10 اشتباه متداول در بازاریابی کارتخوان

فروش محصولات یکی از دغدغه‌های دائمی فروشندگان است که همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. حال اگر جنس مورد نظر یک جنس خاص مانند دستگاه کارتخوان باشد، کار مشکل‌تر خواهد شد و به توانایی بیشتری برای فروش آن نیاز خواهد بود. بازاریابی برای فروش دستگاه‌های کارتخوان کار مشکلی است.چنان چه فروشنده یک خطای کوچک در زمینه فروش و بازاریابی این دستگاه انجام دهد، ممکن است معضلات بزرگ و جبران ناپذیری به وجود بیاید که کسب و کار او را کاملا با مشکل مواجه کند و فروشنده دیگر نتواند دستگاه کارتخوان خود را به فروش برساند.

چنان چه قصد دارید در زمینه بازاریابی و فروش دستگاه‌های کارتخوان فعالیت کنید، بهتر است ابتدا خطاهای رایج در انجام این کار را بشناسید تا با دوری کردن از آن‌ها بتوانید عملکرد بهتری در زمینه بازاریابی و فروش این دستگاه‌ها داشته باشید. در این مقاله سعی داریم ۱۰ خطای رایج در زمینه بازاریابی دستگاه‌های کارتخوان را به شما معرفی کنیم.

اشتباه اول: بدون شناخت بازار هدف، اقدام به فروش کالا می‌کنید

برای فروش در بازار خرید و فروش دستگاه‌های کارتخوان، لازم است که ابتدا بازار هدف خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید در آن فعالیت کنید. عدم شناخت کافی از بازار هدف می‌تواند فعالیت‌‌های شما را با نتیجه معکوس و شکست مواجه کند؛ زیرا در زمینه فروش کارتخوان، شناخت بازار هدف پیش از بازاریابی مهم‌ترین اصل است. انجام بازاریابی بدون شناخت بازار می‌تواند تمام زمان و هزینه‌های صرف شده شما را هدر دهد. این خطا یک خطای بسیار رایج در بین فروشندگان کارتخوان است که اگر می‌خواهید در زمینه فروش کارتخوان از سایر بازاریابان رقیب جلو بزنید، باید حتما به آن توجه داشته باشید.

دومین اشتباه: کلیه جزییات کارتخوان را بیان نمی‌کنید

برای بازاریابی بهتر و کارآمدتر دستگاه‌های کارتخوان، لازم است که شما حتما تمامی جزییات و امکانات مربوط به عملکرد دستگاه‌های کارتخوان را برای مشتریان بیان کنید تا آن‌ها برای خرید از شما ترغیب شوند. رقابت‌های بازار فروش کارتخوان به حدی شدید هستند که شما باید برای نشان دادن برتری خود در زمینه فروش این اجناس به مشتری نشان دهید که کارتخوانی متفاوت و با امکانات‌تر را نسبت به سایر فروشندگان عرضه می‌کنید؛ به همین علت، آن‌ها باید این دستگاه را از فروشگاه شما خریداری کنند نه هیچ فروشگاه دیگری. البته نمایش نکات و جزییات منفی دستگاه در کنار نمایش نکات مثبت می‌تواند بسیار موثر باشد. به طور کلی هر زمان که شما حداکثر جزییات دستگاه، شامل نکات مثبت و منفی را در اختیار مشتری قرار دهید، او سریع‌تر و راحت‌تر به شما اعتماد خواهد کرد و احتمال بیشتری برای خرید کردن او از شما وجود خواهد داشت.

سومین اشتباه: در دسترس نبودن

از مشکلات شایع در زمینه بازاریابی کارتخوان، می‌توان به در دسترس نبودن بازاریاب برای پاسخ دادن به پرسش‌های مشتریان اشاره کرد. اگر شما بازاریابی را انجام می‌دهید؛ اما مشتری از شما خرید نمی‌کند، شاید به این علت است که به طور مداوم به پرسش‌های مشتریان خود پاسخ نمی‌دهید و به قدر کافی در دسترس آن‌ها نیستید. پشتیبانی صحیح و پاسخ دادن به مشتریان به شکل حضوری، تلفنی و اینترنتی می‌تواند شانس خرید از شرکت شما را افزایش دهد.

چهارمین اشتباه: مشتری خود را برای خرید پیگیری نمی‌کنید

از جمله متداول‌ترین اشتباهات در زمان فروش دستگاه‌های کارتخوان این است که بازاریابان یا بیش از اندازه پیگیر خرید کردن مشتری می‌شوند یا اصلا در رابطه با این موضوع پیگیری نمی‌کنند‌. هر دوی این موارد می‌تواند مخرب باشد؛ زیرا با پیگیری بیش از حد، مشتری از شما زده می‌شود و چنان چه شما اصلا دلیل عدم خرید مشتری را پیگیری نکرده و جویا نشوید، شانس فروش خود را از دست خواهید داد.

پنجمین اشتباه: عدم رعایت امانت‌داری

عدم رعایت امانت‌داری یکی از اشتباهات بسیار مخرب در زمینه بازاریابی کارتخوان است که می‌تواند به از دست دادن مشتریان شما منجر شود. اگر شما به قدر کافی در حفظ اطلاعات مشتریان خود کوشا نباشید و رازهای کسب و کار آن‌ها را برای دیگران فاش کنید، طولی نمی‌کشد که تمام مشتریان خود را به علت عدم اعتماد کافی آن‌ها از دست خواهید داد.

ششمین اشتباه: یک استراتژی صحیح برای انجام بازاریابی انتخاب نمی‌کنید

نداشتن استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی کارتخوان می‌تواند به شکست حتمی شما در این زمینه منجر شود. اگر شما برای دست یابی به اهداف خود یک استراتژی هوشمندانه ندارید و آن را به طور مرتب به روز نمی‌کنید، به احتمال زیادی در زمینه بازاریابی با شکست مواجه خواهید شد. استراتژی‌های شما در این زمینه می‌توانند بسیار ساده؛ اما در عین حال موثر باشند‌. برای انتخاب یک استراتژی صحیح توصیه می‌کنیم با افرادی که در این زمینه دانش و مهارت کافی دارند، مشورت کنید.

هفتمین اشتباه: از تاثیر شبکه‌های اجتماعی غافل می‌شوید

عدم توجه به بازاریابی کارتخوان از طریق شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از عواملی است که بی‌توجهی به آن با اثرات بسیار مخربی همراه خواهد بود. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های بازاریابی است که توجه به آن می‌تواند موجب برتری شما نسبت به شایر رقبا شود. برای بازاریابی موثر از این طریق، بهتر است تنها محصولات خود را تبلیغ نکنید و در کنار آن، آموزش‌هایی در رابطه با نحوه کار کردن با این دستگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید. این مسئله می‌تواند دیگران را برای خرید از شما ترغیب کند.

هشتمین اشتباه: عدم مطالعه کافی

عدم مطالعه کافی در زمینه جدیدترین متدهای بازاریابی می‌تواند موجب شود که شما از دیگر رقیبان عقب بمانید. روش‌ها و متدهای بازاریابی دائما در حال به روز شدن هستند و چنان چه شما مطالعه کافی نداشته باشید و نتوانید همگام با این به روز رسانی‌ها از شیوه‌های جدید بازار یابی استفاده کنید، مسلما با مشکل مواجه خواهید شد و تاثیرگذاری لازم را در این زمینه نخواهید داشت. مطالعات آزاد در زمینه بازاریابی، به ویژه مطالعه کتاب‌هایی که در این حوزه وجود دارند، می‌تواند تحولی عظیم در زمینه کسب و کار و فروش شما ایجاد کند.

اشتباه نهم: عدم تحلیل عملکرد رقبا

اگر شما تمامی اصول و قواعد بازاریابی را به درستی انجام می‌دهید؛ اما عملکرد و روش‌های بازاریابی رقبا را تحلیل نمی‌کنید، باور کنید که یک جای کار شما می‌لنگد و نخواهید توانست به موفقیت لازم در حوزه بازاریابی دست پیدا کنید. تحلیل عملکرد رقبا می‌تواند به شما کمک کند تا با دید بهتری در زمینه بازاریابی عمل کنید و از استراتژی‌های جدیدتر، مفیدتر و به روزتری برای فروش محصولات خود استفاده کنید. همین موضوع به ظاهر ساده به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود در این زمینه جلو بیفتید.

اشتباه دهم: تجربیات قبلی خود را یادداشت نمی‌کنید

یادداشت کردن تجربیات گذشته، گرچه ظاهرا ساده و پیش و پا افتاده به نظر می‌رسد؛ اما می‌تواند تاثیر به‌سزایی در بهبود عملکرد شما در بازاریابی دستگاه‌های کارتخوان داشته باشد. با نوشتن تجربیات ریز و درشت خود از بازاریابی در حوزه کارتخوان، نه تنها آن‌ها را فراموش نمی‌کنید و می‌توانید از این تجربیات درس بگیرید، بلکه می‌توانید استراتژی‌های جدید خود را طبق آن‌ها تنظیم کنید و نقاط ضعف کار خود را برطرف کنید. نوشتن تجربیات قبلی در بازاریابی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به شکل گیری معجزه در بازاریابی برای شما منجر شود.

یادگیری بازاریابی موفق

با توجه به تجربیات بازاریابی دیگران، شما می‌توانید تا حد زیادی عملکرد خود را در این زمینه بهبود ببخشید و توانایی‌های خود را در حوزه بازاریابی افزایش دهید. همچنین اجتناب از این ۱۰ مورد اشتباه مخرب در زمینه بازاریابی می‌تواند به سادگی موجب رشد و پیشرفت شما در این زمینه شود.

دریافت مشاوره و آموزش از افراد موفقی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند یا دانش کافی را در حوزه بازاریابی دارند، می‌تواند به افزایش میزان موفقیت شما کمک کند.

شرکت پارت ارتباط آوا، تنها نمایندگی رسمی و انحصاری دستگاه مورفان، یکی از پیشگامان در حوزه فروش دستگاه‌های کارتخوان است که دائما برای پاسخگویی به سوالات مشتریان آماده بوده و خدمات ارزنده‌ای به آن‌ها ارائه می‌کند.

همین مسئله را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل برتری این شرکت نسبت به سایر رقبا دانست. در ادامه، چند دلیل برای تمایز این شرکت در حوزه فروش دستگاه کارتخوان را به شما ارائه می‌کنیم.

چرا از شرکت پارت ارتباط آوا خرید کنیم؟

  • این شرکت، در عین فروش محصولات با دوام و با کیفیت، آن‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسبی به مشتریان عرضه می‌کند.
  • با خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا، شما می‌توانید از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسبی بهره‌مند شوید.
  • کارشناسان و پشتیبانان شرکت پارت ارتباط آوا آماده هستند که به تمامی سوالات و پرسش‌های شما در زمینه خرید دستگاه کارتخوان پاسخ دهند.
  • با خرید از این شرکت، شما می‌توانید آموزش‌های لازم را در رابطه با فوت و فن استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ببینید.
  • دریافت دستگاه کارتخوان از این شرکت، با سرعت نسبتا بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها انجام می‌شود و در زمان ارزشمند شما به این طریق صرفه جویی خواهد شد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

بازاریابی، به خصوص در زمینه خرید دستگاه‌های کارتخوان، شاید در نگاه اول کار آسانی به نظر برسد؛ اما درست همانند هر کار دیگری مستلزم تجربه و مطالعه است. در این مقاله، ۱۰ اشتباه متداول در زمینه بازاریابی کارتخوان را برای شما بررسی کردیم که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند نقش بزرگی در پیشرفت شما در حوزه بازاریابی داشته باشد و به رشد و شکوفایی شما در این زمینه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *