خرابی چاپگر کارتخوان

یکی از مشکلاتی که معمولا برای افرادی که زیاد از دستگاه کارتخوان استفاده می کنند پیش می آید این است که پرینتر دستگاه کارتخوان آن ها کم کم به مشکل می خورد و نمی تواند به درستی کار بکند. مشکلاتی از قبیل کمرنگ چاپ کردن رسید و یا کند پرینت کردن رسید تراکنش. در این مقاله قصد داریم دلایل مربوط به این مشکلات را بررسی کنیم و راه حل های مربوط را برای شما عزیزان شرح دهیم.

خرابی چاپگر کارتخوان

پرینتر دستگاه کارتخوان یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های دستگاه کارتخوان به حساب می آید و بروز هر نوع مشکل برای این بخش، کل کارکرد دستگاه کارتخوان را تحت تاثیر قرار می دهد. همانطور که می دانید دلیل وجود پرینتر برای دستگاه کارتخوان این می باشد که وقتی مشتری تراکنشی انجام می دهد، در انتهای تراکنش رسید دریافت کند و گر نیاز به پیگیری شد با آن رسید پیگری های لازم را انجام دهد. اگر پرینتر به درستی کار نکند قطعا رسید خرید مشتری چاپ نمی‌شود یا در بهترین حالت کمرنگ چاپ می‌شود. بنابراین درست کار کردن پرینتر یکی از مهم ترین موارد لازم برای هر دستگاه کارتخوان می باشد.

چرا چاپگر کارتخوان کمرنگ چاپ می کند؟

  • به صورت کلی دلایل چاپ کردن کم رنگ رسید تراکنش توسط کارتخوان بدین صورت می باشد:
  • ورود گرد و غبار به درون دستگاه
  • استفده از رول آبی
  • استفاده از رول رطوبت دیده
  • استفاده از رول بی کیفیت
  • وجود اشکال در درب پرینتر
  • اسیب دیدن غلطک چاپگر
  • ضعیف شدن باطری
  • مشکلات نرم افزاری

چرا پرینتر کارتخوان کند چاپ می کند؟

در قسمت بعد برای شما دلایل کند کار کردن پرینتر یا چاپگر دستگاه کارتخوان را قرار داده ایم:

  • یکی از دلایل کند بودن پرینتر دستگاه کارتخوان سیار یا ثابت می تواند ضعیف بودن باتری باشد. توصیه می کنیم باتری را کامل شارژ کنید و سپس امتحان کنید. اگر باتری دستگاه کارتخوان به درستی کار نکند پس مشکلی در پرینتر نیست، شما می بایست باطری دستگاه خود را تعمیر یا تعویض کنید.
  • دومین دلیل محتمل که باعث کندی پرینتر می‌شود، وجود گرد و غبار درون پرینتر می باشد. برای حل این مشکل، پیشنهاد می کنیم ابتدا یک دستمال کاغذی تمیز بردارید و سپس کمی الکل از دور به آن اسپری کنید، به طوری دستمال کاغذی زیاد خیس نشود و خیلی هم خشک نباشد، سپس به آرامی شروع به تمیز کردن پرینتر کنید. توجه داشته باشید که دستمال را خیلی آرام و نرم روی پرینتر بکشید و مواظب قطعات و قسمت های مختلف آن باشید.

راه های جلوگیری از خرابی چاپگر کارتخوان

به صورت کلی، محافظت از پرینتر دستگاه کارتخوان به این صورت امکان پذیر است که از قسمت پرینتر در برابر خیسی و گرد و غبار محافظت کنید. بهترین ایده برای محافظت از دستگاه کارتخوان داشتن یک کیف مخصوص می باشد که دستگاه را در معرض آلودگی های محیطی قرار ندهد. علاوه بر آن پیشنهاد می کنیم که هر چند وقت یک بار به تمیز کردن دستگاه خود بپردازید . قسمت هایی که در باربر آلودگی آسیب پذیر هستند را با احتیاط تمیز کنید.

تعمیر چاپگر کارتخوان

نکته مهمی که در این مزنیه وجود دارد این است که وجود هر اشکل در پرینت رسید تراکنش، به علت خرابی پرینتر کارتخوان نمی باشد. نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که دو نوع رول وحود دارد:

  • رول پشت آبی
  • رول پشت مشکی

در بعضی مواقع، رول های پشت آبی به دلیل کیفیت پایین کاغذ، عامل اصلی چاپ کمرنگ رسید تراکنش می شوند.

رفع کندی پرینتر دستگاه کارتخوان

در قسمت زیر راه حل های رفع کند چاپ کردن رسید توسط کارتخوان را به صورت خلاصه برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  1. باطری خود را شارژ کنید و سپس یکبار پرینتر دستگاه را چک کنید(تراکنشی با پایین ترین مبلغ ممکن انجام دهید). بعضی وقت ها کند بودن پرینتر مربوط به شارژ پایین باطری کارتخوان بوده و دلیل بر خرابی پرینتر دستگاه نمی باشد.
  2. وقتی راه اول را تست کردید و باز مشکل پا بر جا بود، باید راه حل دوم که تمیز کردن پرینتر از گرد و غبار می باشد را امتحان کنید. ابتدا یک دستمال کاغذی تمیز بردارید و سپس کمی الکل از دور به آن اسپری کنید، به طوری دستمال کاغذی زیاد خیس نشود و خیلی هم خشک نباشد، سپس به آرامی شروع به تمیز کردن پرینتر کنید. توجه داشته باشید که دستمال را خیلی آرام و نرم روی پرینتر بکشید و مواظب قطعات و قسمت های مختلف آن باشید.

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله درباره خرابی چاپگر کارتخوان اطلاعات مفیدی را برای شما عزیزان قرار دادیم. علاوه بر اینکه علت های خرابی پرینتر کارتخوان را شرح دادیم، راه های رفع این مشکلات را هم به صورت کامل توضیح دادیم. اگر بعد از امتحان این راه ها مشکل هنوز پابرجا بود به شما پیشنهاد می کنیم به شرکتی که دستگاه کارتخوان را از آن خریدید مشکل خود را شرح دهید و از خدمات پشتیبانی خود استفاده کنید. اگر نظر یا پیشنهادی دارید حتما در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *