قطع شدن دستگاه کارتخوان

همه ی ما امروزه در طول زندگی روزمره از دستگاه های کارتخوان برای انجام تراکنش های خود استفاده می کنیم و قطعا در مواردی پیش آمده که در هنگام کار با دستگاه کارتخوان دچار مشکل شویم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که از دستگاه های کارتخوان در کسب و کار خود استفاده می کنید، قطعا در زمان بروز مشکل برای کارتخوان خود با دردسر بزرگی مواجه خواهید شد و طبیعتا به دنبال برطرف کردن آن مشکل خواهید بود.

قطع شدن دستگاه کارتخوان یکی از چالش ها و مشکلاتی می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی برای ما اتفاق بیفتد و سوال اصلی و مهمی که در این زمان مطرح می شود این است که علت قطع شدن دستگاه کارتخوان چیست؟ ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی این مشکل و علت بروز آن بپردازیم، اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قطع شدن دستگاه کارتخوان

از دستگاه های کارتخوان معمولا برای انجام تراکنش و پرداخت هزینه های خرید استفاده می شود، گرچه این دستگاه ها مزایا و قابلیت های بی شماری دارند. این دستگاه ها کوچک و نوع سیار آن ها قابل حمل بوده و می توان گفت که امروزه تمامی کسب و کار ها اعم از  فروشگاه ها، مراکز خرید، رستوران ها و … از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند.

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم یکی از چالش های صاحبان مشاغل در زمینه کسب و کار قطع شدن دستگاه کارتخوان می باشد، اما قطع شدن دستگاه کارتخوان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اعم از مشکلات فنی دستگاه و یا مشکلات مالیاتی. در ادامه این مشکلات رو به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

وصل نبودن پایانه

در صورت قطع شدن دستگاه کارتخوان خود ابتدا از متصل بودن آن اطمینان حاصل کنید، زیرا در برخی مواقع ممکن است که دستگاه شما وصل نباشد. برای این کار کافیست تا با پشتیبان دستگاه خود تماس بگیرید و درخواست خود رو ارائه بدهید تا این مسئله توسط پشتیبان بررسی و به شما اعلام شود. نکته مهمی که باید در زمان خرید دستگاه کارتخوان به آن توجه کنید، پشتیبانی مناسب و ارائه خدمات پس از فروش می باشد تا در چنین مواقعی از سوی پشتیبان دچار مشکل نشوید. در صورت وصل بودن پایانه سایر موارد رو بررسی کنید

مطالعه بیشتر: خطای اصلاحیه دستگاه کارتخوان چیست؟

نداشتن پرونده مالیاتی

با توجه به قوانین مالیاتی وضع شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور تمامی افرادی که در کسب و کار های خود از دستگاه کارتخوان استفاده می کنند ملزم به داشتن پرونده مالیاتی می باشند و در غیر این صورت دستگاه کارتخوان آن ها غیر فعال خواهد شد.

بر طبق ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری سازمان ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ این قانون، نسبت به ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی اقدام نموده و با ایجاد تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی بنگاه های اقتصادی به هر یک از پایانه های فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که در این شرایط فرآیند دریافت کد مالیاتی و وصل شدن کارتخوان به پرونده مالیاتی چیزی حدود 4 الی 7 روز زمان بر خواهد بود به همین دلیل حتما سعی کنید تا قبل از قطع شدن دستگاه کارتخوان خود نسب به تشکیل پرونده مالیاتی خود اقدام کنید.

عدم الصاق پرونده مالیاتی کارتخوان

قوانین مالیاتی وضع شده از سوی سازمان امور مالیاتی بدین صورت می باشد که هر فردی که از دستگاه کارتخوان در کسب و کار خود استفاده می کند، موظف است تا دستگاه کارتخوان خود رو در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به پرونده مالیاتی خود الصاق کرده و کد مالیاتی دریافت کند. با عدم الصاق پرونده مالیاتی کارتخوان، دستگاه کارتخوان شما به مرور زمان قطع خواهد شد.

حال ممکن است که شما هیچ اطلاعاتی در این باره نداشته باشید و این سوال برای شما پیش بیاید که که الصاق به پرونده مالیاتی کارتخوان یعنی چه؟ در سازمان امور مالیاتی کشور به هر کسب و کار یک پرونده مالیاتی تعلق می گیرد و هر کسب و کاری که به نام شما ثبت شده باشد، یک پرونده محسوب خواهد شد.

با الصاق شدن پرونده مالیاتی به دستگاه کارتخوان شما، تمامی اطلاعات تراکنش های انجام شده توسط دستگاه کارتخوان شما رصد شده و مالیات آن ها محاسبه می شود. شما می توانید برای اطلاع از نحوه الصاق پرونده مالیاتی کارتخوان به مقاله ” الصاق پرونده مالیاتی کارتخوان ” پارت ارتباط آوا مراجعه کنید.

مشکلات فنی

مشکلات فنی سخت افزاری و یا نرم افزاری دستگاه کارتخوان می توانند یکی دیگر از دلایل قطع شدن دستگاه کارتخوان باشند. در این صورت شما باید به بررسی این موارد بپردازید. توصیه می شود که در صورت عدم داشتن تخصص و دانش کافی در این زمینه با پشتیان خود تماس گرفته و دستگاه رو به نمایندگی منتقل کنید تا توسط تکنسین عیب یابی و تعمیر شود. برخی از مشکلات فنی دستگاه کارتخوان به شرح زیر می باشند:

  • آسیب دیدن باتری
  • جایگذاری غلط سیم کارت در دستگاه
  • بروز مشکل اختلال در کابل های ارتباطی
  • عدم اتصال سیم کارتخوان به کابل تلفن (در دستگاه های کارتخوان ثابت)

خلاصه نکات مقاله و نتیجه گیری

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا شما عزیزان رو با علل قطع شدن دستگاه کارتخوان و نحوه رفع آن ها آشنا کنیم.

قطع شدن دستگاه کارتخوان یکی از چالش ها و مشکلاتی می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی برای ما اتفاق بیفتد و سوال اصلی و مهمی که در این زمان مطرح می شود این است که علت قطع شدن دستگاه کارتخوان چیست؟ قطع شدن دستگاه کارتخوان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اعم از مشکلات فنی دستگاه و یا مشکلات مالیاتی.

از جمله مهم ترین علت های قطع شدن دستگاه کارتخوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات فنی
  • وصل نبودن پایانه
  • نداشتن پرونده مالیاتی
  • عدم الصاق پرونده مالیاتی کارتخوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *