تغییر شماره تلفن کارتخوان

دستگاه های پوز یا به اصطلاح دستگاه های کارتخوان یکی از پر کابرد ترین ابزارهای تجارت در دنیای امروز محسوب می شوند. دستگاه های پوز به دلیل مزایا و کاربرد های بسیار مناسبی که دارند به طور تقریبی در هر کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان آگاهی از نحوه کار کردن با دستگاه کارتخوان و همچنین کارهایی که می توان به وسیله این دستگاه ها انجام داد، در جهت مدیریت بهتر کسب و کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

بیشتر افراد تصور می کنند که قابلیت های دستگاه کارتخوان صرفا به پرداخت فاکتور خرید و انجام تراکنش های معمولی ختم می شود، اما به هیچ وجه اینطور نیست. شما می توانید بسیاری از امور روزمره خود رو به وسیله دستگاه های کارتخوان انجام بدهید. دستگاه های پوز تقریبا همانند یک شعبه بانکی کوچک عمل می کنند.

با استفاده از دستگاه های پوز شما می توانید پرداختی های خود رو تنها با استفاده از یک کارت بانکی انجام بدهید، برای تلفن همراه خود شارژ خریداری کنید، از مانده حساب بانکی خود موجودی دریافت کنید، قبوض ماهانه خود رو پرداخت کنید و … . دستگاه های کارتخوان به دو دسته دستگاه های کارتخوان سیار و دستگاه های کارتخوان ثابت تقسیم بندی می شوند و با توجه به نوع خود و همچنین شرکت تولید کننده دارای تنظیمات متفاوتی هستند که کاربران دستگاه باید با آن ها آشنا باشند تا در زمان استفاده خود دچار مشکل نشوند.

تغییر شماره تلفن کارتخوان

همونطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم پس از خرید دستگاه کارتخوان مهم ترین چالشی که شما عزیزان برای استفاده از دستگاه کارتخوان با آن رو به رو هستید، آگاهی از نحوه کار کردن با دستگاه کارتخوان و همچنین اطلاع از کارهایی می باشد شما می توانید به وسیله دستگاه کارتخوان انجام بدهید.

در پی این مسئله صاحبان دستگاه های کارتخوان گاهی نیاز به تغییر یکسری از جزئیات دستگاه دارند اما هیچ اطلاعاتی از نحوه انجام آن ها ندارند، جزئیاتی مانند تغییر مالکیت دستگاه کارتخوان، تغییر نام فروشگاه، تغییر حساب بانکی متصل به دستگاه و یا تغییر شماره تلفن کارتخوان که در ادامه این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم.

البته لازم به ذکر می باشد که این تغییرات اغلب در زمان خرید دستگاه های کارتخوان دست دوم صورت می گیرد. بدین صورت که شما با انجام این تغییرات مشخصات فروشگاه قبلی رو از بین برده و مشخصات فروشگاه خود رو به دستگاه اضافه می کنید. تغییر شماره تلفن کارتخوان به سادگی هر چه تمام تر صورت می گیرد و شما هیچ دردسری برای انجام این کار نخواهید داشت.

لازم به ذکر است که با تغییر شماره تلفن کارتخوان، شماره ی جدید ثبت شده بر روی رسید های دستگاه چاپ خواهد شد و با بروز مشکلاتی مانند ابطال خط تلفن و یا مشکلاتی از این قبیل شما باید مجددا نسبت به تغییر شماره تلفن کارتخوان خود اقدام کنید.

مراحل تغییر شماره تلفن کارتخوان

تغییر شماره تلفن کارتخوان همانند فرآیند های دیگر (تغییر نام فروشگاه، تغییر حساب و …) با کمک پشتیبان دستگاه انجام خواهد شد، لذا در زمان خرید دستگاه کارتخوان خود از مناسب بودن خدمات پس از فروش و پشتیبانی از دستگاه مطمئن شوید. در ادامه به بررسی مراحل تغییر شماره تلفن کارتخوان می پردازیم. این مراحل به شرح زیر می باشند.

مرحله اول: ارسال عکس رسید دستگاه

در اولین مرحله برای تغییر شماره تلفن کارتخوان شما نیاز خواهید داشت تا یک عکس با کیفیت از رسید دستگاه کارتخوان رو تهیه و برای پشتیبان خود ارسال کنید. اگر دستگاه کارتخوان دست دوم خریداری کرده اید توجه داشته باشید که در عکس رسید، شماره تلفن فروشگاه قبلی به وضوح قابل مشاهده باشد. در ادامه این مرحله شماره تلفن جدید فروشگاه خود رو هم برای پشتیبان خود ارسال کنید.

مرحله دوم: ثبت در سامانه پرداخت

در طی مراحل تغییر شماره تلفن کارتخوان همانند فرآیند تغییر مالکیت دستگاه کارتخوان شما نیاز دارید تا برخی از مدارک شناسایی و اطلاعات مورد نیاز رو در سامانه شرکت شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) ثبت کنید. پس از ارسال عکس و شماره تلفن جدید و همچنین وارد کردن اطلاعات مورد نیاز توسط پشتیبان، شما باید در انتظار تایید این موارد از سوی سامانه شاپرک باشید.

مرحله سوم: راه اندازی مجدد دستگاه

مرحله سوم و مرحله آخر برای تکمیل فرآیند تغییر شماره تلفن کارتخوان، راه اندازی مجدد دستگاه کارتخوان می باشد. پس از دریافت تاییدیه سامانه شاپرک شما باید با کمک پشتیبان دستگاه، دستگاه کارتخوان خود رو مجددا راه اندازی کنید و پس از روش شدن آن یک تراکنش برای بررسی تغییرات انجام شده و همچنین صحت اطلاعات انجام بدهید و اطلاعات چاپ شده روی رسید دستگاه رو با اطلاعات خود مقایسه کنید و در صورت وجود مغایرت و یا اشتباه این موضوع رو به پشتیبان دستگاه خود اطلاع بدهید.

مرحله چهارم: تنظیمات دستگاه کارتخوان

بعد از طی کردن تمامی مراحل بالا در صورت نیاز به تغییر تنظیمات دستگاه، پشتیبان دستگاه این کار رو برای شما انجام خواهد داد.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

آگاهی از نحوه کار کردن با دستگاه کارتخوان و همچنین کارهایی که می توان به وسیله این دستگاه ها انجام داد، در جهت مدیریت بهتر کسب و کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بیشتر افراد تصور می کنند که قابلیت های دستگاه کارتخوان صرفا به پرداخت فاکتور خرید و انجام تراکنش های معمولی ختم می شود، اما به هیچ وجه اینطور نیست.

در پی این مسئله صاحبان دستگاه های کارتخوان گاهی نیاز به تغییر یکسری از جزئیات دستگاه دارند اما هیچ اطلاعاتی از نحوه انجام آن ها ندارند، جزئیاتی مانند تغییر مالکیت دستگاه کارتخوان، تغییر نام فروشگاه، تغییر حساب بانکی متصل به دستگاه و یا تغییر شماره تلفن کارتخوان البته این تغییرات اغلب در زمان خرید دستگاه های کارتخوان دست دوم صورت می گیرد.

بدین صورت که شما با انجام این تغییرات مشخصات فروشگاه قبلی رو از بین برده و مشخصات فروشگاه خود رو به دستگاه اضافه می کنید. تغییر شماره تلفن کارتخوان به سادگی هر چه تمام تر صورت می گیرد و شما هیچ دردسری برای انجام این کار نخواهید داشت.

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا شما عزیزان رو با نحوه تغییر شماره تلفن کارتخوان و مراحل آن به طور کامل آشنا کنیم تا در صورت بروز هر گونه اتفاق دچار سردرگمی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *