تفاوت دستگاه کارتخوان سیار و دستگاه کارتخوان جیبی

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده مردم، امروزه استفاده از دستگاه‌های کارتخوان امر بسیار رایجی شده. با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان یا پوز، مردم وجه نقد کمتری رو جا به جا می‌کنند و درنتیجه میزان امنیت نگهداری اموال تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده. به دلیل استقبال بالای مردم از استفاده از دستگاه‌های کارتخوان، امروزه شاهد هستیم که کلیه کسب و کارها یک دستگاه کارتخوان برای خودشون تهیه کرده‌اند یا به دنبال تهیه یک دستگاه کارتخوان برای کسب و کارشون هستند.

در ابتدای پیدایش دستگاه‌های کارتخوان، فقط مشاغل ثابت این توانایی رو داشتند که با اتصال به بستر ارتباطی تلفن ثابت از دستگاه‌های کارتخوات استفاده کنند؛ اما امروزه دستگاه‌های کارتخوان جدیدی تولید شده‌اند که با اتصال به بسترهای ارتباطی مختلف، امکان استفاده برای کلیه مشاغل و حرفه‌ها رو فراهم می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما رو با دو نوع جدید و پرکاربرد این دستگاه‌ها آشنا کنیم و تفاوت‌هاشون رو برای شما شرح بدیم.

کارتخوان

دستگاه کارتخوان جیبی چیست؟

دستگاه‌های کارتخوان جیبی که بهشون کارتخوان موبایلی یا M POS هم گفته میشه، از جدیدترین نسل دستگاه‌های کارتخوان به شمار میرن که با وجود مدت کمی که از تولیدشون میگذره، محبوبیت زیادی رو در بین استفاده‌کنندگان این دستگاه‌ها و مشاغل پیدا کردند. امروزه کلیه مشاغل دارای تراکنش‌های مالی بسیار بالا و مشاغلی که جای مشخصی برای انجام کارهاشون ندارند، این امکان براشون وجود داره که از این دستگاه‌ها استفاده کنند. البته به علت تعداد کم این دستگاه‌های کارتخوان، راه‌های دیگری برای استفاده از این دستگاه ها وجود داره. به عنوان مثال تبدیل گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها به دستگاه کارتخوان یکی از این راه هاست.

کلیه دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل‌های اندروید و IOS این قابلیت رو دارند که به یک کارتخوان موبایلی یا جیبی تبدیل بشوند و به این ترتیب شما میتونید دستگاه کارتخوان خودتون رو همیشه و در هر مکانی به همراه داشته باشید.

نحوه عملکرد این سیستم‌ها به صورتی هست که از طریق اتصال GPRS به شبکه‌های بانکی، به کاربران این امکان داده میشه تا اطلاعات لازم رو به سیستم بانکی پذیرنده منتقل کنند و پرداخت‌ها رو به راحتی و با استفاده از تلفن همراه انجام دهند. M POS ها یا دستگاه‌های کارتخوان موبایلی، با وجود ابعاد کوچیک، محلی برای کشیدن کارت دارند و به راحتی هم به تلفن همراه شما متصل می‌شوند.

دستگاه کارتخوان سیار چیست؟

دستگاه‌های کارتخوان سیار، انواعی از کارتخوان‌ها هستند که با توجه به بستر ارتباطی، در مکان‌های مختلف قابل استفاده هستند و دارنده این دستگاه‌ها می توانند این دستگاه ها رو به راحتی حمل کنند. این دستگاه‌ها تحولی عظیم در کسب و کارها به وجود آوردند و باعث شدند تا حتی افرادی که برای کسب و کارشون یک مکان ثابت ندارند و به صورت سیار فعالیت می‌کنند، از این دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند. به همین علت، این دستگاه‌ها کارتخوان سیار نامیده شدند. مشاغلی از جمله دستفروش‌ها، رانندگان، مامورین پست، مشاغل دارای پرداخت درب منزل، رستوران‌ها و کافه‌های جاده‌ای، کافه ون‌ها و‌… می‌توانند به راحتی از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

اولین نسل از دستگاه‌های کارتخوان سیار، دستگاه‌های کارتخوان سیمکارتی بودند که تنها با استفاده از یک سیم‌کارت، امکان انجام کلیه پرداخت‌ها رو در مکان‌های مختلف فراهم می‌کردند. البته استفاده از این دستگاه‌ها تنها محدود به داخل کشور نیست و صاحبین برخی مشاغل می‌توانند این دستگاه ها رو در خارج از مرز و در کشورهای همسایه هم استفاده کنند.

همونطور که گفتیم، دستگاه‌های کارتخوان سیار موبایلی با اتصال به بستر ارتباطی سیم کارت و با کمک شبکه دیتای تلفن همراه کار می‌کنند. به این منظور، قسمتی در پشت این دستگاه‌ها وجود داره که محل قرار گیری سیمکارت هست و به مالکین دستگاه‌های کارتخوان کمک میکنه تا با استفاده از تکنولوژی GPRS، داده‌های مختلف رو به بانک‌های پذیرنده صادر کنند. در این دستگاه‌ها به جای استفاده مستقیم از برق شهری، باتری‌های قابل شارژی تعبیه شدند که به راحتی شارژ می‌شوند و تا حدود ۱۰ ساعت هم قابل استفاده هستند. به علت سهولت زیاد در جابه‌جایی این دستگاه‌ها، اصطلاحا این دستگاه ها رو کارتخوان‌های بی‌سیم می‌نامند.

Peava Article (15)
موبایل پوز
پارت ارتباط آوا

دستگاه کارتخوان سیار و دستگاه کارتخوان جیبی چه تفاوت‌هایی دارند؟

با توجه به مواردی که در بالا گفتیم، شاید تا حدودی توانسته باشید به تفاوت‌های دستگاه کارتخوان سیار و دستگاه کارتخوان جیبی پی ببرید. دستگاه کارتخوان موبایلی یا M POS، مزایای زیادی نسبت به دستگاه کارتخوان سیار یا سیمکارتی داره که در این قسمت بهشون اشاره خواهیم کرد. بعضی از مزیت‌های دستگاه کارتخوان جیبی به دستگاه کارتخوان سیار عبارتند از:

  • کمتر شدن هزینه‌ها

به دلیل اتصال آسان و راحت این دستگاه‌ها به تلفن‌های موبایل، بخشی از هزینه‌های لازم برای تهیه و حفظ ترمینال POS از بین میره؛ در نتیجه انتخاب موبایل پوزها، یک انتخاب مقروت به صرفه‌تر نسبت به کارتخوان‌های سیار هست.

  • امکان حمل آسان‌تر

حمل و نقل و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان جیبی، نسبت به تمامی انواع دستگاه‌های کارتخوان راحت‌تر هست که این مسئله یک مزیت قابل توجه به حساب میاد.

  • استفاده از سیستم عامل

به دلیل استفاده موبایل پوزها یا کارتخوان‌های موبایلی، این دستگاه‌ها انعطاف پذیری بالاتری با محیط اطرافشون دارند و قابلیت نصب نرم افزارهای مختلف رو هم دارند.

  • وجود رابط کاربری

رابط کاربری به کار رفته در این دستگاه‌ها، نسبت به سایر دستگاه‌ها بهتره و شرایط بهتری رو هم برای پذیرنده و مشتری فراهم می‌کنند.

  • کمک به حفظ محیط زیست

دستگاه‌های کارتخوان موبایلی، به جای صدور رسیدهای کاغذی که می‌توانند برای طبیعت بسیار مخرب و مضر باشند از رسیدهای ایمیلی یا پیامکی استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث میشه از قطع درختان زیادی جلوگیری بشه و نقش بزرگی در حفظ محیط زیست ایفا بشه. توجه کنید که این دستگاه‌ها برای عمل کردن سرویس دریافت رسید پیامکی، حتی به فعال بودن سرویس پیامکی خریدار نیازی ندارند.

  • فراهم کردن امکان مدیریت بهینه حساب‌ها

با استفاده از موبایل پوزها، امکان مدیریت آسان و راحت حساب‌های کاربری به شکل آنلاین فراهم شده و دارندگان این دستگاه‌ها این توانایی رو دارند که عملکرد حساب‌هاشون رو به طور کامل از این طریق مشاهده کنند. شما همچنین میتونید با استفاده از این دستگاه‌ها به اپلیکیشن‌های مختلفی متصل بشید و به راحتی ازشون استفاده کنید.

Peava Article (104)
پارت ارتباط آوا
پارت ارتباط آوا

از کجا کارتخوان تهیه کنیم؟

برای تهیه انواع مختلف دستگاه کارتخوان، شما میتونید از طریق نمایندگی‌های مختلفی اقدام کنید. از جمله نمایندگی‌های معتبر فروش دستگاه‌های کارتخوان در ایران میشه به بانک‌های دولتی، بانک‌های غیردولتی، موسسات مالی و اعتباری، موسسات قرض الحسنه و شرکت‌های پی اس پی دارای مجوز از شاپرک اشاره کرد. البته ما یک راه آسان و سریع رو به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خرید کارتخوان از نمایندگی معتبر پارت ارتباط آوا که تنها نمایندگی رسمی دستگاه مورفان در ایران محسوب میشه، شما میتونید خدمات بهتری رو دریافت کنید و از مزایای زیادی هم بهره‌مند بشید که در ادامه بهشون اشاره خواهیم کرد.

مدارک لازم برای تهیه دستگاه کارتخوان از نمایندگی‌ها

برای تهیه و دریافت دستگاه کارتخوان از نمایندگی‌ها، بسته به نوع نمایندگی و نوع دستگاه کارتخوانی که خریداری می‌کنید، باید مدارک خاصی رو ارائه بدید که به طور کلی شامل مدارک شناسایی مثل کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به مالکیت ملک یا اجاره، جواز کسب و کار و… هستند.

دریافت دستگاه کارتخوان چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان دریافت و تحویل دستگاه کارتخوان به طور معمول از چند روز تا یک هفته پس از ثبت درخواست شما به طول می‌انجامد؛ اما با خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا، تنها نماینده رسمی دستگاه مورفان در ایران، شما میتونید دستگاه کارتخوان خودتون رو در مدت زمان کوتاه‌تری دریافت کنید.

پارت ارتباط آوا
پارت ارتباط آوا

مزایای خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا چیست؟

همونطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، با خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا، شما از مزایای زیادی بهره‌مند خواهید شد که تعدادی از این مزایا به شرح زیر هستند:

  • دریافت مشاوره رایگان در رابطه با انتخاب نوع دستگاه کارتخوان متناسب با بستر ارتباطی و امکانات خریدار
  • خرید دستگاه‌های کارتخوان با کیفیت و با دوام از معتبرترین و بهترین تولیدکنندگان کارتخوان در سراسر جهان
  • آموزش کار کردن با دستگاه کارتخوان و نحوه راه اندازی
  • دریافت پشتیبانی و پاسخگویی کامل به پرسش‌های مشتریان
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر

موبایل پوز

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

در این مقاله، دو نوع مختلف دستگاه کارتخوان سیار و دستگاه کارتخوان جیبی رو به شما معرفی کردیم و به بررسی تفاوت‌های این دو دستگاه پرداختیم. همونطور که گفتیم، دستگاه‌های کارتخوان موبایلی از مزایای زیادی برخوردار هستند و این توانایی رو دارند که تا حدود زیادی به راحت‌تر شدن تراکنش‌های بانکی و انجام پرداخت‌ها کمک کنند. البته برای تهیه دستگاه کارتخوان بهتره با افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید و از این افراد بخواهید تا شما رو برای انتخاب کارتخوان مناسب راهنمایی کنند. شرکت پارت ارتباط آوا، تنها نمایندگی رسمی دستگاه‌های مورفان در ایران هست که شما رو برای انتخاب کارتخوانی متناسب با شرایط کسب و کارتون راهنمایی میکنه.

با خرید دستگاه‌های کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا، شما میتونید از بابت کیفیت و امنیت استفاده از دستگاه کارتخوان خریداری شده خودتون مطمئن بشید. البته استفاده از این کارتخوان‌ها مزایای زیادی داره که در این مقاله این مزایا رو مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که با خرید دستگاه کارتخوان از شرکت پارت ارتباط آوا، شما با صرف هزینه‌ای منصفانه میتونید از خدمات و مزایای متنوعی بهره‌مند بشید. برای خرید این دستگاه‌های با کیفیت، فقط کافیه که با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید و از این کارشناسان به صورت رایگان در این باره مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *