شناسه دستگاه کارتخوان کجاست؟

دستگاه های کارتخوان جزو مجموعه سخت افزارهای بانکی و سیستم های پرداخت می باشند که با استفاده از ارتباط تلفنی و یا شبکه ای امکان انتقال خودکار وجه رو از حساب بانکی فراهم می کنند. انجام تراکنش های پرداخت مهم ترین قابلیت دستگاه کارتخوان به شمار می رود که باعث شده تا امروزه استفاده از این دستگاه ها در بین مردم و صاحبان مشاغل بسیار رایج شود.

اگر تا به حال از دستگاه کارتخوان در کسب کار خود استفاده کرده باشید احتمالا می دانید که دستگاه های کارتخوان نیز همانند سایر کالاها دارای شناسه و شماره سریال می باشند. دستگاه های کارخوان انواع مختلفی دارند و هر دستگاهی که توسط شما خریداری شود دارای یک شماره سریال منحصر به فرد می باشد. اطلاع از شماره سریال دستگاه کارتخوان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که در ادامه این مقاله از پارت ارتباط آوا به آن اشاره خواهیم کرد، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شناسه دستگاه کارتخوان کجاست

همونطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم هر کدام از دستگاه های کارتخوان دارای شماره سریال منحصر به فرد می باشند. شماره سریال دستگاه های کارتخوان بسته به نوع و مدل دستگاه می تواند در بخش های مختلف دستگاه قرار بگیرد اما معمولا شماره سریال دستگاه بر روی جعبه بسته بندی دستگاه و یا بر روی بدنه سخت افزاری دستگاه حک شده است.

لازم به ذکر می باشد در صورتی که شماره سریال دستگاه شما هم بر روی جعبه و هم بر روی دستگاه نوشته شده است این دو شماره رو با دقت با یکدیگر مقایسه کنید. این دو سریال نباید با یکدیگر هیچگونه مغایرتی داشته باشند. شماره سریال دستگاه کارتخوان اصولا یکی از کاربردی ترین و مهم ترین سریالی هست که صاحب دستگاه باید از آن مطلع باشد.

و اما چرا باید از شماره سریال دستگاه کارتخوان خود اطلاع داشته باشیم؟ معمولا با بروز هر گونه مشکلی اعم از خرابی دستگاه کارتخوان، به سرقت رفتن دستگاه کارتخوان و یا ارائه برخی از خدمات پس از فروش مانند گارانتی، دستگاه های کارتخوان با استفاده از شماره سریال قابل شناسایی خواهند بود، به همین دلیل کاربران دستگاه های کارتخوان باید از شماره سریال دستگاه خود اطلاع داشته باشند.

شناسه دستگاه کارتخوان از سوی شرکت تولید کننده دستگاه کارتخوان که مجوز تولید و عرضه دستگاه کارتخوان رو از سازمان امور مالیاتی کشور دریافت کرده، به هر دستگاهی اختصاص داده می شود، بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل در رابطه با شماره سریال دستگاه شما می توانید با شرکت تولید کننده ارتباط برقرار کنید.

شماره سریال دستگاه کارتخوان ترکیبی 9 رقمی از اعداد و حروف می باشد و ممکن است که نحوه نوشتاری و محل قرارگیری آن با توجه به نوع دستگاه متفاوت باشد. پس مهم ترین علت برای تعریف شدن شماره سریال دستگاه کارتخوان را می توان شناسایی آن دانست.

دستگاه لازم به ذکر است که پس از اخذ دستگاه کارتخوان توسط شخص پذیرنده تمامی اطلاعات آن (اطلاعاتی از قبیل: برند سازنده دستگاه، شماره سریال حافظه مالیاتی، شماره شبای حساب، نوع و مدل دستگاه) در سامانه ثبت خواهد شد. در ادامه مقاله به بررسی اطلاع از شماره سریال کارتخوان از طریق نرم افزار خواهیم پرداخت.

اطلاع از شماره سریال کارتخوان از طریق نرم افزار

در برخی مواقع ممکن است تلاش شما برای پیدا کردن شماره سریال دستگاه کارتخوان می تواند به هر دلیلی بی فایده باشد و شما نتوانید به شماره سریال دستگاه خود پی ببرید. در این مواقع می توانید روش های دیگری رو برای پیدا کردن شماره سریال دستگاه خود امتحان کنید و یا از این روش برای اطمینان از درست بودن شماره سریال حک شده روی دستگاه استفاده کنید.

در این روش شما می توانید با استفاده از خود دستگاه، شماره سریال کارتخوان رو شناسایی و دریافت کنید. برای انجام این کار صرفا کافیست تا ابتدا وارد سیستم عامل دستگاه خود شوید و سپس به بخش منو بروید و در ادامه گزینه شماره سریال دستگاه کارتخوان رو انتخاب کنید تا شماره سریال دستگاه به شما نمایش داده شود. این روش بسیار ساده بوده و شما هیچ دردسری برای انجام آن نخواهید داشت.

اطلاع از شماره سریال کارتخوان از طریق گزارش پیکربندی

یکی دیگر از روش های اطلاع از شماره سریال کارتخوان، چاپ گزارش پیکربندی می باشد. این روش هم همانند روش بالا به ساده ترین شکل ممکن صورت می گیرد. برای این کار ابتدا وارد قسمت تنظیمات (Settings) دستگاه شوید و سپس با انتخاب چاپ گزارش پیکربندی شماره سریال دستگاه کارتخوان خود رو مشاهده کنید.

کارتخوان های سریال آزاد

همانطور که گفتیم هر دستگاهی که وارد کشور می شود باید دارای شماره سریال باشد. ممکن است در برخی از فروشگاه های آنلاین با کارتخوان هایی مواجه شوید که با قیمتی پایین تر نسبت به قیمت اصلی خود فروخته می شوند. در این مواقع توجه داشته باشید که ممکن است این دستگاه سریال آزاد باشد و در این صورت پس از خرید هیچ شرکت و یا سازمانی مسئولیت ثبت نام و ثبت گارانتی دستگاه شما رو قبول نخواهد کرد به دلیل اینکه دستگاه شما فاقد سریال می باشد.

چطور می توانیم بفهیمم که دستگاه کارتخوان دارای سریال آزاد نیست؟ تنها را پی بردن به سریال آزاد بودن دستگاه کارتخوان تطابق شماره سریال حک شده روی دستگاه و شماره سریال نرم افزاری می باشد. به عبارت دیگر شما نیاز دارید تا پس از خرید دستگاه با استفاده از روش نرم افزاری که شرح دادیم شماره سریال دستگاه خود رو با شماره سریال حک شده بر روی آن بررسی کنید.

در صورت نبود مغایرت و یکسان بودن، شماره سریال درست خواهد بود. لازم به ذکر است که برای پیشگیری از این مشکل می توانید از مراکز و شرکت های معتبر دستگاه خود رو خریدار کنید و در زمان خرید از فروشنده درخواست کنید که شماره سریال نرم افزاری رو با شماره سریال حک شده تطابق دهد.

خلاصه نکات مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی شماره سریال دستگاه های کارتخوان بپردازیم. اگر تا به حال از دستگاه کارتخوان در کسب کار خود استفاده کرده باشید احتمالا می دانید که دستگاه های کارتخوان نیز همانند سایر کالاها دارای شناسه و شماره سریال می باشند و اطلاع کاربران از شماره سریال دستگاه کارتخوان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به این دلیل که با بروز هر گونه مشکلی اعم از خرابی دستگاه کارتخوان، به سرقت رفتن دستگاه کارتخوان و یا ارائه برخی از خدمات پس از فروش مانند گارانتی، دستگاه های کارتخوان با استفاده از شماره سریال قابل شناسایی خواهند بود. هر کدام از دستگاه های کارتخوان دارای شماره سریال منحصر به فرد می باشند.

شماره سریال دستگاه های کارتخوان بسته به نوع و مدل دستگاه می تواند در بخش های مختلف دستگاه قرار بگیرد اما معمولا شماره سریال دستگاه بر روی جعبه بسته بندی دستگاه و یا بر روی بدنه سخت افزاری دستگاه حک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *