اجاره کارت‌های بانکی چه عواقبی دارد؟

اجاره کارت‌های بانکی چه عواقبی دارد؟

اجاره کارت های بانکی چه عواقبی دارد؟ شاید برای شما هم اتقاق افتاده باشد که تا به حال به دام برخی از افراد سودجو و کلاهبردار افتاده باشید. امروزه این افراد برای توسعه اهداف خود دست به هر کاری زده و روش های متفاوتی رو در پی می گیرند. اجاره کارت های بانکی و درگاه های بانکی شهروندان عادی امروزه یکی از روش های سودجویی این افراد برای پیشبرد اهداف خود می باشد.

ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی تبعات و مجازات اجاره دادن کارت‌های بانکی بپردازیم تا شما عزیزان در صورت مواجه شدن با این افراد از اطلاعات کافی و لازم برخوردار باشید.

اجاره کارت‌های بانکی چه عواقبی دارد؟

می توان ادعا که همه ی ما به طور تقریبی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت داریم. قطعا شما هم به یکسری تبلیغاتی که در این شبکه ها صورت می گیرند برخورد کرده اید. اما لازم به ذکر است که بیشتر این تبلیغات جعلی هستند و در پشت پرده آن ها برخی افراد به دنبال پولشویی می باشند.

این افراد معمولا به دنبال جذب کاربرانی هستن که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته و یا از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستند. افراد کلاهبردار معمولا با عنوان کردن درآمد های چند میلییونی از کاربران خود تقاضا می کنند که یک حساب بانکی جدید افتتاح کرده و بدون اینکه ملبغی در آن حساب واریز کنند، تمامی اطلاعات حساب را در اختیار ایشان قرار بدهند.

در این شرایط بیسیاری از افراد نوجهی به این موضوع ندارند و به دلیل خالی بودن حساب بانکی تصور می کنند که خطری آن ها را تهدید نمی کند، غافل از اینکه این طرز فکر پشیمانی را برای آنان به دنبال دارد. طبق قوانین و مقررات اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسولیت تمامی تراکنش هایی که به وسیله کارت بانکی انجام می شوند و همچنین واریزی هایی که به حساب بانکی واریز می شوند فقط و فقط بر عهده صاحب حساب بانکی می باشد.

بدین ترتیب هیچ گونه ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب بانکی از طرف شخص مورد نظر برای مراجع قضایی قابل قبول نمی باشد. اجاره دادن کارت و درگاه بانکی یکی از روش های جدید کلاهبردان می باشد و این افراد سعی بر این دارند تا با انجام تبلیغات گسترده و استفاده از ناآگاهی برخی از افراد جامعه، کارت های بانکی این افراد رو اجاره کرده و از این حساب ها برای قمار و شرطبندی استفاده کنند.

با استفاده از این روش این مجرمان کلاهبردار ردپای خود رو حذف کرده و این صاحبان حساب های بانکی هستند که متضرر شده و به عنوان مجرم شناخته می شوند.

مجازات صاحبان کارت اجاره ای بانک

لازم به ذکر است که صاحب کارت و حساب بانکی در صورت اجاره دادن کارت و یا حساب بانکی خود، با صورت گرفتن هر نوع امور بانکی اعم از برداشت وجه، واریز وجه و یا نگهداری وجه در حساب خود به عنوان مجرم شناخته خواهد شد و در پی آن تبعات قانونی برای شخص مورد نظر خواهد داشت. این شخص علاوه بر مجازات مقرر شده برای این جرم، به جرم پولشویی به جزای نقدی یک چهارم مبالغ تراکنش شده، محکوم خواهد شد.

اقدامات لازم در صورت پشیمان شدن از کرایه کارت بانکی

اگر دانسته و یا ندانسته و در کل به هر دلیلی کارت و درگاه بانکی خود رو اجاره دادید و سپس پشیمان شدید برای برطرف کردن این مشکل می توانید از این راهکارها استفاده کنید. در وهله اول از فرد اجاره کننده تقاضا کنید تا شماره حساب و کارت بانکی شما رو به خودتان واگذاری کند. در صورت بروز این اتفاق بلافاصله نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنید. اما در غیر این صورت شما می توانید با مراجعه به یکی از شعب بانک مورد نظر نسبت به سوزاندن کارت و مسدود کردن حساب اقدام نمایید و از این کلاهبرداری جلوگیری کنید.

اجاره کارت بانکی به سایت های شرط بندی

صاحبان سایت های شرطبندی و قمار همیشه به دنبال سوء استفاده از مردم و افرادی هستند که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند. در همین راستا این افراد سودجو همواره به دنبال اجاره درگاه و کارت بانکی شهروندان عادی می باشند و با پرداخت کردن مبالغ ناچیزی سعی در بدست آوردن اطلاعات حساب های بانکی افراد دارند تا برای توسعه سایت های خود از این درگاه ها و کارت های بانکی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که مطابق قانون اجاره کارت بانکی و یا درگاه بانکی به این افراد، نوعی همکاری با این افراد محسوب شده و در پی آن مجازاتی برای این افراد مطابق با قوانین مجازات جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته می شود.

نکاتی که باید برای استفاده از کارت های بانکی بدانید!

با گسترش فضای مجازی و برخورد با تبلیغات بی شمار در شبکه های مجازی همواره شاهد کلاهبرداری های اینترنتی و مجازی هستیم که اغلب افراد نااگاه و بی اطلاع گرفتار آن می شوند. به همین دلیل نیاز است تا در فضای مجازی به این تبلیغات اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی، مخصوصا اطلاعات حساب بانکی خود رو در اختیار افراد ناشناس قرار ندهیم.

بدین منظور تحت هیچگونه شرایطی اطلاعات شخصی مانند کد ملی و همچنین اطلاعات حساب بانکی خود رو در اختیار دیگران قرار ندهید، زیرا افراد ناشناس در فضای مجازی به دنبال دریافت اطلاعات شما و سوء استفاده از حساب بانکی شما می باشند. لازم به ذکر است که به تبلیغاتی با عناوین زیر و هر گونه عناوین مشابه این موارد اعتماد نکنید.

  • درآمد بالا با اجاره کارت بانکی
  • افزایش تضمینی معدل حساب برای دریافت وام
  • کار اینترنتی در منزل با درآمد بالا، بدون نیاز به تخصص

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا به بررسی اجاره کارت‌های بانکی وعواقب آن بپردازیم تا در صورت مواجه شدن با این مسئله دچار مشکل نشوید. بسیاری از افراد کلاهبردار و سودجو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال جذب کاربرانی هستن که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته و یا از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستند.

این افراد معمولا با عنوان کردن درآمد های چند میلییونی در منزل، افزایش تضمینی معدل حساب و عناوین مشابه آن از کاربران خود تقاضا می کنند که یک حساب بانکی جدید افتتاح کرده و بدون اینکه ملبغی در آن حساب واریز کنند، تمامی اطلاعات حساب را در اختیار ایشان قرار بدهند.

مطابق با مقررات اعلام شده از سوی بانک مرکزی مسولیت تمامی تراکنش هایی که به وسیله کارت بانکی انجام می شوند و همچنین واریزی هایی که به حساب بانکی واریز می شوندف صرفا بر عهده صاحب حساب بوده و هیچ گونه ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب بانکی از طرف شخص مورد نظر برای مراجع قضایی قابل قبول نبوده در پی آن تبعات قانونی برای فرد در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *