درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

در این مقاله قصد داریم درباره سامانه و یا درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. بسیاری از کاربران از ما درخواست کرده بودند که درباره این سامانه توضیحات و آموزش هایی را قرار دهیم. حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید و اگر سوالی داشتید در قسمت دیدگاه ها از ما بپرسید.

درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

این درگاه، مرجع کلیه خدمات دستگاه‌های اجرایی و خدمات الکترونیکی شده است که انشاء الله امید است به‌تدریج با تداوم اقدامات حقوقی و فنی تعداد خدمات الکترونیکی شده دستگاه‌ها به حداکثر پوشش ملی برسد به‌نحوی‌ که برای دریافت انواع خدمات کمترین نیاز مراجعه به دستگاه‌های اجرایی باشد.

در درگاه ملی دولت هوشمند اطلاعات موردنیاز برای دسترسی به خدمات دولت که مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هستند به 5 روش فراهم‌شده است.

  1.  دسترسی از طریق فهرست الفبایی خدمات
  2. دسترسی از طریق جستجو
  3.  دسترسی به خدمات پرکاربرد
  4. دسترسی از طریق 14 دسته موضوعی
  5. دسترسی از طریق دستگاه اجرایی ارائه‌دهنده خدمت

برای مشاهده بهترین دستگاه کارتخوان مناسب کسب و کارتان این صفحه را ببینید.

امکانات درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی my.tax.gov.ir

  • امکان استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی به واسطه بدهی مالیاتی، از سال 1394 به بعد.
  • امکان استعلام اظهارنامه مالیاتی؛ که شامل اظهارنامه درآمد، نقل و انتقال ملک، مستغلات استیجاری و ارث می شود.
  • پرداخت قبض های مالیات و مشاهده قبض های پرداختی
  • امکان استعلام پرونده های مالیاتی؛ که شامل پرونده های درآمد و پرونده های ارزش افزوده می شود و امکان دریافت و استعلام اینتاکد
  • امکان استعلام درخواست ها؛ که شامل استعلام بدهی مالیاتی، رفع تعهد ارزی و اظهارنامه های پلمپ دفاتر تجاری می شود.
  • کارتابل ابلاغ الکترونیک
  • مشاهده اطلاعات صورت معاملات
  • مشاهده مالیات تکلیفی نظیر حقوق و اعتراض به مالیات در مراجع حل اختلاف مالیاتی

خدمات جدید سامانه الکترونیک مالیاتی کشور

در این قسمت مهمترین خدمات سامانه الکترونیک مالیاتی را برای شما عزیزان لیست کردیم.
در سامانه الکترونیک مالیاتی کشور با هدف تسهیل، تسریع و توسعه خدمات مالیاتی، اخیراً دو سرویس جدید هم در اختیار کاربران قرار گرفته است که با استفاده از آنها به صورت آنلاین می توان بدهی مالیاتی و ممنوع الخروجی را به بهترین نحو ممکن استعلام کرد.
تا همین الان که شما این مقاله را میخوانید از طریق این پنجره واحد الکترونیک (درگاه ملی) حدود ۲۵ خدمت مالیاتی ارائه می گردد که مهمترین آنها عبارتند از:

استعلام بدهی مالیاتی

برای استعلام بدهی مالیاتی مودیان می‌توانند به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کرده و از این طریق، بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند. همچنین اطلاعات خود را تکمیل و نهایی کرده و حساب خود را کامل کنند.

مشاهده پرونده های مالیاتی

مشاهده پرونده های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه مالیاتی، رفع تعهدات ارزی، پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم، استعلام مالیات خریداران سکه، استعلام ممنوع الخروجی و استعلام بدهی مالیاتی می باشد.

استعلام ممنوع الخروجی

با استفاده از این سامانه برای استعلام ممنوع الخروجی، دیگر لازم نیست به اداره گذرنامه یا واحد استانی سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید. در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به صورت آنلاین می توانید از ممنوع الخروجی خود مطلع شوید.

ثبت نام در درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir

  1. عبارت “درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی” یا آدرس my.tax.gov.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.
  2. پس از ورود به سایت درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  3. لازم به ذکر است که ثبت اظهارنامه مالیاتی نیز از طریق همین سامانه، انجام می گیرد.
  4. در این مرحله، کد ملی، شماره تلفن همراه به نام خودتان و سپس متن تصویر امنیتی را در کادر مر بوطه وارد نمایید و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  5. چنانچه مراحل را درست طی کرده باشید، رمز ورود به سایت درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir، برای شما پیامک خواهد شد و می توانید از طریق گزینه ورود به سایت و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، اقدام به استفاده از خدمات سامانه نمایید.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله درباره درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی موارد بسیاری را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم و درباره خدمات جدید این وب سایت نیز توضیحات مفصلی را ارائه کردیم. امید است از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که سوال، انتقاد، پیشنهاد و یا نظری داشتید حتما در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *