ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت ساخت یک درگاه پرداخت اینترنتی زمانی مشخص میشه که ارزش مارکت آنلاین رو متوجه بشید و به این نکته توجه داشته باشید که در عصر حاضر کسب و کارهای سنتی با کسب و کار های اینترنتی جایگزین میشه.

در طی چند دهه اخیر شاهد این موضوع هستیم که استفاده از اینترنت بین مردم تمامی نقاط دنیا در حال افزایشه و این روزها خیلی از افراد کارهای مختلفی رو به کمک اینترنت انجام میدهند. برای مثال دیگر نیازی نیست از خونه برای خرید کردن خارج بشید بلکه کافیه یک آنلاین شاپ مناسب پیدا کنید و بعد اقلام مصرفی مورد نیازتون رو به صورت اینترنتی سفارش بدید و هزینشون رو به وسیله پرداخت اینترنتی بپردازید و کالاهاتون رو درب منزل تحویل بگیرید.

اگه تا الان تجربه خرید آنلاین یا اینترنتی رو داشتید حتما میدونید که بعد از انتخاب کالاهای مورد نظر از وب سایت آنلاین شاپ‌ها، شما به یک درگاه پرداخت اینترنتی هدایت میشید که با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی‌ خودتون میتونید هزینه اقلام و کالاهای خریداری شده رو پرداخت کنید. حالا اگه شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ باشید، لازمه برای آنلاین شاپ خودتون یک وب سایت طراحی کنید. وب سایت مربوط به آنلاین شاپ شما باید قسمت‌های مختلفی داشته باشه که یکی از این قسمت‌ها درگاه پرداخت است. در این مقاله قصد داریم شما را با مقوله پرداخت اینترنتی و نحوه ساخت درگاه پرداخت اینترنتی آشنا کنیم.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

یکی از اهداف مهم پیدایش فروشگاه‌های اینترنتی یا آنلاین شاپ‌ها این بود که پروسه خرید کردن برای مشتریان راحت‌تر و سریع‌تر بشه. یعنی مشتری بتونه بدون خروج از منزلش کالاها و خدمات مورد نیاز خودش رو تهیه و خریداری بکنه. طبیعتا صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی در قدم اول نیاز به یک وب سایت برای ارائه کالاها و خدماتشون دارند. به این ترتیب بعد از این که مشتری از وب سایت فروشگاه اینترنتی دیدن کرد و خدمات و کالاهای مورد نظرش رو انتخاب کرد، میتونه این کالاها رو به سبد خرید خودش اضافه بکنه. مرحله بعدی که مرحله نهایی خرید کردن به حساب میاد، مرحله پرداخت هزینه خدمات یا کالاهای مورد نظر است. در این مرحله مشتری باید به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت بشه تا بتونه هزینه اقلام و خدمات خریداری شده رو پرداخت بکنه.

اگه صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، ایجاد یک درگاه پرداخت مناسب و امن رو باید مدنظرتون قرار بدید. درگاه پرداخت اینترنتی وب سایت شما باید طراحی مناسبی داشته باشه و امنیت خوبی برای مشتریان فراهم بکنه. به طوری که مشتریان نگران امنیت اطلاعات کارت بانکی خودشون نباشند.

درگاه پرداخت اینترنتی

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی

همونطور که گفتیم یکی از گام‌های مهم در طراحی وب سایت فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد یک درگاه پرداخت است تا امکان پرداخت اینترنتی برای مشتریان فراهم شود.

دقت داشته باشید که پروسه ایجاد درگاه پرداخت به صورت اداری صورت میگیره و شما میتونید برای گرفتن این درگاه از هر بانکی که قصد دارید از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی آن استفاده کنید اقدام کنید.

با این کار شما به مشتریان امکان پرداخت اینترنتی و خرید آنلاین از فروشگاهتون رو میدید. همچنین شما میتونید از پرداخت آنلاین برای دونیت کردن و حمایت مالی هم استفاده کنید.

برای ایجاد کردن درگاه پرداخت اینترنتی، شما باید ابتدا به شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی مراجعه کنید و در این شرکت‌ها عضو بشید و بعد درخواست خودتون رو از طریق فرم ثبت کنید.

همونطور که میبینید ساخت درگاه پرداخت اینترنتی پروسه خاصی داره که در ادامه این مقاله قصد داریم مراحل مختلف ساخت و ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی رو به شما آموزش بدیم.

درگاه پرداخت اینترنتی

نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی

شرکت‌های خاصی وجود دارند که شما با مراجعه کردن به این شرکت ها میتونید برای ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی درخواست بدید. به این ترتیب شما مشاهده میکنید که به منظور ایجاد و ساخت درگاه پرداخت اینترنتی هیچ نیازی به مراجعه کردن به بانک ندارید. در واقع این شرکت‌ها زیر نظر بانک فعالیت دارند و به عنوان یک واسطه بین شما و بانک مورد نظرتون عمل میکنند. بیشتر مراحل ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی به صورت آنلاین انجام میشه و شما باید یک فرم درخواست رو به صورت آنلاین پر کنید و برای شرکت مورد نظر ارسال کنید در مرحله بعدی شرکت درخواست شما رو بررسی میکنه و به شما پاسخ میده. ادامه مراحل تا حدی به نوع درگاه پرداخت اینترنتی مورد نظر شما بستگی دارد. پس لازمه ابتدا توضیح کوتاهی در مورد انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی بدیم.

درگاه پرداخت اینترنتی

انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی

به طور کلی دو نوع درگاه پرداخت اینترنتی داریم که عبارت است از درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسطه. هر کدوم از این درگاه‌ها شرایط و ویژگی‌های خاص خودشون رو دارند:

  1. درگاه پرداخت مستقیم: برای ایجاد درگاه پرداخت مستقیم فروشگاه اینترنتی شما باید دارای ویژگی‌های خاصی باشه، برای مثال شما باید حتما نماد اعتماد الکترونیک داشته باشید تا بتونید یک درگاه پرداخت آنلاین مستقیم ایجاد کنید. برای ایجاد درگاه پرداخت مستقیم شما با شرکتی که طرف قرارداد با بانک است و امکان ارائه درگاه پرداخت اینترنتی از سوی بانک به این شرکت سپرده شده در ارتباط هستید. اما این نوع از درگاه پرداخت آنلاین بیشتر برای آنلاین شاپ‌ها و وب سایت‌های بزرگ مناسبه که روزانه تعداد زیادی تراکنش آنلاین دارند و مبالغ بالایی رو از مشتریان خودشون دریافت میکنند. پس اگه وب سایت شما تازه کاره و تعداد تراکنش‌های روزانه شما زیاد نیست بهتره که سراغ درگاه اینترنتی آنلاین نرید.
  2. درگاه پرداخت واسط: برخی از شرکت‌ها از چندین بانک مختلف درگاه‌های پرداخت اینترنتی مستقیم دریافت میکنند. شما میتونید از درگاه‌های این شرکت‌ها استفاده کنید. برای مثال شما صاحب یک وب سایت کوچیک و تازه کار هستید و مشتریان شما بعد از خرید کردن از وب سایت شما مبلغ مورد نظر رو به حساب این شرکت‌ها واریز میکنند. بعد از اینکه مبالغ مورد نظر به حد نصاب خاصی رسید، شما میتونید از این شرکت‌ها تقاضا کنید که هزینه‌ها رو به حساب شما واریز کنند. نکته مهم اینه که برای استفاده از این درگاه‌ها شما نیازی به تهیه نماد اعتماد ندارید. بلکه ابتدا باید به وب سایت این شرکت‌ها وارد شده و ثبت نام کنید و بعد اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه که برای احراز هویت از شما خواسته میشه رو ارسال کنید. بعد از بررسی مدارک، شرکت مورد نظر به شما پاسخ میده.

درگاه پرداخت مستقیم مناسب‌تر است یا درگاه واسطه؟

یکی از سوالات پر تکرار در این زمینه اینه که برای کسب و کار من درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم مناسب‌تر هست یا درگاه اینترنتی واسطه؟ این موضوع کاملا به نوع کسب و کار شما و حجم خریدها و تراکنش‌های وب سایت شما در طول شبانه روز بستگی دارد. اگه صاحب یک فروشگاه اینترنتی بسیار بزرگ هستید درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم برای شما مناسبه اما اگه صاحب یک کسب و کار نوپا هستید و تراکنش‌های مالی خیلی زیادی در طول شبانه روز ندارید، طبیعتا انتخاب مناسب برای وب سایت فروشگاه شما درگاه پرداخت اینترنتی واسطه هست.

پارت ارتباط آوا

مزایای خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا چیست؟

اما در ادامه قصد داریم که به بررسی مزایای خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا بپردازیم. این شرکت دستگاه‌های کارتخوان مرغوب و با امنیت بالا رو به مشتریانش ارائه میده و دارای پشتیبانی تلفنی و آنلاین 24 ساعته هست و کارشناسان این شرکت در هر زمانی آماده پاسخ گویی به سوالات مشتریان و راهنمایی کردن آنها هستند. به علاوه یکی دیگر از مزایای مهم خرید کردن از شرکت پارت ارتباط آوا اینه که دستگاه‌های کارتخوانی که توسط این شرکت ارائه میشوند دارای خدمات پس از فروش بسیار خوبی هستند و اگه شما نمیدونید چه نوع دستگاهی برای شما مناسبه، میتونید از کارشناسان این شرکت کمک بگیرید. این کارشناسان شما رو در تهیه بهترین و مناسب‌ترین دستگاه کارتخوان یاری و راهنمایی خواهند کرد.

تهیه دستگاه کارتخوان معتبر

حالا که نکاتی رو در مورد خرید اینترنتی و نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی مطرح کردیم، لازمه قدری در مورد دستگاه‌های کارتخوان که اعضای جدایی ناپذیر تراکنش‌های آنلاین هستند هم صحبت کنیم. دستگاه‌های مورفان یکی از بزرگترین و بهترین دستگاه‌ها در این زمینه هستند که تنها نماینده انحصاری این دستگاه‌های مورفان در ایران شرکت پارت ارتباط آوا هست. صاحبان تمامی کسب و کارها به دستگاه‌های کارتخوان نیاز دارند که لازمه برای تامین امنیت اطلاعات کارت بانکی مشتریان حتما از شرکت‌های معتبر دستگاه‌های کارتخوان با کیفیت تهیه کنند. یک گزینه بسیار مناسب برای تهیه بهترین دستگاه‌های کارتخوان شرکت پارت ارتباط آواست.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

یکی از گام‌های مهم و ضروری در احداث وب سایت برای فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد و ساخت درگاه پرداخت اینترنتی هست. شما با ایجاد این درگاه‌های پرداخت این امکان رو به مشتریان میدید که برای کالاها و خدمات خریداری شده پرداخت اینترنتی انجام بدهند. اما در یک تقسیم بندی کلی میشه درگاه پرداخت اینترنتی را به دو دسته درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسطه طبقه بندی کرد.

برای افرادی که وب سایت بزرگی دارند گزینه مناسب درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم هست اما برای کسب و کارهای کوچیک و تازه کار بهترین گزینه درگاه پرداخت اینترنتی واسطه هست. برای ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی واسطه باید به شرکت‌ها و وب سایت‌های خاصی مراجعه کنید و در وب سایت آنها ثبت نام کنید. سپس لازمه مدارکی مانند اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه که برای احراز هویت لازم هستند رو برای شرکت مورد نظر ارسال کنید. در مرحله بعدی تقاضای شما مورد بررسی قرار گرفته و بهش پاسخ داده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *