تنظیمات رسید دستگاه کارتخوان

در این مقاله قصد داریم درباره تنظیمات رسید دستگاه کارتخوان مواردی را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم. با مطالعه این مقاله شما همه چیز را درباره تنظیمات رسید کارتخوان آموزش می بینید و اگر در آینده سوالی یا مشکلی برای شما پیش بیاید می توانید به راحتی آن را تشخیض دهید و در صورت امکان آن را برطرف نمایید.

تنظیمات رسید دستگاه کارتخوان

برای تنظیمات رسید دستگاه کارتخوان، باید ابتدا بسته به نوع دستگاه کارتخوانی که استفاده می کنید، به دستورالعمل های مربوطه عمل کنید. در این قسمت از مقاله یک تنظیمات پیش فرض را در نظر گفته و تنظیمات مربوط را توضیح می دهیم. توجه داشته باشید ممکن است این روش مناسب دستگاه شما نباشد. بهتر است روش مربوط به دستگاه خود را از پشتیبانی شرکتی که دستگاه کارتخوان خود را از آن خریدید بپرسید. روال به این صورت می باشد:

  1. وارد منوی “تنظیمات” دستگاه کارتخوان شوید.
  2. با استفاده از کلیدهای کارتخوان، رمز عبور مدیریت را وارد کنید و اگر از رمز پیش فرض استفاده نمی کنید، رمز خود را وارد کنید.
  3. وارد “مدیریت سیستم” شوید.
  4. اگر دستگاه شما دارای چاپگر است، گزینه “تنظیمات چاپگر” را انتخاب کنید.
  5. اگر می خواهید رسیدهای خودکار چاپ شوند، گزینه “رسید خودکار” را فعال کنید.
  6. اگر می خواهید نام تجاری، شماره تلفن یا آدرس شما در رسید چاپ شود، از گزینه “رسید پیشرفته” استفاده کنید.
  7. برای ذخیره تغییرات، روی “تایید” کلیک کنید.

در نهایت، تنظیمات رسید دستگاه کارتخوان شما باید به دقت و با توجه به نوع دستگاه و نیازهای کسب و کار شما انجام شود.

 

علت چاپ نکردن رسید کارتخوان

چندین علت می‌تواند باعث عدم چاپ رسید توسط دستگاه کارتخوان شود. در زیر به برخی از این علل اشاره شده است:

  • مشکلات نرم‌افزاری: اگر نرم‌افزار دستگاه کارتخوان دچار خرابی شده باشد، ممکن است نتواند رسید چاپ کند. در این صورت باید نرم‌افزار را بروزرسانی کرده و یا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
  • مشکلات سخت‌افزاری: اگر دستگاه کارتخوان شما دچار خرابی سخت‌افزاری شده باشد، ممکن است نتواند رسید چاپ کند. در این صورت باید دستگاه را بررسی کنید و در صورت لزوم تعمیر کنید.
  • عدم اتصال به اینترنت: برای تأیید تراکنش و ارسال اطلاعات به بانک، دستگاه کارتخوان باید به اینترنت متصل باشد. در صورتی که اتصال به اینترنت دستگاه قطع شده باشد، ممکن است رسید چاپ نشود.
  • مشکلات مربوط به تنظیمات: اگر تنظیمات دستگاه کارتخوان برای چاپ رسید اشتباه باشد، ممکن است نتواند رسید چاپ کند. در این صورت باید تنظیمات را بررسی و اصلاح کنید.
  • نداشتن کاغذ: این مسئله بسیار رایج است. ممکن است کاغذ دستگاه کارتخوان تمام شده باشد و به همین دلیل نتواند رسید چاپ کند.

در کل، برای رفع مشکل چاپ نشدن رسید، بهتر است دستگاه کارتخوان و تنظیمات آن را دقیقاً بررسی کنید و در صورت لزوم با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

 

چاپ مجدد رسید کارتخوان

  1. دکمه منو را فشار دهید.
  2. در لیست منو، گزینه فروشگاه را انتخاب کنید.
  3. رمز مربوط به فروشگاه را وارد کرده و تایید کنید. ( رمز فروشگاه در PSPهای مختلف یکسان نیست. اگر رمز را نمیدانید از کارشناسان پشتیبانی بپرسید.)
  4. گزارشات را انتخاب کنید و دکمه تایید را بزنید.
  5. حالا گزینه چاپ مجدد رسید را می بنیید. آن را انتخاب و تایید کنید.
  6. گزینه خرید یا قبض را انتخاب کنید.
  7. بعد از انجام مراحل بالا، رسید چاپ می شود، رسید را با دقیت از محل برش دستگاه جدا کنید.

البته درباره چاپ مجدد رسید کارتخوان به شما پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی عنوان آبی رنگ، مقاله اختصاصی را مطالعه کنید تا اطالاعات دقیق تر و بهتری را دریافت کنید.

 

تنظیمات رسید دوم کارتخوان

برای فعال کردن رسیدم دوم در دستگاه کارتخوان H9 از برند مورفان تنها کافیست:

  1. با فشردن کلید F1 وارد منو شوید.
  2. سپس با انتخاب کلید 1 وارد منوی فروشنده بشید.
  3. در این منو سه گزینه گزارشات، ترمینال و تنظیمات ترمینال برای شما نمایش داده می‌شوند. در ادامه با فشردن کلید  3 گزینه تنظیمات ترمینال رو انتخاب کنید.
  4. با وارد شدن به بخش تنظیمات ترمینال گزینه رسیدم دوم رو با فشردن کلید 1 انتخاب کنید.
  5. حال شما باید رمز ترمینال رو وارد کنید (شما 3 بار مجاز به وارد کردن رمز ترمینال هستید).
  6. در ادامه با وارد کردن رمز ترمینال رسید دوم رو فعال و با فشردن کلید تایید (کلید سبز رنگ) تنظیمات رو دخیره کنید.
  7. در ادامه شما این امکان رو دارید تا تنظیمات رسید دوم کارتخوان را فعال کنید.

باز هم به شما پیشنهاد میکنیم با کلیک روی تنظیمات رسید دوم کارتخوان وارد مقاله اصلی شده و از اطلاعات بسیار دقیق تر و جزئی تر به همراه ویدئو بهره مند شوید.

 

خلاصه نکات مقاله

در این مقاله مطالب مفیدی از جمله تنظیمات رسید دستگاه کارتخوان، علت چاپ نکردن رسید کارتخوان و چاپ مجدد رسید کارتخوان را خدمت شما عزیزان شرح دادیم. امید است که نسبت به این تنظیمات آگاهی لازم را خدمت شما عزیزان داده باشیم و شما را در برابر این سری مشکلات آگاه کرده باشیم. فراموش نکنید که هر قوت مشکلی پیش آمد می توانید با پشتیبانی دستگاه کارتخوان خود ارتباط بگیرید. اگر سوالی درباره موضوع این مقاله که تنظیمات رسید کارتخوان بود داشتید یا نقد و انتقاد و یا حتی تعریف و انرژی مثبت، حتما در قسمت دسدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *