راهنمای انتخاب و خرید دستگاه کارتخوان

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه کارتخوان

راهنمای انتخاب و خرید انواع دستگاه کارتخوان

دستگاه های پوز یا به اصطلاح دستگاه های کارتخوان، دستگاه هایی هستند که با توجه به ویژگی ها و کاربردهایی که دارند، امروزه یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر کسب و کاری به شمار می روند و برای تمامی مشاغل و مناسب هستند.

امروزه دستگاه های کارتخوان با توجه به گسترش و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید به شدت مورد استقبال مردم و صاحبان کسب و کارها شدند. با توجه به سال های اخیر و اتفاقاتی مانند شیوع ویروس کرونا و متقابلا توصیه هایی که برای کمتر استفاده کردن از پول نقد انجام شد.

در نتیجه استفاده کمتر مردم از پول نقد و در پی این ماجرا استفاده از کارت‌های بانکی در معاملات مالی و خرید های ساده و روزمره مردم، استفاده از دستگاه های کارتخوان برای فروشندگان و تمامی مراکز ضروری شد. بنابراین در حال حاضر خیلی کم دیده میشه فروشگاه ها و مراکز خریدی که از تکنولوژی دستگاه های کارتخوان بی‌بهره باشند.

تا اینجا از ضرورت وجود دستگاه کارتخوان در کسب و کارها بهتون گفتیم. اگه شما دارای کسب و کاری هستید که قصد خرید یک دستگاه کارتخوان رو دارید اما با این دستگاه ها آشنایی ندارید با ما همراه باشید. ما به همین منظور در این مقاله از پارت ارتباط آوا به راهنمای انتخاب و خرید دستگاه کارتخوان می پردازیم.

همه ما به خوبی با دستگاه های کارتخوان آشنا هستیم و حتما این دستگاه ها رو یا از نزدیک دیدیم و یا با این دستگاه ها کار کردیم. برخی از شما عزیزان ممکن هست که با نحوه کار این دستگاه آشنا باشید. اما لازم هست که این نکته رو بدانید که این دستگاه ها با قابلیت‌های مختلف و زیادی که دارند.

اساساً یک پایانه فروش هستند، و واژه پوز (‏POS) مخفف عبارت (point of sale)، به این معناست. همه ی ما با اصلی ترین کاربرد دستگاه کارتخوان یعنی پرداخت و جا به جایی هزینه خرید محصولی که صورت گرفته آشنایی داریم، اما این دستگاه ها قابلیت های بسیار زیادی دارند که ممکن هست شما از این قابلیت ها بی خبر باشید.

از قابلیت های دیگر دستگاه های پوز میتوان به پرداخت قبض، گرفتن موجودی حساب باانکی با استفاده از کارت بانکی، خرید شارژ برای تلفن همراه و … اشاره کرد. حال برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه های کارتخوان موجود در بازار ایران به بررسی و معرفی ویژگی های هر دستگاه می پردازیم تا شما عزیزان با تمامی انواع این دستگاه ها آشنا بشید.

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارتخوان اندرویدی

کارتخوان های اندرویدی! این اسم حتما به گوش شما خورده. کارتخوان های اندرویدی هم جزو یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه های کارتخوان هستند که با وجود سیستم عامل اندروید علاوه بر انجام تراکنش های روزانه، شما توانایی نصب اپلیکیشن های سیست عامل اندورید رو هم دارید.

اما به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید هر برنامه ی دلخواهی رو روی دستگاه کارتخوان نصب کنید. نکته ای که در این بین وجود داره این هست که کارتخوان های اندرویدی به صورت جداگانه از سیم کارت و شبکه وای فای پشتیبانی می کنند.

دستگاه های کارتخوان سیار

بدون شک دستگاه های کارتخوان سیار رو میتوان جزو بهترین و جدیدترین دستگاه های کارتخوان، دانست. همونطور که از نام این دستگاه ها پیداست این دستگاه ها سیار هستند و قابلیت حمل و نقل دارند. از طرفی اغلب این دستگاه ها کوچیک و خوش دست هستن و شما دردسری برای جابه جایی و حمل و نقل این دستگاه ها ندارید.

این دستگاه ها با ویژگی ها و کابردهای فوق العاده ای که دارند نیاز مشاغل سیار رو به خوبی برطرف می کنند. البته لازم به ذکر هست که شما برای استفاده از این دستگاه لزوما نیاز به یک کسب و کار سیار ندارید و میتوانید از این دستگاه ها استفاده کنید. این نکته رو هم بدانید که اینترنت دستگاه های کارتخوان سیار، از طریق سیم کارت تامین میشه.

دستگاه های کارتخوان وای فای دار (wifi)

شما برای استفاده از دستگاه های کارتخوان وای فای دار نیاز به اینترنت و یک شبکه وای فای دارید. به همین علت این دستگاه ها یکی از گزینه های مناسب برای فروشگاه ها و مراکز خرید به شمار میروند. لازم به ذکر هست که همه کارتخوان های وای فای (wifi) دار از سیم کارت و شبکه GPRS هم پشتیبانی می کنند.

دستگاه های کارتخوان با قابلیت اتصال به کامپیوتر (پی سی پوز)

اگه تا حالا به فروشگاه ها و مراکز خرید زنجیره ای سری زده باشید حتما این نوع از دستگاه های کارتخوان رو در این فروشگاه ها مشاهده کردید. این دستگاه ها با داشتن یکسری قابلیت های خاص برای این مراکز بسیار مناسب هستند و به همین علت در این مراکز استفاده می شوند.

در واقع شما با خرید این نوع از دستگاه های کارتخوان و اتصال این دستگاه ها به سیستم های کامپیوتری، دیگر جای هیچ اشتباه و خطایی باقی نمی ماند.

برای هر کسب و کار چه دستگاه کارتخوانی مناسب است؟

دستگاه های کارتخوان ثابت

دستگاه های کارتخوان ثابت اولین دستگاه هایی بودند که وارد بازار ایران شدند. شما برای استفاده از این دستگاه ها نیاز به اینترنت و خط تلفن دارید. این دستگاه های مزایای زیادی دارند اما در کنار این مزایا مشکلاتی هم دارند، برای مثال این دستگاه های کارتخوان دارای مشکلاتی مانند اختلال در استفاده همزمان از تلفن همراه و دستگاه کارتخوان هستند.

اما نکته ای که وجود داره، این هست که امروزه با جایگزین شدن نمونه‌های جدید دستگاه های کارتخوان نگرانی برای این مشکل وجود نداره.

برای خرید دستگاه کارتخوان به چه مدارکی نیاز داریم؟

شما برای خرید دستگاه کارتخوان نیاز به ارائه یکسری مدارک شناسایی دارید که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • کپی کارت ملی
  • آدرس
  • تاییدیه شماره شبای حساب
  • شماره تلفن ثابت
  • کپی صفحه اول شناسنامه
  • کدپستی
  • ارائه برگه استشهاد محلی
  • مشخصات شخصی فرد
  • مشخص کردن صنف کاری
  • شماره تلفن همراه
  • کد رهگیری دریافت شده از سایت سازمان امور مالیاتی کشور

نکاتی که در زمان خرید دستگاه پوز باید بدانید!

در صورتی که در زمان خرید دستگاه پوز به این نکات توجه داشته باشید شما میتوانید که مناسب ترین دستگاه کارتخوان رو با توجه به کسب و کار خودتون انتخاب کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • نگهداری مناسب شارژ
  • اتصال به حساب‌های بانکی مختلف
  • برخوردار بودن از سرعت بالا در زمان تراکنش
  • برخورداری از یک باتری قوی و همچنین بالا بودن ظرفیت باتری
  • مناسب بودن ابعاد و وزن دستگاه

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا سعی کردیم اطلاعاتی رو در مورد راهنمای انتخاب و خرید دستگاه کارتخوان به شما عزیزان ارائه بدیم به طوری که در حین خرید هر نوع کارتخوانی نکات مهم رو رعایت کنید و با انواع دستگاه های کارتخوان موجود در بازار آشنا بشید و بهترین انتخاب رو داشته باشید. بهترین انتخاب شما هم در گرو نیازسنجی درست شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *