علل و نحوه رفع خطای تمپر در دستگاه پوز

علل و نحوه رفع خطای تمپر

در این مقاله قصد داریم دلایل و نحوه رفع خطای تمپر در دستگاه پوز در دستگاه های کارتخوان مورفان را بررسی را برای شما همراهان عزیز توضیح دهیم.

خطای تمپر (tamper) یا لاک، خطایی است که وضعیت خارج شدن دستگاه پوز از محدوده خدمت رسانی را گزارش می کند. این خطا یکی از خطاهای رایج در دستگاه های کارتخوان است.

tamper در لغت به معنای دستکاری است، در نتیجه رفع خطای تمپر یا لاک نیز به معنای برطرف کردن عامل دستکاری و هک اطلاعات دستگاه کارتخوان است. اگر از دستگاه های کارتخوان استفاده می‌کنید.

[html_block id=”16601″]

بهتر است با این خطای رایج بیشتر آشنا شوید. تا در صورت بروز آن بتوانید به ساده ترین و سریع ترین روش ممکن خطا را برطرف کنید. در دستگاه کارتخوان مورفان، خطای تمپر با عنوان خطای لاک بیان شده است. اما در علت بروز این خطا با دیگر دستگاه ها تفاوتی وجود ندارد.

دلایل خطای تمپر یا لاک چیست؟

دلایل خطای تمپر یا لاک چیست؟|دستگاه پوز

خطای تمپر یا لاک می‌تواند ناشی از موارد سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد که در این بخش دلایل ایجاد آن را برای شما لیست کرده ایم:

  1. ممکن است باتری دستگاه کارتخوان تمام شده باشد.
  2. ممکن است سخت افزار یا اجزای سخت افزاری دستگاه کارتخوان به دلیل رطوبت، سرما، گرما و یا گرد و غبار آسیب دیده باشد.
  3. نرم افزار کارتخوان نیاز به بروزرسانی داشته باشد.
  4. به کارتخوان و یا صفحه کلید آن ضربه وارد شود.
  5. پیچ های دستگاه کارتخوان باز و یا شل شود.
  6. از آداپتورهای نامرغوب در دستگاه کارتخوان استفاده شود.
  7. نوسانات برقی ممکن است در به وجود آمدن خطای tamper دخیل باشند.
  8. دستکاری تنظیمات دستگاه کارتخوان به منظور دست یابی یک سری اطلاعات باعث خطای تمپر یا لاک می‌گردد.
  9. ممکن است برد دستگاه کارتخوان سوخته باشد. ممکن است پرینتر دستگاه کارتخوان آسیب دیده باشد.

و موارد دیگر …

نحوه برطرف کردن خطای در دستگاه کارتخوان سیار و ثابت

نحوه برطرف کردن خطای در دستگاه کارتخوان سیار و ثابت

تمپر یا لاک شدن دستگاه کارتخوان یک روش امنیتی است که به نوعی حملات امنیتی را تشخیص می‌دهد. خطای tamper در دستگاه کارتخوان به قدری رایج است که هر پذیرنده کارتخوان حداقل یک بار با آن مواجه شده است. برای برطرف کردن آن حتما می‌بایست دلیل خطا را شناسایی کرد و سپس در صدد برطرف کردن آن برآمد. رفع خطای لاک در کارتخوان های ثابت و سیار تفاوتی ندارد و اصولا با وارد کردن کدها و رمزهایی در دستگاه قابل برطرف کردن می‌باشد.

علل و نحوه رفع خطای تمپر

نحوه برطرف کردن خطای تمپر یا لاک در کارتخوان H9 مورفان

برای رفع لاک دستگاه مورفان H9 در مرحله اول با اعمال کد دستوری #1# اقدام نمایید تا دستگاه وارد مرحله connecting و سپس updating قرار بگیرد و مشکل برطرف گردد.

اگر با روش فوق موفق به رفع خطای تمپر نشدید از این روش استفاده نمایید: در گام اول کد دستوری #2545# و سپس کد نمایش داده شده را یاد داشت نمایید و منتظر ارسال کد از طرف پشتیبان می‌مانید.

در این حالت نبایست از دستگاه جهت انجام تراکنش استفاده کرد. پس از دریافت کد انرا وارد کرده و کلید تایید را فشار دهید و بعد از ان گزینه کیلیر را انتخاب کنید.

دیگر تنها کافیست تا دستگاه را یک بار روشن و خاموش کنید تا رفع لاک تکمیل شود.

نحوه برطرف کردن خطای تمپر یا لاک در کارتخوان MF919 مورفان

برای رفع لاک دستگاه MF919 مورفان لید برگشت را طولانی مدت نگهدارید تا وارد صفحه جدیدی بشوید. کد نمایش داده شده را یادداشت کنید. مراقب باشید تا در این حالت از دستگاه استفاده نشود.

پس از دریافت کد از شرکت پارت ارتباط آوا انرا در قسمت مشخص وارد کنید و گزینه log in را انتخاب کنید. در این حالت کافیست تا دستگاه را روشن و خاموش کنید.

آیا ممکن است دستگاه کارتخوان بارها و بارها تمپر یا لاک شود؟

آیا ممکن است دستگاه کارتخوان بارها و بارها تمپر یا لاک شود؟

همان طور که در بالا توضیح داده شد دلایل زیادی جهت تمپر یا لاک شدن دستگاه کارتخوان وجود دارد به همین دلیل قرار نیست با یک بار برطرف کردن آن دستگاه دیگر دچار خطای تمپر یا لاک نگردد.

پیشنهاد میکنم اگه می‌خواید طول عمر دستگاه کارتخوان شما بالا بره نکات نگهداری دستگاه کارتخوان رو در لینک زیر دنبال کنید.

https://peava.ir/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *