دستگاه پین ‌پد (Pin Pad) چیست ؟

دستگاه پین ‌پد (Pin Pad) چیست ؟

دستگاه پین‌ پد چیست؟

ممکنه که شما این دستگاه رو در مراکز خرید و یا فروشگاه ها دیده باشید و یا با این دستگاه ها کار کرده باشید. دستگاه پین ‌پد (Pin Pad) یک صفحه کلید هست که به دستگاه پوز یا به اصطلاح عامیانه دستگاه کارتخوان متصل میشه و برای مشتری ها مورد استفاده قرار میگیره.

حال ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که این دستگاه چه کاربردی برای مشتری داره؟ با انجام یک پرداخت الکترونیکی فروشنده بعد از کشیدن کارت روی دستگاه کارتخوان و وارد کردن مبلغ مورد نظر، نیازی نداره که رمز کارت بانکی رو از مشتری بپرسه و خود مشتری نیاز داره که برای انجام شدن تراکنش رمز کارت بانکی خودش رو وارد بکنه.

[html_block id=”16601″]

با استفاده از دستگاه پین پد مشتری ها این امکان رو دارند که علاوه بر وارد کردن رمز کارت بانکی، هزینه خرید خودشون رو، روی نمایشگر کوچیکی که روی دستگاه پین پد وجود داره ببینند. با استفاده از دستگاه پین پد نه تنها امنیت حساب های بانکی مشتریان فراهم میشه، بلکه دیگر هیچ نیازی نیست که مشتریان رمز کارت های بانکی خودشون رو به فروشندگان بگویند و علاوه بر این دو مورد دستگاه های کارتخوان هم در اختیار فروشندگان قرار میگره.

یکی از مزایای دستگاه های پین پد این موضوع هست که این دستگاه ها قابلیت اتصال به انواع کارتخوان ها رو دارند و جای هیچ نگرانی وجود نداره. دستگاه های پین پد صرفا برای وارد کردن رمز توسط مشتریان مورد استفاده قرار نمی گیرند و قابلیت های دیگری هم دارند.

از جمله قابلیت های این دستگاه ها میتوان به دریافت مانده حساب، تغییر رمز عبور و همچنین خرید شارژ اشاره کرد. لازم به ذکر هست که این دستگاه ها توسط شرکت ها و نمایندگی های دستگاه های کارتخوان عرضه می شوند. به طور کلی میتوان گفت که دستگاه پین پد دستگاهی برای احترام به حریم شخصی مشتریان هست.

یک دیگر از مزایا دستگاه های پین پد مناسب بودن این دستگاه ها برای استفاده در مشاغلی هست که دارای باجه هستند و مشتریان به دستگاه های کارتخوان دسترسی ندارند. برای مثال اکثر داروخانه ها دارای باجه هستند و مکان هایی پر از جمعیت محسوب می شوند.

در اکثر داروخانه ها شما دسترسی به دستگاه کارتخوان ندارید و برای انجام تراکنش نیاز دارید که کارت بانکی خودتون رو به مسئول صندوق تحویل بدید و رمز کارت رو در میان افراد بگویید که این کار ممکنه باعث به خطر افتادن کارت بانکی و اطلاعات حساب بانکی شما بشه.

چرا برخی فروشندگان خودشان تمایل به کشیدن کارت بانکی افراد دارند؟

این موضوع دلایل مختلفی داره اما مهم ترین دلیلی که برای این موضوع میتوان بیان کرد این هست که خیلی از مشتریان توانای وارد مردن مبالغ خرد تراکنش رو ندارند و یا حتی در مواردی اشتباها مبلغ مورد نظر رو وارد می کنند به همین دلیل اکثر فروشندگان تمایل دارند که کارت بانکی مشتریان رو دریافت کنند و فرآیند خرید رو تکمیل کنند.

این مشکل حتی در برخی موارد دیگر مانند پر کردن فرم های بانکی هم به چشم میخوره که خیلی از افراد با اضافه کردن و یا کم کردن اعداد فرم بانکی رو دچار مشکل می کنند که عمده این اشتباهات به تعداد صفرهای مبلغ موردنظر مربوط میشه.

همونطور که در بالا گفتیم یکی از دلایل مهم تمایل فروشندگان برای کشیدن و وارد کردن رمز کارت بانکی مشتریان، اشتباهات احتمالی مشتریان در زمان وارد کردن مبلغ مورد نظر هست. اما این موضوع تنها دلیل نیست. یکی دیگر از این دلایل تفکیک حساب های متصل به دستگاه کارتخوان هست.

معمولا فروشندگان بیش از یک یا دو دستگاه کارتخوان دارند و ممکن هست که تفکیک تراکنش ها برای فروشنده حائز اهمیت باشه. اگه شما فروشنده هستید و به هر دلیلی تمایل دارید که خود شما کارت بانکی مشتریان رو بکشید و مبلغ مورد نظر رو وارد کنید تنها کافیه که یک دستگاه پین پد تهیه کنید و دیگر هیچ دردسری رو نداشته باشید.

تفاوت دستگاه پین پد و دستگاه کارتخوان

دستگاه های پین پد دستگاه هایی هستند که در مراکز مختلف فروشگاهی و یا بانک ها مورد استفاده قرار میگیرن و به طور مستقیم به شبکه های بانکی متصل هستند و این امکان وجود داره که تمامی عملیات های شتابی توسط این دستگاه ها صورت بگیره. دستگاه های کارتخوان هم در مراکز خرید و فروشگاه ها کاربرد بسیار زیادی دارند اما از طریق خطوط مخابراتی به شبکه بانک ها متصل هستند.

انواع دستگاه های پین پد

به طور کلی دو نوع دستگاه های پین پد وجود دارند:

  • دستگاه های پین پدی که به دستگاه های کارت خوان وصل می شوند.
  • دستگاه های پین پد بانکی که به شبکه های بانکی متصل هستند.

مزایای دستگاه پین پد

دستگاه های پین پد مزایا و ویژگی های زیادی دارند که این مزایا به شرح زیر هستند.

  • امنیت بالا
  • اندازه مناسب
  • پردازشگر پر سرعت
  • پرداخت آسان و راحت
  • وجود نمایشگر برای مشتریان
  • برخورداری از قابلیت برنامه ریزی
  • حفاظت از حریم شخصی مشتریان

 

نحوه انتخاب بهترین کارتخوان اندرویدی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *