دلیل جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش توسط بانک ها

دلیل جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش توسط بانک ها

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین بروز ویروس کرونا در دنیا، استفاده از وجه نقد به شدت کاهش پیدا کرده و ابزارهای مدرن برای انجام پرداخت های الکترونیکی پا به عرصه گذاشته اند. ابزارهای اینترنتی، اپلیکشن های پرداخت گوشی های هوشمند، دستگاه های خودپرداز (ATM) و دستگاه های پوز از جمله این ابزار ها هستند.

در این میان دستگاه های کارتخوان جزو پیشرفته ترین تجهیزات پرداخت هستند که حجم بسیار زیادی از پرداخت ها و تراکنش های روزمره ی ما به وسیله این دستگاه ها صورت می گیرد. با توجه به همین موضوع درخواست تقاضا برای دریافت و یا خریداری دستگاه های کارتخوان روند صعودی دارد. برای درک بهتر این مسئله کافیست تا به محیط اطراف خود کمی توجه داشته باشید.

دستگاه های کارتخوان در تمامی مغازه ها، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، رستوران ها، خرده فروشی ها و حتی دستفروشی ها هم مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید از طریق دو روش اقدام به دریافت دستگاه های کارتخوان کنید. روش اول خرید این دستگاه ها از طریق شرکت های خصوصی هست که مالکیت دستگاه به نام شما ثبت شده و شما می توانید از دستگاه کارتخوان در کسب و کار خود استفاده کنید.

اما روش دوم دریافت این دستگاه ها به صورت رایگان از بانک هاست که از این طریق شما می توانید دستگاه کارتخوان بانک مورد نظر رو دریافت و از آن استفاده کنید. با رعایت یکسری از ضوابط و داشتن شرایط خاص شما می توانید از دستگاه های کارتخوان بانکی بهره مند شوید.

ثبت حجم بالای تراکنش توسط دستگاه کارتخوان یکی از شرایط هست که در صورت مغایرت و کم تراکنش بودن دستگاه کارتخوان بانک اقدام به اخذ و جمع آوری دستگاه کارتخوان می کند. ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی علت جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش توسط بانک ها بپردازیم. برای آشنایی بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دلیل جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش توسط بانک ها

دستگاه های کارتخوان بانکی دستگاه های وارداتی هستند که با توجه به اعمال تحریم ها علیه کشور، خریداری این دستگاه ها بسیار دشوار بوده و با تعداد محدود صورت می گیرد. به همین علت بانک ها نسبت به میزان تراکنش این دستگاه ها جدیت بیشتری دارند و در پی جمع آوری دستگاه های کارتخوان کم تراکنش هستند.

در واقع دستگاه های کارتخوانی که تراکنش های نسبتا کمی دارند، برای بانک ها صرفه اقتصادی نخواهند داشت. از طرفی هزینه اجاره دستگاه، نصب و راه اندازی و همچنین هزینه تراکنش های دستگاه کارتخوان بر عهده بانک هاست و بانک هیچ گونه هزینه ای مبنی بر کارمزد تراکنش از مردم دریافت نمی کند و تراکنش ها به صورت رایگان انجام می شوند.

همونطور که گفتیم دستگاه های کم تراکنش سودی رو برای بانک ها در پی نخواهند داشت و بانک ها برای جمع اوری این دستگاه ها در قدم اول به صاحب دستگاه اخطار داده و سپس اقدام به اخذ دستگاه می کند. در این میان بانک ها سعی می کنند تا دستگاه های کارتخوان خود رو به کسب و کار های بزرگ و یا کسب و کارهایی که تراکنش های بالایی دارند ارائه دهند، تا به نوعی از سود حاصل از ارائه دستگاه کارتخوان بهره مند شده و ضرر نکنند.

شرایط بانک ها برای ارائه دستگاه کارتخوان

با توجه به سختی واردات و هزینه خریداری دستگاه کارتخوان، بانک ها شرایطی رو در ازای ارائه دستگاه های کارتخوان تعیین می کنند. قابل قبول بودن میزان تراکنش یک ماه کسب و کار یکی از این شرایط است. شما همچنین برای دریافت دستگاه های کارتخوان بانکی نیاز به جواز کسب و مدارک هویتی خواهید داشت.

در صورت نداشتن جواز کسب، بانک برای شما میزان تراکنش مشخصی رو تعیین خواهد کرد و در صورت کمتر بودن میزان تراکنش شما از این مقدار مشخص شده بانک می تواند دستگاه کارتخوان خود رو پس بگیرد. مهم ترین نکته برای دریافت دستگاه کارتخوان بانکی میزان تراکنش ماهیانه قابل قبول هست زیرا در غیر این صورت سودی برای بانک وجود نخواهد داشت و کمکی به گردش مالی و جذب سپرده بانک نخواهد شد.

جلوگیری از جمع آوری دستگاه کارتخوان

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت نامناسب برخی از بازارها، فروش برخی کسب و کارها ضربه خورده و ممکن هست که برای مدتی تراکنش های کمی رو داشته باشند، و یا امکان دارد که شغل شما در ماه و یا فصل خاصی اوج بگیرد و شما در زمان خاصی تراکنش های بالایی رو ثبت کنید.

در این مواقع اگر قصد دارید تا دستگاه کارتخوان خود رو نگه دارید کافیست تا حدود 50 تراکنش سوری رو در یک ماه داشته باشید بدین صورت که خود شما به جای مشتری در دستگاه خود کارت بکشید. لازم به ذکر هست که این ترفند صرفا برای جلوگیری از جمع آوری دستگاه کارتخوان در کسب و کارهایی که تراکنش کمی رو دارند استفاده می شود و هیچ ارتباطی با سوء استفاده از دستگاه ندارد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا شما عزیزان رو با دلیل جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش توسط بانک ها آشنا کنیم تا در صورت استفاده از دستگاه های کارتخوان بانکی به طور کامل با این موضوع آشنایی داشته باشید. خریداری دستگاه های کارتخوان بسیار دشوار بوده و با تعداد محدود صورت می گیرد.

به همین دلیل بانک ها نسبت به میزان تراکنش این دستگاه ها جدیت بیشتری دارند، زیرا دستگاه های کارتخوانی که تراکنش های نسبتا کمی دارند، برای بانک ها صرفه اقتصادی نخواهند داشت. اگر قصد دارید تا دستگاه کارتخوان خود رو نگه دارید کافیست تا حدود 50 تراکنش سوری رو در یک ماه داشته باشید بدین صورت که خود شما به جای مشتری در دستگاه خود کارت بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *