارتخوان جزو آیتم های پر مصرف دستگاه کارتخوان محسوب می شوند و در اندازه های مختلف هم به فروش میرسند. از موارد استفاده رول های کاغذی می توان به دریافت رسید تراکنش و فاکتور خرید در دستگاه های کارتخوان، رسید دستگاه های خودپرداز (ATM)، نوبت دهی در بانک ها و … اشاره کرد. در این میان رول حرارتی یکی از بهترین انواع رول های مورد استفاده در دستگاه های کارتخوان هست که از کیفیت مناسب و بالایی برخورداره. در ادامه بیشتر با این رول ها آشنا خواهید شد.

رول 6 متری دستگاه کارتخوان

رول های 6 متری دستگاه های کارتخوان هم از نوع حرارتی هستند و می توانند مانند رول های 12 متری به راحتی درون دستگاه حرکت کنند. این رول ها هم محصول کمپانی هانسول هستند و ماندگاری آنها بین 5 تا 7 سال هست. ویژگی های رول 6 متری دستگاه کارتخوان به شرح زیر هستند:

  • چاپ مشکی
  • طول 6 متری
  • عرض 57 سانتی
  • نوع کاغد حرارتی
  • ماندگاری چاپ 5 تا 7 سال

رول 12 متری دستگاه کارتخوان

رول های 12 متری یکی دیگر از رول های حرارتی دستگاه های کارتخوان هستند. این رول ها محصول کمپانی هانسول کره هستند. این رول ها به دلیل نداشتن پرز، به راحتی داخل پرینتر دستگاه حرکت می کنند و به کاتر و هد دستگاه آسیبی نمیرسانند. ویژگی های رول 12 متری دستگاه کارتخوان به شرح زیر هستند:

  • چاپ مشکی
  • طول 12 متر
  • گرماژ 55 گرم
  • عرض 57 میلی متر

رول 18 متری دستگاه کارتخوان

رول های 18 متری دستگاه های کارتخوان سیار، جزو رول های حرارتی پرکاربردی هستند که در سایزهای مخصوص در دستگاه های کارتخوان و دستگاه های خودپرداز (ATM) مورد استفاده قرار می گیردند. این رول ها امکان چاپ بدون جوهر رو فراهم می سازدند. همچنین زمانی که در معرض حرارت قرار بگیرند، معمولا به رنگ سیاه تغییر رنگ می دهند.

از ویژگی ها و مزایای رول های کارتخوان سیار می توان به سرعت چاپ بالا، تصاویر با کیفیت و طول عمر بالا اشاره کرد. به این نکته هم توجه داشته باشید که چاپ رول کاغذی با قرار گرفتن در معرض اشعه UV، نفت، آب، روغن و مواد چرب محو خواهد شد. ویژگی های رول 18 متری دستگاه کارتخوان به شرح زیر هستند:

  • چاپ مشکی
  • طول 18 متر
  • گرماژ 55 گرم
  • عرض 57 میلیمتر

رول حرارتی آزمایشگاهی

رول های حرارتی آزمایشگاهی از مقاومت بالایی در برابر گرما برخوردار هستند و حرارت زیادی رو هم تحمل می کنند.

رول حرارتی فیش پرینتر

رول های حرارتی فیش پرینتر در عرض 79 میلی متری و متراژ های 50، 55، 60، 65 به فروش میرسند. اطلاعاتی که بر روی این رول ها چاپ می شوند بر اثر ایجاد گرمایی هست که فیش پرینتر تولید می کند.

رول حرارتی صندوق فروشگاهی

رول های حرارتی صندوق فروشگاهی با عرض 57 میلی متری و در متراژ های 20 و 22 متری عرضه می شوند. رول های حرارتی صندوق فروشگاهی در دستگاه های خودپرداز (ATM) و دستگاه های کارتخوان استفاده می شوند.

نحوه کارکرد رول های حرارتی دستگاه کارت خوان

رول های حرارتی رول های دستگاه های کارتخوان هستند. هنگامی که شما کارت اعتباری خود رو در دستگاه می کشید و تراکنشی رو انجام میدید، دستگاه کارتخوان به یک پرینتر حرارتی متصل هست که با ایجاد حرارت بر روی کاغذ حرارتی، یک عملکرد شیمیایی بسیار جالبی رو صورت می دهد و باعث تحریک شدن لایه های رول حرارتی نسبت به جوهر شده و جوهر هم بر روی کاغذ پخش می شود این مدل از رول ها، رول های حرارتی نام دارند.

قرار دادن رول کاغذی در دستگاه کارتخوان

رول کاغذی یک کپی از رسید تراکنش مشتری رو هم برای شما و هم برای مشتری به صورت چاپ شده ارائه می دهد. برای قرار دادن رول کاغدی در دستگاه کارتخوان، تنها کافیه تا پشت دستگاه (پشت صفحه نمایش و بالای دستگاه) با فشار دادن دکمه و بیرون کشیدن، قفل محفظه رو باز کنید و رول کاغذی رول رو داخل دستگاه کارتخوان قرار بدید.

توجه داشته باشید که هر کاغذ رولی مناسب هر دستگاه کارتخوان نیست. باید به ضخامت کاغذ و رنگ چاپ دقت داشته باشید. لازم به ذکر هست که اگر رسید شما کم رنگ و یا حتی سفیدرنگ بود، ممکن هست که رول کاغذ رو به اشتباه در دستگاه قرار داده باشید.

کاغذ حرارتی چیست و چگونه عمل می کند؟

کاغذهای حرارتی نوعی از کاغذهای مرغوب و ویژه هستند که با یک نوع ماده شیمیایی پوشانده میشوند و زمانی که این پوشش در معرض گرما قرار بگیرد، رنگ کاغذ تغییر پیدا می کند. سطوح این کاغذها با مخلوط جامدی از رنگ و یک آرایه ترکیبی از موادی با رنگ متغیر مانند فلوئوران پوشانده می شوند و زمانی که این کاغذ ها گرما ببینند، رنگ با اسید واکنش نشان می دهد و از حالت بی‌رنگ، شکل رنگی به خود می گیرد.

اسید واکنش دهنده در کاغذ حرارتی، معمولا بیسفنول ای (Bisphenol A) هست. شما میتوانید حاصل این ترکیب شیمیایی رو به رنگ های آبی، مشکی و قرمز مشاهده کنید. لازم به ذکر هست که شما نیاز دارید تا کاغذ های حرارتی رو در یک محل سرد و خشک نگه دارید و حتما از تماس آن ها با آب، روغن، مواد چربی و گرما جلوگیری کنید.

قیمت رول کارتخوان

قیمت رول دستگاه های کارتخوان با توجه به یک سری از عوامل مانند شرکت عرضه کننده، کشور تولید کننده و یا مشخصات رول کاغذی مانند کیفیت چاپ، کیفیت کاغذ، پرز ندادن، عرض و طول رول، رنگ چاپ و … متفاوت هست و این موارد روی قیمت رول کاغذی تاثیر می گذارند.

عکس رول کارتخوان

معرفی انواع رول های دستگاه کارتخوان

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا به معرفی رول کاغذی دستگاه کارتخوان و انواع این رول ها پرداختیم که یکی از لوازم ضروری برای استفاده از دستگاه کارتخوان هستند و موارد مصرف مختلفی هم دارند. شما عزیزان با مطالعه این مقاله با انواع این رول ها، نحوه کارکرد، قیمت و همچنین کاغذ حرارتی آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *