خطای صف پر شده کارت‌خوان چیست؟

خطای صف پر شده کارت‌خوان

در دنیای پیشرفته امروزی استفاده از ابزارهای پیشرفته صنعت بانکداری برای انجام عملیات های مختلف مالی با توجه به زمان کم و سرعت بالا یکی از ضرورت های زندگی مدرن به حساب می آید. دستگاه های کارتخوان سهم بسیار بزرگی از این پیشرفت رو دارا می باشند زیرا با پا به عرصه گذاشتن آن ها در دنیای پرداخت الکترونیک بسیاری از امور بانکی به سادگی و با سرعت بالا صورت گرفتند.

چندین سال است که دستگاه های کارتخوان در میان مردم رایج شدند. استفاده از دستگاه های کارتخوان در چندین سال اخیر به قدری رایج شد که امروزه علاوه بر کسب و کار های بزرگ شاهد استفاده از دستگاه های کارتخوان در خرده فروشی ها و کسب و کارهای کوچک هستیم. به همین دلیل شاید برای شما خیلی تعجب آور نباشد که دنیای کارتخوان ها به این سرعت رشد کرده است.

دستگاه های کارتخوان با مزایا و ویژگی های خود باعث شدن تا استفاده از وجه نقد درجوامع کاهش پیدا کند و حوزه پرداخت های الکترونیکی بهبود پیدا کند. دستگاه های کارتخوان در اکثر کشورهای دنیا من جمله ایران مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما تا به حال با دستگاه های کارتخوان کار کرده باشید حتما از قابلیت ها و مزایای مهم آن با خبر هستید.

کارتخوان ها با وجود تمام مزایایی که دارند در برخی مواقع دچار مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری می شوند و خطاهای مختلفی رو بر روی صفحه نمایشگر خود نشان می دهند. خطای 93 یا خطای خطای صف پر شده کارت‌خوان از جمله خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد که ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم با این خطا بر روی دستگاه کارتخوان خود مواجه هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

خطای صف پر شده کارت‌خوان چیست؟

خطای 93 یا خطای صف پر شده کارت‌خوان یکی دیگر از انواع خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد. همانطور که در سری مقالات قبلی هم اشاره کرده ایم خطاهای دستگاه کارتخوان معمولا به صورت اعداد و یا متون انگلیسی نمایش داده می شوند و اطلاع از نوع خطا و نحوه برطرف کردن آن برای صاحبان . کاربران دستگاه های کارتخوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

قبل از بررسی خطای 93 کارتخوان به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره خطای رخ داده از انجام هر گونه عمل خودسرانه خودداری کنید و سعی کنید از یک فرد متخصص و یا پشتیبان خود درباره نوع خطا مشاوره بگیرید، زیرا بسیاری از افراد با انجام برخی اقدامات باعث آسیب زدن به دستگاه می شوند. حال به بررسی علت بروز خطای 93 یا همان خطای صف پر شده کارت‌خوان می پردازیم.

رفع خطای 93 کارتخوان

خطای 93 کارتخوان یکی از رایج ترین خطاها می باشد که ممکن است در حین کار با دستگاه با آن برخورد کنید. خطای 93 کارتخوان با پیغام ” به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است ” بر روی دستگاه کارتخوان شما نمایش داده می شود، اما علت آن چیست؟ حتما می دانید که دستگاه های کارتخوان هم همانند تلفن های همراه داری حافظه داخلی می باشند.

خطای 93 کارتخوان بدین معنی می باشد که حافظه دستگاه کارتخوان شما به دلیل ذخیره شدن تعداد تراکنش های انجام شده در دستگاه پر شده است. گاهی اوقات شما عزیزان باید حافظه دستگاه خود رو بررسی کنید تا این خطا بروز نکند مخصوصا اگر حافظه دستگاه کارتخوان شما از ظرفیت کمی برخوردار می باشد. این خطا اغلب در دستگاه های کارتخوان قدیمی رخ می دهد.

زیرا این دستگاه ها نسبت به دستگاه های جدید از ظرفیت حافظه کمتری برخوردار هستند. و اما برای رفع خطای 93 کارتخوان چکار کنیم؟ تنها راهی که برای رفع این خطا وجود دارد تخلیه حافظه دستگاه کارتخوان می باشد. برای تخلیه حافظه دستگاه کارتخوان خود به قسمت ذخیره ی تراکنش‌ ها بروید و تراکنش های ذخیره شده در حافظه دستگاه رو حذف کنید تا حافظه دستگاه کارتخوان شما پاکسازی بشود.

در صورت عدم رفع خطا حتما با پشتیبان خود تماس گرفته و یا به یک تکنسین برای تعمیر آن مراجعه کنید. لازم به ذکر می باشد در صورتی که این خطا برای شما به صورت مکرر تکرار می شود به منزله کارکرد زیاد دستگاه برای شما می باشد. برای رفع کلی این مشکل می توانید یک دستگاه کارتخوان جدید خریداری کنید که از حافظه مناسبی برخوردار باشد. در ادامه مقاله به بررسی برخی خطاهای دیگر دستگاه کارتخوان می پردازیم.

خطای تمپر کارتخوان

خطای تمپر یا لاک می‌تواند ناشی از موارد سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. برای مطالعه بیشتر درباره خطای تمپر و اطلاع از نحوه رفع آن به مجله تخخصی پارت ارتباط آوا مراجعه کنید.

رفع خطای ۳۸ کارتخوان

علت بروز خطای 38 در دستگاه کارتخوان تراکنش نامعتبر می باشد. رمز ورودی بیش از حد مجاز وارد شده است. شما سه مرتبه مجاز به ورود رمز مورد نظر می باشید.

رفع خطای ۵۱ کارتخوان

علت بروز خطای ۵۱ کارتخوان ناکافی بودن موجودی حساب بانکی می باشد. از خریدار درخواست کنید تا یک کارت بانکی دیگر ارائه بدهد.

اگر با خطای 57 در کارتخوان خود مواجه شده اید مقاله تخصصی ما را مطالعه کنید.

خطای ۴۳ دستگاه کارتخوان

علت بروز خطای ۴۳ در دستگاه کارتخوان تراکنش ناموفق می باشد. کارت بانکی سرقت شده می باشد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی علت بروز خطای 93 کارتخوان (خطای صف پر شده کارت‌خوان) و نحوه رفع آن بپردازیم تا در صورت مواجه با این خطا شما عزیزان دچار مشکل نشوید. خطای 93 کارتخوان با پیغام ” به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است ” بر روی دستگاه کارتخوان شما نمایش داده می شود و به علت پر بودن حافظه دستگاه کارتخوان شما، بر روی دستگاه نمایش داده می شود.

این خطا اغلب در دستگاه های کارتخوان قدیمی رخ می دهد زیرا این دستگاه ها نسبت به دستگاه های جدید از ظرفیت حافظه کمتری برخوردار هستند. برای رفع این خطا کافیست تا حافظه دستگاه کارتخوان خود رو تخلیه کنید. برای تخلیه حافظه دستگاه کارتخوان خود به قسمت ذخیره ی تراکنش‌ ها بروید و تراکنش های ذخیره شده در حافظه دستگاه رو حذف کنید تا حافظه دستگاه کارتخوان شما پاکسازی بشود. در صورت عدم رفع خطا حتما با پشتیبان خود تماس گرفته و یا به یک تکنسین برای تعمیر آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *