تغییر حساب کارتخوان

در دنیای امروزی به دلیل گسترش تکنولوژی، بسیاری از کشور های توسعه یافته و پیشرفته به دنبال حذف پول نقد از جوامع خود می باشند و در راستای تحقق این هدف به استفاده از تجهیزات الکترونیکی و پیشرفته بانکداری روی آورده اند. دستگاه های کارتخوان یکی از مناسبت ترین ابزار های پرداخت می باشند که به وسیله آن ها شما می توانید بسیاری از امور خود رو بدون نیاز به حمل پول نقد و تنها با استفاده از یک کارت بانکی انجام دهید.

دستگاه های کارتخوان قابلیت های بسیار زیادی داشته و علاوه بر این موضوع انواع مختلفی هم دارند که باعث می شود تا شما بتوانید یک دستگاه کارتخوان متناسب با کسب و کار خود پیدا و خریداری کنید. جالب است بدانید که امروزه تقریبا در هر سوپرمارکت، رستوران، مرکز خرید و یا … از دستگاه های کارتخوان استفاده می شود، اما بنا بر تحقیق کارشناسان آمار استفاده از دستگاه کارتخوان در کشور ایران تا حدودی با استاندارهای جهانی فاصله دارد.

اما لازم به ذکر می باشد که شما عزیزان بزودی شاهد استفاده این دستگاه ها در مکان های مختلف خواهید بود و تا چند سال آینده دیگر هیچ فروشنده ای پیدا نخواهد شد که از دستگاه کارتخوان برای کسب و کار خود استفاده نکند. اگر از دستگاه کارتخوان در کسب و کار خود استفاده می کنید در برخی از مواقع ممکن است که شما نیاز داشته باشید تا جزئیاتی مانند مالکیت دستگاه کارتخوان، نام فروشگاه و یا حساب بانکی متصل به دستگاه کارتخوان رو تغییر بدهید.

موارد اول و دوم در سری مقالات قبلی شرح داده شده اند و ما در این مقاله از پارت ارتباط آوا قصد داریم تا به بررسی تغییر حساب کارتخوان بپردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

تغییر حساب کارتخوان

بسیاری از صاحبان و کاربران دستگاه های کارتخوان هیچ اطلاعی از نحوه تغییر حساب کارتخوان ندارند و برای انجام این کار دچار سردرگمی می شوند. تغییر حساب بانکی دستگاه کارتخوان همانند برخی از تغییراتی که در ابتدای مقاله ذکر شد نیاز به طی کردن یکسری مراحل دارد.

لازم به ذکر است که تغییر حساب بانکی دستگاه کارتخوان به معنای ابطال پایانه و تعریف یک پایانه نبوده و این کار با کمک پشتیبان دستگاه شما انجام خواهد شد. به همین دلیل شما باید در زمان خرید دستگاه کارتخوان از مناسب بودن خدمات پس از فروش و همچنین پشتیبانی مناسب از دستگاه اطمینان حاصل کنید.

مراحل تغییر حساب کارتخوان

تغییر حساب کارتخوان فرآیند بسیار سخت و دشواری نیست و همانطور که گفتیم پشتیبان دستگاه کارتخوان هم به شما کمک خواهد کرد پس جای نگرانی وجود ندارد. در ادامه به بررسی مراحل تغییر حساب کارتخوان می پردازیم.

مرحله اول: ارائه درخواست برای تعریف پایانه جدید

اولین مرحله برای تغییر حساب کارتخوان، ارائه درخواست برای تعریف پایانه جدید می باشد. برای این کار شما نیاز دارید تا مدارک و اطلاعات مورد نیاز رو که شامل تصاویر و مدارک شخصی، مدارک بانکی و … می باشند رو ارسال و درخواست خود رو مبنی بر تعریف پایانه جدید ثبت نمایید.

مرحله دوم: تایید پایانه فروشگاهی جدید توسط شرکت شاپرک

پس از ارسال مدارک توسط شما، پشتیبان دستگاه موظف است تا مدارک ارسال شده شما رو در سیستم شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) ثبت نماید. در این مرحله شما باید منتظر ارسال تاییدیه از سوی سیستم شاپرک باشید.

مرحله سوم: ابطال پایانه قبلی

پس از دریافت تاییدیه شاپرک شما نیاز به ابطال پایانه قبلی خود خواهید داشت. همانطور که در ابتدای مقاله شرح داده شد، تغییر حساب بانکی دستگاه کارتخوان به معنای باطل کردن حساب بانکی قبلی و ارائه درخواست برای اتصال حساب جدید به دستگاه کارتخوان می باشد. در این مرحله با کمک پشتیبان دستگاه حساب بانکی قبلی رو ابطال کنید تا امکان فعال سازی با حساب بانکی جدید وجود داشته باشد.

مرحله چهارم: راه اندازی دستگاه کارتخوان با پایانه جدید

بعد از تعریف پایانه و حساب جدید به کمک پشتیبان دستگاه خود و تایید این موارد از سوی شاپرک، شما می توانید حساب بانکی جدید رو به دستگاه کارتخوان خود متصل نمایید تا دستگاه با حساب جدید به نام پذیرنده فعال شود.

مرحله پنجم: استعلام پایانه جدید

با طی کردن چهار مرحله قبلی حساب بانکی دستگاه کارتخوان شما تغییر پیدا می کند و این مرحله صرفا برای اطمینان بیشتر شما انجام می شود. پس از راه اندازی دستگاه کارتخوان با پایانه جدید به سراغ گرفتن استعلام پایانه جدید بروید. برای این کار شما می توانید با شرکت پرداخت متصل به دستگاه تماس بگیرید و با دریافت استعلام از صحت اطلاعات حساب جدید اطمینان حاصل کنید. با انجام این کار قطعا از امن بودن تراکنش ها و حساب بانکی خود مطمئن خواهید شد.

خلاصه نکات مقاله و نتیجه گیری

دستگاه های کارتخوان یکی از مناسبت ترین ابزار های پرداخت می باشند که به وسیله آن ها شما می توانید بسیاری از امور خود رو بدون نیاز به حمل پول نقد و تنها با استفاده از یک کارت بانکی انجام دهید. اگر از دستگاه کارتخوان در کسب و کار خود استفاده می کنید در برخی از مواقع ممکن است که شما نیاز داشته باشید تا جزئیاتی مانند مالکیت دستگاه کارتخوان، نام فروشگاه و یا حساب بانکی متصل به دستگاه کارتخوان رو تغییر بدهید.

بسیاری از صاحبان و کاربران دستگاه های کارتخوان هیچ اطلاعی از نحوه تغییر حساب کارتخوان ندارند و برای انجام این کار دچار سردرگمی می شوند. تغییر حساب کارتخوان فرآیند بسیار سخت و دشواری نیست و به سادگی صورت می پذیرد. ضمن اینکه در این فرآیند پشتیبان دستگاه هم به شما کمک خواهد کرد.

ما در این مقاله از مجله تخصصی پارت ارتباط آوا سعی کردیم تا مراحل تغییر حساب کارتخوان رو به طور کامل برای شما عزیزان شرح دادیم تا هیچ گونه ابهامی برای شما وجود نداشته باشد.